Vinkkejä prätkän ostoon!!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalmaaja
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
24.5.2003
Viestejä
1 462
Jos pakkiksella pyörii paljon motoristeja, niin neuvot olisivat tarpeen :)
Itsellä moottoripyörä kokemus rajoittuu kevariin vuosien taa. Nyt olis tarkoitus kesäksi laittaa joku +500cc enduro tai katupyörä, mutta ajattelinkin kysyä että mitä näissä kannattaa erityisesti ottaa huomioon, viat? lähinnä Kawasaki KLR 650 pyörän tiedot kiinnostais eritoten.

Ajettu on aina parista tuhannessta tuonne 80tkm tuntumaan, eikä noistakaan lukemista hirveästi ole apua, kun ei ole vertailukohteita.

Kiitos fixuista neuvoista!

tuossa yksi ehdokas
http://www.motopalsta.com/showused.phtml?id=29544
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
JustinCre sanoi:
Hienohan tuo näyttää olevan! Itellä samallainen kuuspuokki enska, merkkinä vaan suzuki.

Juu enskat on kovia =) Kertokaas näistä kilometrilukemista, mikä on paljon ja mikä vähän?
 
No toi on aika vähäsen toi 22000 ku mun 93 mallisella on ajettu vaan 25000 kilometriä. Olen kuullut että noitten pitäis kestää sataantonniin asti. Jos tossa on sähköstartti se on plussaa, koska itsellä ei ole ja pyörän käyntiin saaminen vaati taitoa ja jujua! ;)
 
Lobo sanoi:
Juu enskat on kovia =) Kertokaas näistä kilometrilukemista, mikä on paljon ja mikä vähän?

Enskassa kilometrilukema ei ole ihan sama asia kun katupyörässä. Yksipyttyinen on niin paljon helpompi/halvempi huoltaa että se ei oikeastaan koskaan tule tiensä päähän samalla lailla kun joku rivinelonen, jonka "huolto" muuttuisi jossain tapauksessa kalliimmaksi kuin ostaa uusi pyörä :)

Olen kuullut DR:stä jolla on ajettu yli 200000km jota ihan joka poika ei hetkessä saa täyteen. Toki tuohon mahtuu useampikin moottoriremppa matkalle mutta kuten sanottu, kustannukset ovat murto-osa katupyörän vastaavista. Niin moottorirempan kuin lipan jälkeisten vahinkojenkin osalta.

Nämä ovat vähän sellaisia asioita ettei mitään raakaa faktaa tai totuutta oikein olekaan sillä paljon riippuu siitäkin minkälainen pyörän päivittäishuolto on. Näissä on niin yksinkertainen tekniikka että uudet öljyt sisään silloin tällöin (olen fanaattisesti vaihdellut enskaankin 6tkm:n välein, kustannus on niin pieni) ja homma rokkaa. Sitten jos alkaa tuntua kone väljältä eli paras puhti uupuu niin ehkä 50-60tkm päästä/välein pytyn poraus ja uudet kamat sisään. Tuollaisen moottorirempan kustannukset osineen töineen kaikkineen ovat valtuutetussa huollossa siellä 500-1000 euron välimaastossa.. Katupyöräni huolto maksoi viimeksi yli 500e ja ainoat uudet osat olivat tulpat joten revitään siitä vertailukohtaa ja huumoria :)

Piti jo aikaa sitten lähteä töihin joten lopetetaan tarinointi tältä osaa ja todetaan loppuun että... Elä nyt hitossa kasawikan enskaa osta!! Kyllä enduroiden kuningas on suzukin (uskaltaisin sanoa legendaarinen) DR650. Voisin jopa uskoa että tältäkin palstalta löytyy heppuja tukemaan tätä väitettä :)

Tuohan painaakin jumalauta 23kg enemmän kun suitsa jossa on vähintäänkin vastaavat ominaisuudet koneen ja paremmat ajo-ominaisuuksien puolesta.. No, jos joku tykkää HKL:n bussista puettuna enskan vaatteisiin niin mikä ettei :D
 
JustinCre sanoi:
Jos tossa on sähköstartti se on plussaa, koska itsellä ei ole ja pyörän käyntiin saaminen vaati taitoa ja jujua! ;)

Eipäs höpötetä. Jos kone on säätöjensä puolesta kunnossa niin se lähtee ensimmäisellä polkaisulla käyntiin. Sikäli kun se on seissyt yön ja bensa on ehtinyt paikoista karata niin vaatii kaksi tai kolme että ehtii löpö perille asti. Polku on koneen ollessa kunnossa tekniikkalaji eikä vaadi edes voimaa. Opetin viime syksynä exäni ajamaan tuolla DR:llä ja hänkin oppi 10 minuutissa käynnistämään tuon sulavasti vaikkei ollut koskaan aikaisemmin polkenyt käyntiin edes mopoa.

Kun itse tein selvitystä noista niin päädyin nimenomaan potkumalliin. Suurin syy oli se että se painaa vähemmän (kuka haluaa tahallaan lehmää) ja toinen on toimintavarmuus. Entäs kun akku jossain mettäreissulla simahtaa/hajoaa..siellähän ollaan. Potkumalli senkun surraa vaan :)
 
JustinCre sanoi:
. Jos tossa on sähköstartti se on plussaa, koska itsellä ei ole ja pyörän käyntiin saaminen vaati taitoa ja jujua! ;)

Hitto mitää sähköstarttia. Jalalla se pitää käyntin laittaa.
Jaa sulle on suzuki DR vai? Ite tossa ostin muutama viikko sit 650cc DR supermoton. Tässä nyt sit odottele, että pääsis ajaa. Prkl tulis jo kesä.
 
Kiitos asiantuntevista neuvoista :)
Kyllä taidan tuon Kawan ostaa, on sen verran halpakin vielä.
ja huollettavuuden takia myöskin olen kallistunut Enskan ostoon ja onhan se paljo machompi :hyper:
 
Zone-sarja -42%
Lobo sanoi:
Kiitos asiantuntevista neuvoista :)
Kyllä taidan tuon Kawan ostaa, on sen verran halpakin vielä.
ja huollettavuuden takia myöskin olen kallistunut Enskan ostoon ja onhan se paljo machompi :hyper:

Laitoin sulle emailia, mihin osoitteeseen nyt sitten tuleekaan tätä kautta lähetettynä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
pyöristä

onhan noi enskat mukavia ajaa kyllä, mutta kaupunkiin paras pyörä olis hornetti mun mielestä. itellä on yamahan r6 -03. :thumbs:
 
Lobo sanoi:
Kiitos asiantuntevista neuvoista :)
Kyllä taidan tuon Kawan ostaa, on sen verran halpakin vielä.
ja huollettavuuden takia myöskin olen kallistunut Enskan ostoon ja onhan se paljo machompi :hyper:

Käy nyt ajamassa se ensin ja päätä vasta sitten ostatko vai etkö - eivät mopot maasta lopu eli tuo ko. yksilö ei ole mikään ainoa mahdollisuutesi saada ajokki. Tai vielä parempi eli käyt ajamassa ensin muiden merkkien kilpailevat vehkeet ja sitten vasta tuon mitä havittelet.

Henk.koht. en kyllä Kawasakiin pistä näppejäni enää koskaan. Yksi per elämä on sopiva määrä tuota laatua minulle.

Jos enska pitäisi olla mainitussa hintaluokassa niin DR olisi minustakin kyllä parempi ostos (ruma kyllä kuin perhana, mutta tekniikaltaan hyvä, halpa ja toimiva).
 
IronMind sanoi:
Jos enska pitäisi olla mainitussa hintaluokassa niin DR olisi minustakin kyllä parempi ostos (ruma kyllä kuin perhana, mutta tekniikaltaan hyvä, halpa ja toimiva).

W00t, ai ruma vai? :D

Edit: Ja jos oikein pirun hyvin puhuu niin hintakin saattaa alkaa eri numerolla kun kasawikalla ja pytty+mäntä yhdistelmällä on ajeltu neli, ei viisinumeroinen luku kilometrejä ;)
 
dogi sanoi:
W00t, ai ruma vai? :D

Edit: Ja jos oikein pirun hyvin puhuu niin hintakin saattaa alkaa eri numerolla kun kasawikalla ja pytty+mäntä yhdistelmällä on ajeltu neli, ei viisinumeroinen luku kilometrejä ;)



HÄVETTÄIS AJAA TOLLASELLA !!

no ei kai nyt :hyper:
 
Pate83 sanoi:
Hitto mitää sähköstarttia. Jalalla se pitää käyntin laittaa.

Jeah, jos pyörä vielä näyttää hyvältä ja äänet on tarpeeksi lesot niin eikun euroja tiskiin vaan!

:worship:
 
Himottaisi myös ostaa prätkä.... mutta olen kaatunut kunnon lipat pyörällä ja mällänny mopon kerran ja auton 2 kertaa.
Jos ostan m-pyörän tod näk jossain vaiheessa kolaroin senkin.
 
unreal sanoi:
Himottaisi myös ostaa prätkä.... mutta olen kaatunut kunnon lipat pyörällä ja mällänny mopon kerran ja auton 2 kertaa.
Jos ostan m-pyörän tod näk jossain vaiheessa kolaroin senkin.

Auts... Sarjalippu paikallisliikenteen busseille? ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom