vino/tasapenkin suhde

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja conaa
  • Aloitettu Aloitettu
eli kiinnostais tietää paljonko teillä eroa vinopenkin ja tasapenkin treenipainoissa, tangolla tehtynä.
ite kun en normipenkkiä pysty tekemään niin siksi kyselen.

jos vastauksesi on "ei noita voi verrata" niin jätä postaamatta.

hmn... en ole tehnyt vinopenkkiä nyt pitkään aikaan, mutta sillonkun tein niin ero oli jotain 10kg sarjapainoissa, jos nyt muistan oikein.

Mulla ei ollut yhdessä vaiheessa paljoa eroa vinon ja tavallisen välillä, kun rupesin vähän ahkerammin tekemään edellisenä mainittua. Tasapenkki tuppasi junnaamaan, ja junnaa vielä tälläkin hetkellä, jolloin siirryin vaihtoehtoiseen treenitapaan. Olkapäät vaan ottaa vitusti enemmän hittiä vinossa, mutta mulla ne on melkein vahvemmat kuin ojentajat. Tai tiedä sitten...?

Laittakaapa kaveriksi vielä kapean penkin ja pystypunnerruksen tulokset, ja tässä tapauksessa tietysti myös se miten alas laskee...

Itellä vinopenkkisarjapainot on n. 80 % tasapenkkisarjapainoista, kapea penkki 85 % ja pystypunnerrus rinnalta asti 70 %. Toistomäärä kaikissa 8.

kapeasta penkistä ei kyllä ole hajuakaan, koska teen sen sijalla dippiä mutta yleensä se on ollut noin 20kg pienempi ku normipena tässä tämän hetken tuloksia
Penkki: 112.5x5
pystypunnerrus(smithissä): 82.5x5 lasku leuan kohdalle
kapea penkki: ei hajua, oisko 95x5
vinopenkki: olisiko 95-100x5

Tasapenkki 90kgX5
Vinopenkki 75kgX5

En osaa tehdä oikeen kaarta, jotenka tasapenkki on melkeen lahnana.

Moro..vaikee vertailla penkin ja vinopenkin tuloksia keskenään kun luulen että taitaa kaikki tehä vinopenkkiä eri kulmassa..paljonko teillä on noin asteissa penkin kulma?ja onko vaakapenkki 0:astetta vai 180:astetta?ite oon enemmän seurannu kapeaa penkkiä ja teen sitä pyrämiidi tyyliin.lähen lämmittelyn jälkeen 80kg:stä ja sarjan mitta2-8 lopuksi penkissä115kg 2toistoa. lisään painoa joka sarjan jälkeen 5kg.kyllä se siitä:anssi:

Normaali penkki 4*110kg, 1*125kg
Vinopenkki 5*85kg
Kapea penkki 3*100kg, 1*110kg
Pystypunnerrus rinnasta asti 5*60kg

Vinopenkkiä olen tosin tehnyt tangolla ~5 kertaa. Pystypunnerrusta en ole pitänyt ohjelmassa yli vuoteen, turha liike.

Aika turhaa noita on loppuviimein vertailla, sillä pienikin kulman muutos vinopenkissä tekee jo suuren muutoksen maksimisarjapainoihin.

Tyrkkään silti omat:

Penkki: 5x150, 3x160
Vinopenkki (45 astetta): 8x120, 4x130.

Tästä on ollu juttua myös tuolla "Miken 2*6 systeemi"-threadissa.

Ittellä normipenkkiin suhteutettuna:
Vinopenkki n. 85% (kulma noin 35 astetta)
Kapeapenkki n. 80% (pikkusormet karhealla)
Pystypunnerrus n. 50% (rinnalta, seisaallaan)

penkkipunnerrus: 10x100
Kapea penkki: 6x100, 1x122,5
Pystypunnerrus jalat lukittuina: 13x50 ( ihan rintaan saakka, koko liikeradalla)

Vinopenkkiä en ole tainnut koskaan tehdä vapaalla tangolla .. -.-, eiköhän se olis aika kokeilla.

penkkipunnerrus : 7*100kg

vinopenkki punnerrus: 5*80kg

pystypunnerrus: 5*80kg ( rinnalta asti koko liikeradalla )

Back
Ylös Bottom