Vinkkejä ketolle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cipe
  • Aloitettu Aloitettu
Inbody mittauksessa miltein kaikki arvot osuivat normaaliin sarakkeeseen.. rasvamassa oli ainoa joka meni alle normaalin.. rasvaprosentti 11,4%, tavote olisi jotain 9% luokkaa jospa silloin nuo jenkat suostuisivat lähtemään. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
noniin...
tää otti tänään hiilaripäivän; nyt olis jo pr68/hh438/r29... eli jonkun verran tulee tänään vedettyä hiilari-energiaa.
Mä en vaan koe MITÄÄN intoa tässä touhussa: puuro maistuu pahalle, sämpylä hiivalle ja karkit äklöttää!! yök! En kyllä yhtään oo nauttinut tästä mässäilystä. Saa nähdä että kuinka vaikea huominen päivä on; onko päänsärkyä tai muuten huono olo. Aamulla puuron, munkin ja karkkien jälkeen TULI AIVAN SAIRAAN PAHA OLO!! Siis heikotti, huippas, oksetti jne... JA PIERETTÄÄ AIVAN SIKANA!! Tosi kivaa töissä ollessa. Eli mulla ei kyllä oo kauhean mukava olo ollut.

noniin...
tää otti tänään hiilaripäivän; nyt olis jo pr68/hh438/r29... eli jonkun verran tulee tänään vedettyä hiilari-energiaa.
Mä en vaan koe MITÄÄN intoa tässä touhussa: puuro maistuu pahalle, sämpylä hiivalle ja karkit äklöttää!! yök! En kyllä yhtään oo nauttinut tästä mässäilystä. Saa nähdä että kuinka vaikea huominen päivä on; onko päänsärkyä tai muuten huono olo. Aamulla puuron, munkin ja karkkien jälkeen TULI AIVAN SAIRAAN PAHA OLO!! Siis heikotti, huippas, oksetti jne... JA PIERETTÄÄ AIVAN SIKANA!! Tosi kivaa töissä ollessa. Eli mulla ei kyllä oo kauhean mukava olo ollut.

Meikäläisellä tää etenee kyllä juuri päinvastoin.:eek:
Tän viikon oon välttäny hiilareita, ja olo on ollut kauhee!!!
Päätä särkee, oksettaa ja on muutenkin vittumainen olo.
Kokajan tekee mieli karkkia, sipsejä tms. roskaruokaa:kuola:

En tiedä teenkö tässä jotain väärin vai eikö meikäläisen kroppaa muuten vaan tykkää tälläsestä toiminnasta, mut tänään täyty kyl mässätä:hyper:

Tänään oli kuudes päivä ketoa ja heti aamuyöstä alkoi ongelmat. Kroppaa kuumotti niin maan penteleesti, mutta kuumemittari iski lukemiksi ~35 astetta. No, aamulla heräsin aivan tokkurassa, juuri ja juuri pääsin töihin vissypullon kanssa. Fiilikset parantuivat päivän mittaan, mutta päätä särki ja oli muutenkin krapulainen olo.

Ennen salitreeniä sorruin ja nappasin 100g irtokarkkia nassuun, ja ai että kulki treeni verrattuna viikon kolmeen ensimmäiseen keikkaan. Veikkaanpa että jatkan perushiilareilla viikonlopun ylitse ja aloitan ketoottamisen taas maanantaina uudella onnella.

Partahauki ja Keljumus, noi teidän tuntemukset on ihan normaaleja ensimmäisellä ketoviikolla. Mun mielestä juuri tuossa vaiheessa ei kannattaisi vetää tankkausta tai nostaa hiilareita, vaan jatkaa ketoa sinnikkäästi ja odotella olon paranemista. Muuten saatte kärsiä tuosta olosta vielä toisenkin viikon :D

Noi päänsäryt, krapulatuntemukset ja oksetukset ei nimittäin ole ketoilijan normaali tila. Sitten kun kroppa menee kunnolla ketoosiin, olo on (ainakin mulla) tosi virkeä ja kevyt. Salilla tökkii pitkät sarjat (yli 8 toistoa), mutta matalasykkeinen aerobinen sujuu hyvin.

Mä lopetin tossa eilen pari päivää alle kuukauden keton.. kertaakaan en ainakaa ketostixien mukaa joutunu pois ketosta, vaikka kerran dokasinki(tosin kohtuudella).. aah tekee hyvää vetää puuroa taas näin aamusta <3 lähtö paino oli noin 80kg ja nyt on 75kg veikkaisin, että 2kg oli nestettä ja 3kg rasvaa.. Kuvat osioon laitoin kuvia tosta keton loppuvaiheesta, mutta alotus vaiheesta ei valitettavasti ollu kuvaa :(

mä palasin taas keto-ruotuun ja paljon parempi olo taas. ja päätäkään ei ole särkenyt. ehkä tää jotenkin sopii mulle. :)
kyllä munat, kebab-liha ja juurekset VOISSA paistettuna maistuu HYVÄLLE!! :) en kyllä vetelis puuroa noiden sijasta.
Mun paino nousi kilon eilisen aikana. mä oon vähän skeptinen sen suhteen, että se paino nyt niin kauheasti alkais laskemaan tän tankkauksen jälkeen. Saapi nyt sit nähdä, mitä tapahtuu.
Kalorit pidän vaihtelevasti 1600-2200 tällä ketolla eli jotain 1800 keskiarvo. Jos ei pariin viikkoon paino yhtään laske niin täytyy varmaan tsekata vähän alemmas sitä keskiarvoa.
Mutta siis mä nautin tästä ruoka-valiosta ja ilmatkin pysyy taas sisällä, kun hiilarit jätin pois. :)

Hei, Pari kysymystä asiaan liittyen:

1. Jakauma: prot.30% hh 2% Rasva 70% <- Liikaa rasvaa? (huom. kalorivaje pysyy silti -500kcal). 1000kcal tulee ns. hyvistä lähteistä (möller kalanmaksaöljy,oliiviöljy) loput rasvat tuleekin sitten pääosin sika-nautajauhelihasta ja kananmunista. <<-Tämä jakauma on tuleville päiville suunniteltu ruokavalio

1.1 Onko kananmunista ja jauhelihasta ja juustosta saatava rasva _ketolla_ huono idea jos sitä kertyy paljon?(1000kcal) Ottaen kumminki huomioon että hyviäkin rasvoja syön.

Nyt toinen päivä "ketoilua" takana, vaikkakin ekana päivänä tuli hiilareita 104 grammaa, ja toisena päivänä lukema on 68 grammaa. Tästä nyt ei taida hirveästi haittaa olla koska ensimmäinen ketogeeninen menossa ja alan vasta pääsemään hommaan kiinni. ( ? )

Moi HellBoy. Mun mielestä toi sun jakauma on jees. Tsekkaile vähän niitä "kovia" rasvoja. Mulla ainakin veren kolesteroliarvot meni ihan vituralleen keton aikana. Ota siihen sikanaudan rinnalle ainakin lohta.

Mun mielestä sun kannattais, ketoa käynnistellessä, vetää ne hiilarit kunnolla alas <40g. Lähtee se keto helpommin käyntiin, eikä täydy sitten elää sellasta välitilassa.

Suurena herkkuperseenä on maitoa ja chilikastikkeita tullu nautittua runsaasti, mutta mitä tuossa nyt laskeskelin nii maidosta ja mausteista tulee jo se 30-60g hiilareita !! joten täytyypi juoda vettä aterioilla ja jättää herkut myöhempään ajankohtaan :)

kysymys:Kannattaako laskea fileiden paistamisessa käytettävän rypsiöljy mukaan kaloreihin?

Nopea ketokurssi:

• Kaloreita 500 vähemmän kuin keho kuluttaa.
  • Proteiinia treenitottumuksista riippuen 1-2 g / rasvaton painokilo per vuorokausi.
  • Imeytyvää hiilihydraattia teoriassa alle 100, käytännössä alle 30 g päivässä.
  • Loput kaloreista tulevat rasvasta, mielellään tyydyttymättömistä sellaisista.
  • Ravintokuidun riittävä saanti saattaa edellyttää erityisvalmisteiden käyttöä.
  • Natriumia 3-5g, kaliumia 1g ja magnesiumia 300mg sen lisäksi, mitä ruoassa esiintyy luonnostaan.
  • Kalsiumin saanti on turvattava jos ruokavalio ei sisällä tarpeeksi maitotuotteita (juustoa).
  • Paljon vitamiineja.
  • Paljon vettä.
  • Ei alkoholia.
  • Jos aikoo treenata, on joko suoritettava mittava hiilihydraattitankkaus 1-2 viikon välein tai vaihtoehtoisesti nautittava harjoituksen yhteydessä normaalia runsaammin hiilihydraattia.

Siinä tärkeimmät.

Nostellaanpas tätä vanhaa aihetta esille.

Tuossa hulkin "nopea ketokurssi":ssa pitäisi kalorit pitää alle 500 kuin keho kuluttaa.

Ite painan 70kg ja peruskulutus tällöin ois n. 2000kcal. Kalorilaskurin mukaan punttitreenipäivänä (90min. punttia) kulutus ois tällöin n. 2500kcal.

Eli kummastakos kulutuksesta sitten lähdetään se -500kcal pudottamaan? Joka päiväkö otetaan 1500kcal vai silleenkö, että punttipäivänä otetaan 2000kcal ja lepopäivänä 1500kcal?

Ite painan 70kg ja peruskulutus tällöin ois n. 2000kcal. Kalorilaskurin mukaan punttitreenipäivänä (90min. punttia) kulutus ois tällöin n. 2500kcal.

Eli kummastakos kulutuksesta sitten lähdetään se -500kcal pudottamaan? Joka päiväkö otetaan 1500kcal vai silleenkö, että punttipäivänä otetaan 2000kcal ja lepopäivänä 1500kcal?

Siis jos sinun PERUSAINEENVAIHDUNTA on 2000kcal (tämä jos vain makaan selälläsi koko päivän)
PA + arjen perusaktiivisuus (+20-30% PA:aan) on 2400-2600kcal (sisältää seisoskelun, jääkaapille kävelyn, suihkussa käynti...)
ja siihen 500kcal lisää liikunnasta on noin 3000kcal (ja tästä KOKONAISKULUTUKSESTA pois se 500kcal)
==> treenipäivänä 2500kcal

...lepopäivä sit noin 2000kcal

MT

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom