dogi sanoi:
Aivan, riippuu ihan siitä mihin mopoa tarvitsee. Suurin osa käyttäjistä ei kuitenkaan laske niin että mitä yyberimpi kyykky sen parempi. Tuo 95-> ero Hondan ja muiden merkkien välillä johtuu siitä että esim. jammulla oli erikseen kyykyt supersport luokkaan ja catti vähän enempi mukavuudenhaluisille. 600 cbr (F-malli!!) on ollut jossain noiden välimaastossa. Vie catteja yms radalla ja voittaa esim. kutosninjan perseystävällisyydessä muttei tosiaan ole se keisari kun mukaan otetaan ihan oikeat kyykyt.
Nykymittapuun mukaanhan noi 90-luvun kyykyt on vaan sporttisia touring-mopoja.
Totta. Yksi syy 90-luvun alkupuolen mallien probleemiin kawalla on muistaakseni se että joku alihankkija käytti kannessa turhan pehmeää / huonolaatuista metalliseosta joka johti ongelmiin myöhemmässä vaiheessa mutta ei tietenkään tullut esille uuden mopon kanssa. Vittumainen vika.
Aika pitkälti kaikissa yli 10v vanhoissa kawoissa noi wiat on jo korjailtu, eikä venttiiliongelmia pitäis olla jos huolloista pitää kiinni. Pätee yhtälailla muiden merkkien kohdalla.
ööööööö... Kun tuosta cebarista puhuit niin unohditko kokonaan sen mallin joka Hondalla kisaa kyykkyjen luokassa.. hyvähän se on verrata F malleja ärriin ja tuplaärriin.. jotenkin meikäläisellä on sellainen muistikuva että CBR600RR pyyhki muilla takamusta tullessaan markkinoille (nimenomaan ratatesteissä). En sitten tiedä mitä nopeutta tarkoitat. Ovathan jotkut 12R:t ja bussit nopeita kun repii rajoittimet pois ja tunkee fööniä sisään mutta jos minä haluan mennä kovaa ja suoraan niin varaan tiketin finnairilta, ei siinä sen kummempaa taitoa tarvita ;)
En nyt jaksa kaikkia testejä kaivaa läpi, mutta kyllä kawasaki tais noista kusiaisten testeistä useimmat voittaa viime vuonna. Testithän on vähän ratakohtasia jne. mikä missäkin voittaa, mutta mm. bikessä kawa tais voittaa sekä maantie- että ratatestin. Eikä siellä enää f-mallia rinnalla testattukkaan. Onhan kawasaki tosin yli-iso kuusdesisten testeihin kun kuutioita on 636.
Ihan oikeasti, noiden toisten, enemmän prätkiin keskittyneiden, foorumeiden pojat olisivat ihan onnesta soikeena (kawa-klaani siis) jos voisit heittää minulle linkin testiin joka näyttää toteen sen että kawa on kaikilla malleillaan ratatestien nopein. Etenkin tuo 750cc luokka kiinnostaa..
Tuskin semmosta yhtä testiä on olemassakaan. Kuussatkuissa vei viime vuonna "voiton", mutta ilmeisesti alustavissa testeissä uus susuki on jollain radalla ollut nopeampi. 750cc luokkahan ei edes oo mikään luokka, vaan jonkinlainen välimalli. Koska suzuki valmistaa kyseisen kuution pyöriä ainoana näistä neljästä suuresta jaappanilaisesta, niin sallittakoon niille sen "luokan" titteli. Kawalta voi vielä saada jotain wanhoja zx7r:iä, mutta uutena ei enää.
Uusista litrasista on ollut jo jokunen testi, ja kawasaki on parilla radalla pitänyt nopeinta kyytiä. Tossa on vaikka Saksalaisten testi. Viimeseltä sivulla on toi olennainen, eli kawalla nopein kierrosaika ja voitti testin yli 20 pisteellä
http://www.998r.info/Berichte/1000erTestPS2004Klein.pdf. Sit viimesenä toi 12r.. Noh nehän nyt onkin varsinaisia ratapyöriä. Lainataan nyt vaikka (08/03) Fast Bikes-lehdessä ollutta vertailua XX, ZZR1200, Busa ja 12R. 12R voitti sanoin "When you simply have to have the biggest, baddest motherfucker of a motorcycle, then only the 12R will do. A truly awesome motor combined with excellent handling and rock hard good looks win it for me".
Kuten jo sanottua, paremmuusjärjestyshän on vähän ratakohtasta ja monen muunkin asian summa. Lisäks kun noita ensimmäisiä busa vs 12r ratatestejä luki, niin toinen kuski ajo bussilla ja toinen 12r:llä parempia aikoja. Riippuen kumpi paremmin istuu hansikkaaseen. Kyllähän mä vähän noita testejä tulkitsen wihreet kawa-lasit päässä, mutta onhan kawalla nyt oikeestikkin hyvä malli jokaisessa luokassa, eikä pitäis enää mitään venttiilimurheita olla. Tosin itse aiheesta on vähän ajauduttu, jos joku tosiaan oli ensimmäistä mopoo ostamassa. Ratatestin voitto ei aina tarkota samaa kun paras mopo normaalikäyttöön. Kaupungissa sillä 0.5 s hitaampaa ratavauhtia pitävälläkin mopolla on yleensä ehtiny. Useamman mallin koeajolla yleensä selviää se paras mopo itselle ;) .