Vinopenkki, ylärinnan massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Vinopenkki toimii oivana apuna rintalihasten kehittämisessä penkkipunnerruksen ohella. Oikealla tekniikalla tehty vinopenkki venyttää todella voimakkaasti rintalihaksia, mutta on väärin tehtynä yhtä riskialtis kuin penkkipunnerrus tasapenkillä.

Tässä hieman vinkkiä punnerrukseen.

Kulman pitää olla alle 45 astetta, muutoin rasitus on liikaa etuolkapäillä. Noin 30 asteen kulma on täydellinen vinopenkkiin ja sen voi hyvin toteuttaa säädettävällä penkillä.

Vinopenkissä pätee samat säännöt lapojen suhteen kuten tasapenkissäkin. Lavat siis taakse ja rinta ulos. Ota sopiva käsien pituudesta riippuva asento(penkkiotetta hieman kapeampi) tangosta ja nosta se telineestä, muista pitää lavat takana. Ota hapet sisään ja laske tankoa rauhallisesti kohti kaulaa. Laskun aikana työnnä rintaa vahvasti ulos, mutta älä nosta persettä penkistä, tarkoitus on pitää kulma. Jippo tässä on laskea tanko todellakin ylös, eli kaulalle, tämä aiheuttaa uskomattoman venytyksen rintalihaksissa ja saa poltteen aivan hirvittäväksi. Kaulalla rauhallinen kontrolli ja räjähtävä supistus ylös, muista samat säännöt kuin penkissäkin, eli kyynärpäät eivät saa levitä, vinossa tämä on kriittistä rinnan rasitusta silmälläpitäen.

Suosittelen liikeradan harjoittelua smith laitteessa ja siinä teen itse aina vinopenkit. Tässä liikkeessä kaveri on enemmän kuin hyvä olla, sillä dynaamiset pakkotoistot ovat tässä omiaan antamaan infernaalisen poltteen lihaksiin. Kaveri siis auttaa 3-6 toistoa lopusta niin, että vauhti pysyy kokoajan samana alaslaskun ollessa kutenkin varsin kontroloitu.

Muistakaa pitää alussa maltilliset painot, tässä ei repimällä saa kuin kusipäitä aikaan, kontrollilla saat kohdistettua liikkeen vahvasti rinnalle ja näin takuuvarmaa kehitystä pecseihin.

1.jpg

2.jpg

Kuvat otettu City gymillä

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pakko kysyä noista dynaamisista pakkotoistoista vaikka menee hiukan offiks... onko tolla erikoistekniikalla helppo vetää itsensä yli? Kärsiskö ottaa joka treenissä vaikka 1 sarja noin? Kiinnostas kokeilla tuota... hyvät ohjeet muuten :thumbs:

Mikä jalkojen osuus on tässä liikeessä? Tossa näyttäis, että olisivat kulmassa ja näin antaisivat lisävoimaa? Vai pitävätkö vain perseen paikoillaan?

Ja tuo kulma oli mielestäni erittäin tärkeä pointti. Tossa kuvassa on aikalailla sama kulma jota minä käytän ja vähänkään pystympi kulma aiheuttaa sen että rasitus todellakin menee olkapäille ja mulla ainakin vielä ikäväntuntuisella tavalla. Smithissä teen minäkin vinopenkin tangolla, käsipainoversio on mulla se vapailla painoilla tehtävä. Ennemmin itse nykyään teen vinopenkkiä kuin tasapenkkiä, menee paljon paremmin tisseille tuo liike.

Mike sanoi:
Kaulalla rauhallinen kontrolli ja räjähtävä supistus ylös, muista samat säännöt kuin penkissäkin, eli kyynärpäät eivät saa levitä, vinossa tämä on kriittistä rinnan rasitusta silmälläpitäen.
Eivätkös nuo kyynärpäät ole ainakin näissä mallikuvissa hyvinkin "leveällä", siis kaukana kyljistä? Vai mitä tarkoitetaan tuolla kyynärpäiden leviämisellä tässä yhteydessä?

Mike sanoi:
Colemanin kanssa käytettiin noita paljon useissa treeneissä ja hyvin toimi. Suosittelen.
ymmärsinkö oikein että oot treenannu Ronnien kanssa?:hyper:
kerrassaan loistavia nää kuvalliset tekniikkaneuvot!:rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
rikke sanoi:
Eivätkös nuo kyynärpäät ole ainakin näissä mallikuvissa hyvinkin "leveällä", siis kaukana kyljistä? Vai mitä tarkoitetaan tuolla kyynärpäiden leviämisellä tässä yhteydessä?

aivan samaa itse huomasin kun etsin funktiota tuolle miken neuvolle että kyynerpäät eivät saa levitä..ei ymmärrä nyt..auttakaa!!!!:curs:

Mike sanoi:
Leviäminen on eri juttu kuin tuo, tuossa ne on kontrollissa eikä olkapäät ole nousseet ylös.

jos pystyisit selittämään tarkasti, monia näyttää tämä asia ihmetyttävän, minua mukaanlukien. tattista etukäteen :thumbs:

Olen luullut että kyynerpäät pitäisi pitää lähempänä kehoa, eikä niin kuin näissä kuvissa.
Mutta taittaa olla kyse siitä että olkapäät ja kyynerpäät eivät "tipu" taakseppäin?
Eli olkapäät eivät nouse korviin ja sitämyöten myös kyynerpäät menisität reilusti taakseppäin..

Onko toi kyseinen vinopenkki sun mielestä just optimaalisessa kulmassa, siinähän ei ollu kulmaan mitään säätöä? Ite oon tuolla treenannut aika paljon ja nyt kun on joutunut sellasella säädettävällä penkillä tekeen niin mietin et onko tossa just sellanen kulma mitä kannattaa hakea.

Mike sanoi:
Leviäminen on eri juttu kuin tuo, tuossa ne on kontrollissa eikä olkapäät ole nousseet ylös.

Leviäminen vissiin tarkoittaa sitä kun liikkeen nostovaiheessa paketti hajoaa(olkapäät hiukan nousee ja tanko menee kohden kasvoja) ja kyynärpäät leviää sivuille. Kontrollissa kun mennään niin liike on ikäänkuin peilikuva lasku ja nostovaiheessa; laskuvaiheessa jo levitetään kyynärpäitä sivuille ja samat nivelkulmat säilyy nostovaiheessa. Helkkarin tärkee pitää olkapäitä alhaalla tai etuolkapäät haalii ison osan rasituksesta. Oisko jotain tollasta?

rikke sanoi:

Samaa kattelin itsekin.. aijaijai! ;)

themastodontti sanoi:
Onko toi kyseinen vinopenkki sun mielestä just optimaalisessa kulmassa, siinähän ei ollu kulmaan mitään säätöä? Ite oon tuolla treenannut aika paljon ja nyt kun on joutunut sellasella säädettävällä penkillä tekeen niin mietin et onko tossa just sellanen kulma mitä kannattaa hakea.

:offtopic: mutta kyllä nuo citygymin penkit on säädettäviä. eikös tuolla jo sanottukkin että alle 45 astetta pitäis olla, about 30-35? olis optimi.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom