Vinkkejä prätkän ostoon!!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalmaaja
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mä asun maalla, täällä on ainoa paikallisiliikenne n.70 v. mummot rollaattorien kanssa.

Myönnetään mulla ei ole elämää.

Nim. Ostetaan elämä

Edit. Joskus tuntuu, että Mr. Murphy on mun ainoa ystävä.
( nyt tuli kyllä avauduttua aivan liikaa)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
unreal sanoi:
Himottaisi myös ostaa prätkä.... mutta olen kaatunut kunnon lipat pyörällä ja mällänny mopon kerran ja auton 2 kertaa.
Jos ostan m-pyörän tod näk jossain vaiheessa kolaroin senkin.

On vain kahdenlaisia motoristeja. Niitä jotka ovat jo kontanneet ja niitä jotka eivät vielä ole kontanneet. Mutta toisaalta.. jos lähtötilanteesi on tuollainen niin suosittelen sinullekin enskaa. Huomattavasti halvempi peli ruksia kuntoon :)
 
vekku sanoi:
Minkä merkkinen käytetty(90-96) kyykky kannattaa ostaa? jammu, kawa, honda, suzuki... Huonoja/ hyviä puolia.

Speksaas nyt vähän tarkemmin mihin tarkoitukseen ja minkä kokoluokan peliä olet ajatellut?

Honda VFR, Suzuki GSX-R ja Honda CBR nyt ainakin ovat koneen osalta kohtuullisen kestävän pelin maineessa, mikä lienee yksi tärkeimmistä ominaisuuksista yli 10 vuotiaissa pyörissä.
 
No tuosta mp:llä kaatumisesta... Suurin osa moottoripyöräilijöistä on todennäköisesti kaatunut joskus ja ne jotka eivät ole saattavat itsekin lipata myöhemmin. Joillakin on käynyt huonompi mäihä, ajaneet omissa hajatelmissaan tai yrittäneet leikkiä ja ovat sen takia kaatuilleet kun taas jotkut, jotka sievästi ajaneina eivät koskaan ole kaatuneet, mutta heillekin voi se huono päivä käydä. Itsekin (pari kertaa) lipanneena voin sanoa että maltilla ja terveenä ajamalla ei lentele ellei joku amisromu kaahaa päälle :D Että sille joka sitä lippailua märehti niin ei kannata surra, Suomi on täynnä samoin kokeneita ihmisiä... Itse tiedän niitä, joille on käynyt paljon huonomminkin.

ts. tästä voimme todeta, että vanhat kunnon polkumopot pienentävät kustannuksia lipan yhteydessä :)
 
Zone-sarja -42%
IronMind sanoi:
Speksaas nyt vähän tarkemmin mihin tarkoitukseen ja minkä kokoluokan peliä olet ajatellut?

Honda VFR, Suzuki GSX-R ja Honda CBR nyt ainakin ovat koneen osalta kohtuullisen kestävän pelin maineessa, mikä lienee yksi tärkeimmistä ominaisuuksista yli 10 vuotiaissa pyörissä.

Ihan normaaliin ajoon...Matka-ajoon ja kaupungilla pörräämiseen. 600:n olis varmaan mulle hyvä näin aluks... CBR:ää oon kyl miettinyt... Noita on vissiin aika paljon liikenteessä...
 
vekku sanoi:
Ihan normaaliin ajoon...Matka-ajoon ja kaupungilla pörräämiseen. 600:n olis varmaan mulle hyvä näin aluks... CBR:ää oon kyl miettinyt... Noita on vissiin aika paljon liikenteessä...

Tuon ikäisistä pyöristä ehdottomasti CBR/VFR. Cebari on kokonaisuudessaan vähän pienempi, koneensa lisäksi fysiikaltaan siis. Jos tulet ajamaan enemmän yksin, cebari, jos kaksin, VFR. Kummassakin on kestävyydeltään aivan huippuluokan padat. Ja cebaria tosiaan kutsutaan corollaksi. Ei siksi että se olisi huono vaan siksi että noita 90-9X Cebareita on niin perrrkuleesti. Ja hyvästä syystä sanon minä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
dogi sanoi:
Tuon ikäisistä pyöristä ehdottomasti CBR/VFR. Cebari on kokonaisuudessaan vähän pienempi, koneensa lisäksi fysiikaltaan siis. Jos tulet ajamaan enemmän yksin, cebari, jos kaksin, VFR. Kummassakin on kestävyydeltään aivan huippuluokan padat. Ja cebaria tosiaan kutsutaan corollaksi. Ei siksi että se olisi huono vaan siksi että noita 90-9X Cebareita on niin perrrkuleesti. Ja hyvästä syystä sanon minä.

Jeps... Kiitos kovasti :D Mitäs mieltä kawa zx 6r:stä??? vm. 95-->
 
vekku sanoi:
Jeps... Kiitos kovasti :D Mitäs mieltä kawa zx 6r:stä??? vm. 95-->

Tuo kutosärrähän on uusissa (vm 03->) suosituin pikkukyykky, mutta se on täysin eri pyörä kun 90-luvun mallit.. Sanokaa mitä sanotte, minä en kasawikaa ostaisi. Piste.

Ja niin, kun cebaria katsot niin kannattaa tarkkaan katsoa mitä vuosimallia on hankkimassa. Esim 95-98 on pitkälti sama pyörä, jolloin tulee halvemmaksi ostaa vanhempi kun käytännössä vain se miten pyörää on pidetty ja paljonko sillä on ajettu ratkaisevat. Kaikki cebarin vuosimalleihin tulleet muutokset vuodesta 87 vuoteen 00 asti täällä.
 
Tohon ikähaarukkaan ostaisin jonkin suzukin, ilma-öljymotti on tunnetusti luja. Esim 750r tai f on jo kohtuuhintainen eikä kone lopu ajamalla.
 
dogi sanoi:
Katupyöräni huolto maksoi viimeksi yli 500e ja ainoat uudet osat olivat tulpat joten revitään siitä vertailukohtaa ja huumoria :)

Mä voin vaihtaa tulppasi jatkossa alehintaan, sanotaan 420 euroa ja voin laittaa monikärkiset. Eiköhän se huollattaminen ole kallista liioittelemattakki. Tai sitten jätit jotain kertomatta.

Konerempan tekee itse rivi neloseen noin 1500 eurolla ja ainaski jamaha laulaa yksillä sisuskaluilla 150 tkm. Vertailuna enskan teetetty koneremppa 500-1000 euroa ja 60 tkm:n jälkeen uusiksi.

Edit: TheSami: eräällä rovaniemeläisellä motoristilla tuli kiertokanki 1100R:än lohkon kyljestä katteleen, että kuka kaasuttaa. Tapahtui normaalissa maantieajossa, noin 4000 oli kiekkoja, pyörällä oli ajettu jotain 50-60 tkm. Kawan zz-r 1100:ssahan tuo on normaalia, mutta tapahtuu näemmä suskassakin.
 
Monipuolisuuden puolesta tuo Kawa varmasti on aivan mainio, eihän tuo nyt aivan enduro ole, enemmänkin supermoto tyylinen, mutta pirun hauska ajaa. Jos tulee lähinnä kaupunki ajoon niin muita vaihtoehtoja tuossa 600 cc luokassa löytyy kyllä loputtomasti. Ajoasennoltaan parempia kaupunkimenoon verrattuna kykkypyöriin ovat nakupyörät, joista esim. varmana valintana Hondan hornet, joita löytyy kyllä käytettynäkin, mutta ehkä hieman kalliimpia kuin muiden merkkien vastaavat. Esim. kawalta löytyy vaastaavat mallinsa, alkaen ER-500 ylöspäin, jos tykkää kawasakin kaasarivehkeistä. CBR taas löytyy vaikka kuinka paljon käytettynä ja hintahaitariakin löytyy, aina varma peruspyörä.
 
Kime76 sanoi:
Mä voin vaihtaa tulppasi jatkossa alehintaan, sanotaan 420 euroa ja voin laittaa monikärkiset.
Kiitos, voitko myöntää vielä vaikka kympin alea tuosta jos tuon omat tulpat mukana?

Tai sitten jätit jotain kertomatta.
En muista mainitsinko mutta tietenkin huollossa vaihdettiin nesteet. Nyt kun oikein jäin miettimään tuota niin eteen tuli uudet jarrupalat (~25 euroa pari). Pointti on kuitenkin se että yksimukisessa pääsee huomattavasti vähemmällä työkuluissa. Vaikkakin tulpan vaihto on pieni homma niin esim. VFR:n etummaisiin on kohtuullisen hankala päästä käsiksi.

Kyseinen huolto oli ensimmäinen (ja viimeinen liikkeessä teetetty) mitä tuohon hondaan teetin. Olin lähdössä kiertämään eurooppaa 5,5 viikoksi ja oli pakko varmistua siitä että peli olisi kunnossa. Ajoin sen huoltoliikkeeseen X ja sanoin että pistäkää mopo siihen kuntoon että sillä ajaa sen jälkeen vähintään kympin ilman ongelmia. Työnä oli siis tarkistaa -kaikki-. Lasku oli suuri mutta hyvin pyörä sitten pelasikin. Mutta epäilen edelleen että yksimukisen enskan "tarkistuttaminen" ei maksaisi viittäsataa koska siihen ei menisi niin pitkää aikaa.

Ikäväkseni voin loppuun vielä todeta että kun seuraavana kesänä konetta taas vakoiltiin erään toisen henkilön toimesta niin kävi ilmi ettei etummaisia tulppia oltu vaihdettu, tuskin siis tarkastettukaan.. 4 tulppaa kuitenkin laskutettiin.

Konerempan tekee itse rivi neloseen noin 1500 eurolla ja ainaski jamaha laulaa yksillä sisuskaluilla 150 tkm. Vertailuna enskan teetetty koneremppa 500-1000 euroa ja 60 tkm:n jälkeen uusiksi.
Niin. Ja monellako prosentilla esim. pääkaupunkiseudulla asuvista motoristeista on a) taitoa b) paikkaa c) työkaluja tehdä koneremppa? Ihan rehellinen arvio pitäen mielessä minkälainen keskivertomotoristi nykypäivänä on.

Mihin muuten perustuu se perusolettamus että katupyörällä ajaa 2,5x matkan enskaan verrattuna jos ne ovat samankaltaisessa käytössä, eli esim. sekalaista matka- ja kaupunkiajoa?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom