Vinkkejä ketolle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cipe
  • Aloitettu Aloitettu
Mites homma on Cipellä edenny? Onks sulla itellä mitään arviota rasva-% aloittaessa kun lähti noin hyvin liikkeelle? Kiinnostaa vaan kun yritän itse ketoilemalla palata ihmisten mittoihin takaisin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jees! Dieetti etenee ihan ok. Vaikeeta siitä on tehny tää sairastelu.. selkävaivat tuntuu olevan historiaa, mutta nyt tuli tilalle Iskias, joka on vetäny ukon saikulle.. Treenaaminen ja aerobinen on aika tuskan takana tällä hetkellä.

Alimmilaan paino käyny 111,3kg ja tänään aamupaino n. 112kg. Viime sunnuntaina ei ollu pelkästään hiilaritankkaus vaan ihan puhtaasti ns. cheattipäivän puolelle mentiin. Kaloreita koneeseen reilu 8000 Kcal. Viime viikolla keskiarvot nous 4000 Kcal/pv.. Pudotusta tuli maanantaista lauantaihin (n. 3500 Kcal/pv) 112,9 - 111,3kg. Eli kyllä toi keto mulla vaan toimii..

Rasvat oli pihdeillä mitattuna alkuun siinä + 17% korvilla.. Viimeisimmässä mittauksessa n. 13% luokkaa. Mä olen itse käyttänyt noita pihtejä, eli noin on aika suuntaa-antavia tuloksia. Uskoisin kuitenkin että alle 30 % rasvoissa pyöritään :D.. Mut ainakin toi kehorasva on hiukan vähentynyt..

Mittaustulokset oon analysoinu täällä:

http://www.bodybuilding.com/fun/hussman1g.htm

Kaikkiin mittaustuloksiin oon ottanu kolmen mittauksen keskiarvon ja sitten lyöny sen keskiarvon noihin kenttiin..

Ei yhtään. Itseasiassa muutamissa apuliikkeissä oon tehny omia enkkoja. Leukoihin ja dippiin on joutunu työntää runsaasti lisäpainoa.

Tällä hetkellä menee seuraavaa.. Protskuna ON:n 100 % whey protein minttusuklaa :kuola:, tosin protskua en ees päivittäin vedä. Palkkarina menee American -sarjan Pro Slow 50g.. Muita..

- Glukosamiini
- Kreatiinipuryvaatti
- Magnex 350mg magnessium -pilleri
- Sinkki 30mg
- Multivita
- Beko strong
- Lesitiini 10g

Vitamar ADE kalaöljyä.. Sitä ei kyllä mene päivittäin.

Arginiini lähti tänään kokeiluun.

Lisäks kyytipoikina kreatiinipuryvaatille ja arginiinille menee C-vitamiini, magnessium ja kalsium -poretabletteja (Lidl:n).

Glutamiinia fiiliksen mukaan.. Fiilis on ollu dieetillä vaan muutaman kerran.. Lähinnä silloin kun on ollu flussaa tjsp.

Siinä noi on kai kaikki..

Jees..

Aika päivitellä tätä threadia hiukan. Välilevytyrä kiusaa miestä oikeen huolella! Hermot pahasti puristuksissa ja kipu säteilee oikeeseen pakaraan ja takareiskaan.

Muutamaan viikkoon ei oo päässy liikkumaan ja tän vuoden puolella puntti on ollu lähinnä vatsan yläpuolisen alueen pumppailua.

Dieetti etenee tossa ohessa. Tänään aamupaino 107,9kg, eli tiputusta kymmenessä viikossa on n. 17kg. Voimatasot tuntuu olevan vieläkin ok. Pari päivää sitten otin ekan kerran sotilaspenkkiä pariin kuukauteen ja sarja oli tismalleen sama kuin dieetin ekalla viikolla (joka oli silloin oma enkka).

Viel olis pari viikkoa jäljellä. Katotaan miten näiden vaivojen kanssa pääsee liikkeelle..

Olisko mitään tsäännsejä ennen-jälkeen kuviin? :)

Mukava lukea välistä tämmöstä hyvin selitettyä ja asiaan paneuduttua juttua.

tsemppiä jatkoonkin :thumbs:

Tätä on lukenu samallaisella mielenkiinnolla ku hulkin reenipäiväkirjaa!:D :thumbs: Todella mielenkiintosta lukee et mite se paino voi tippua enemmän ku sen kilon viikos ja silti lihat pysyy..

kiitokset vaivannäöstä ja onnee jatkoon:thumbs:

Huomaa että asia selkeästi hallussa ja mietitty enemmänkin. Mielenkiintoista seurata kuinka kaverin paino vain tippuu ja lihakset säilyy. Päivityksiä aina vaan peliin kun kerkeät. Onnea jatkoon :thumbs:

E: Eli siis todella mielenkiintoista luettavaa.

:eek:

Hui! Mä oletin, että tätä ei kukaan edes lue, tai että noi kaikki viewsit on mun itseni aikaansaamia :nolo:. Paljon kiitoksia tästä palautteesta! Sai ukko taas ihan uutta kipinää näille dieetin viimeisille viikoille.

Laitan päivitystä tilanteesta kun on jotain päivitettävää!

Kiitos kannustuksesta!

Kiitti Cipelle mielenkiintoisesta ketopäiväkirjasta. Sanot että sarjapainot on pysyny samana, ehkä jopa kasvanu.. Olisko liikaa pyydetty, jos voisit tarkentaa omaa treenihistoriaasi? Ts. miltä 'pohjalta' lähdit nyt ketolle? Sais paremmin perspektiiviä omaan juttuun, jos joskus kokeilee samaa.

Mmmmm... Metukkalihis.. Tulee mieleen Kotkan meripäivät ja linja-autoaseman grilli.. :kuola:

No, mutta anyways.. Asiallinen kysymys!

Vuos sitten tää äijä heräs siihen, että kondis oli päässy putoomaan kerrassaan ala-arvoiseksi. Alkuun pari kuukautta meni kävellessä ja sitten toukokuussa siirryin takas tutun saliharjoittelun pariin. Nyt on siis 10kk treeniä takana. Ikää on tullut lisää ja iän myötä kaikkia snadei vaivoja, mm. selän kanssa ollu ongelmia tässä pitkin vuotta.. Selkävaivat on aina välillä pitänyt ukkoa poissa treenaamasta, mutta enemmän tai vähemmän säännöllisesti tässä on treenattu nyt 10kk. Treenejä on jaosta riippuen mahtunut viikkoon 2-jakoisella 3-5 ja 3-jakoisella jopa 7. Täl hetkellä toi selkä rajoittaa taas treeniä ja jako on nyt 1-jakoinen, treenejä tulee viikkoon n. 3.

Viime keväänä alkoi myös jonkinlainen dieetti. Syömiset laskettiin ja paino putos 120kg:n korvilta alhasimmillaan jonnekkin 112,5kg korville. Tota pudotusta on mun mielestä ihan mahdoton arvioida, koska rasvan tiristessä vanhat lihat heräili ja ruumiinrakenne muuttu löysästä hiukan ihmismäisemmäksi. Syksyllä sitten treenasin tosi kovaa ja söin.. Paino nous tohon 125kg, joka oli tän keton lähtötilanne.

Treenihistoriaa löytyy jonkin verran. Ihan junnuna tuli harjoitettua kaikkea liikuntaa.. Lätkää, futista, uintia jne jne.. Joskus ylä-aste ja lukio -ikäsenä tuli heiluttua salilla hiukan enemmänkin. Treenit meni silloin aika fiilispohjalta välillä pumppaillen ja välillä voimapainotteisesti.. Pääsääntöisesti 4-jakoisella ohjelmalla. Treenit perustu M&F-lehtiin ja keskusteluihin frendien ( :worship: ) kanssa, jotka oli malttanu lukea Ove Rytterin ja Bill Pearlin kirjat.

Tää kohtuullisen intensiivinen vuos on nyt siivittänyt ukon ehkä parhaaseen kuntoon ikinä. Jossain liikkeissä tulokset vielä laahaa, mutta ei ne tulokset tässä nyt niin hirveen tärkeitä ookkaan ollu. Joskus junnuna.. Lukion ekalla penkistä meni 3x5x135kg, veto oli 230kg, kyykystä ei oo mitään muistikuvaa ja leukoja meni 130 kg:n (arvio) massoissa 7. Lukion jälkeen treenaaminen loppu sitten täysin.. Ainoo liikunta mitä tuli harjoitettua oli golf. Inttiin mennessä oli leuan alle kertynyt jo ihan kivasti helttaa.. Painoa oli intin tulotarkastuksessa vissiin 145kg.

Intin ja lukion jälkeen liikunta rajoittuikin sitten muutamiin käynteihin salilla, pariin pyörähdykseen uimahallilla, rauhalliseen kävelyyn ja golfiin.

Toivottavasti tästä irtoo jotain.. Vastaan mielelläni kysymyksiin jos tästä sellasia herää.

Jees..

Tässä sitä nyt ollaan. 12,5 viikkoa ketoa takana.. Tänään tarkoitus vetää viimeiset ketosafkat ja palailla pikkuhiljaa normaaliin, eli ottaa hiiltä takas ruokavalioon.

25kg Sika & nauta -jauhelihaa, 50 munakasta (eli yhteensä 150 kanista), 11,5kg pähkinöitä ja 6,8kg juustoa.. About 100 tuntii kävelyä, salitreenejä ja jotain kovemman sykkeen pyrähdyksiä.. Lopputuloksena tänään 106kg. Lähtöpainosta tultiin alas 19kg. Itse mitattuna rasvat putos 17 % tietämiltä tän hetkiseen n. 11 % (mittaajan osaamattomuus otettava huomioon). :D

Ihan jees olo. Hyviä safkoja tuli vedettyä.

Muut vaikutukset kehossa.. Viime kesänä mitatut kolesteroliarvot (dieetillä 30hh/45P/25R) ja tällä viikolla otetut vastaavat (12vko 5/30/65):

12.7.2006

fS-Kol 2,9 (viitearvo <5)
fS-kol-HDL 0,88 (viitearvo >1)
fS-Kol-LDL 1,7 (viitearvo <3)

27.3.2007

fS-Kol 5,1
fS-Kol-HDL 1,24
fS-Kol-LDL 3,6

Kolesterolit paukahti yli viitearvoista niin että humahti. Ainoo positiivinen asia mitä kolesterolissa tapahtui oli toi HDL:n, eli ns. hyvän kolesterolin nouseminen tonne viitearvon yläpuolelle. Usein ylipainoisilla toi HDL on viitearvon alapuolella. Tästä maallikon tulkinta on, että mä en oo enää ihan vastaavanlainen hylje mitä mä olin viime kesänä. :worship:

Ei mua noi kolesteroliarvot kauheesti jännitä, koska tästä on nyt tarkoitus jatkaa ns. dieettiä, eli tarkkailla mitä tulee syötyä. Kovia eläinrasvoja vähennetään ja pyritään vetää rasvat "hyvistä" lähteistä.. Sika&Naudan kulutus tulee putoomaan radikaalisti :hyper: . Runsaalla vihreellä, kanalla & puurolla noi kolesteroliarvot on kesällä taas viitearvoissa.

Hyvä kokemus tää oli! Dietaaminen oli helppoa. Koskaan ei oikeestaan ollu nälkä.

Harmillista oli, että ihan täysillä ei päässy tätä dieettiä puskee läpi. Välilevytyrä on vaivannu puolet dieetistä ja ns. kova liikunta ja treeni jäi siksi pahasti roikkumaan..

Mitäköhän muuta.. Esittäkää kyssäreitä jos tulee jtn. mieleen.

:haart: Cipe

Koskaan ei oikeestaan ollu nälkä.

Kai jossain vaiheessa edes vähän hiukoi, jos 25 kg sikanautaa upposi :) Mitä sika-Harri nyt tekee kun oot poissa ketolta? No mutta tosiaan kiitos, Cipe, tarkasta raportoinnista. Toivottavasti saat mestat kuntoon ja pääset taas täysillä salille.

Onko heittää mitään arviota siitä, paljonko enemmän hintaa ketolle tuli verrattuna 'tavalliseen' hiilaripitoiseen dieettiin? Ketoa huvittaisi täälläkin kokeilla joskus, mutta ei oo vissiin ihan opiskelijalle tarkoitettu :jahas:

Onko heittää mitään arviota siitä, paljonko enemmän hintaa ketolle tuli verrattuna 'tavalliseen' hiilaripitoiseen dieettiin? Ketoa huvittaisi täälläkin kokeilla joskus, mutta ei oo vissiin ihan opiskelijalle tarkoitettu :jahas:

oma arvio keton hinnasta on 25-50e/vko (3000kcal/pvä; kanaa, jauhelihaa, kananmunia)

matalahiilarisella mulla menny 35-40e/vko kaupassa käydessä. tieten tossakin voi säästää aika hyvin jos ei välttämättä pidä naudan paistijauhelihaa syödä. ja tieten se, että korvaa vähän noiden lihojen syöntiä jollain halvemmilla proteiinin lähteillä.

Oli kyllä mielenkiintoista luettavaa. Varsinkin ehkä sen takia, että mulla on vähän samanlainen fysiikka kun sulla vaikuttaisi olevan, elikkäs painoa on todella helppoa siirtää suuntaan taikka toiseen. Hiukan olen sua lyhyempi (189cm) mutta paino samaa luokkaa 130kg. Pitäisi kanssa muutama kilo tiputalla. Eli kiitos teksteistäsi!

Semmonen kyssä, että miten vyötärön koko reagoi tuohon diettiin? Kuullostaa ehkä hassulta, mutta mulla on vähän sellainen mutanttimaha: melkosen iso mutta ihan kivikova. Eli vaikka siitä nyt ottais rasvaa päältä, niin mahtaisikohan tuo oleellisesti pienentyä... Ja sellanen kysymys myös, että tuliko ne vatsapalat näkyviin tollasella melko vilkkaalla painon pudotuksella?

Voisin tuossa samanlaisen päiväkirjatyylisen threadin avata, kun vaan saan ensin repästyä voimannostoenkat joka osiossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom