Vinkkejä ketolle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cipe
  • Aloitettu Aloitettu
keturan tuiske,olipas hieno thread!lähes FAQ-kamaa.lisäksi se sinetöi sen mitä olen tässä jo jonkin aikaan pähkäillyt:ketoon,ketoon baby ketoon.
hyvin oli raportoitu,kysymyksiä ei herännyt.tätä minä käytän ohjenuorana seuraavat pari kuukautta :worship:

yksi kysymys, ei silleen kovin tärkeä sellainen :)
minkälaisista kalorimääristä tälläisen 176 senttisen karvaa vaille huntin painavan nuoren miehen kannattaisi lähteä liikkeelle?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko heittää mitään arviota siitä, paljonko enemmän hintaa ketolle tuli verrattuna 'tavalliseen' hiilaripitoiseen dieettiin? Ketoa huvittaisi täälläkin kokeilla joskus, mutta ei oo vissiin ihan opiskelijalle tarkoitettu :jahas:

Hmmm.. Duunissa kun en vetäny safkaa niin laskeskelin, että mun ketosafkat tuli hiukan halvemmaks kun normaalit ruuat. Erona oli se, että ketolla iso osa kanasta oli korvattu S&N:llä.

Duunissa lounas maksaa 5€. 5€:lla vetää paketin S&N:aa ja 200g manteleita, se on yhteensä jo 2100 Kcal. Ei se niin kauheen kallista ole :D. Kesäkin on tulossa eli ketoilu halpenee.. Kallein elintarvike mitä kaupasta tuli kotiin roudattua oli kurkku.. 5Kg kerralla.. Tsiisus se on kallista kamaa helmikuussa :D

Semmonen kyssä, että miten vyötärön koko reagoi tuohon diettiin? Kuullostaa ehkä hassulta, mutta mulla on vähän sellainen mutanttimaha: melkosen iso mutta ihan kivikova. Eli vaikka siitä nyt ottais rasvaa päältä, niin mahtaisikohan tuo oleellisesti pienentyä... Ja sellanen kysymys myös, että tuliko ne vatsapalat näkyviin tollasella melko vilkkaalla painon pudotuksella?

Navan kohdalta multa putos ympärysmitta 103 --> 90cm (äsken mitattu), lantiolta n. 7cm ja olkavarresta lähti n. 3cm.

Vatsapalat näkyviin.. Hmmm.. Ylimmät erottuu. En mä oo koskaan näin kiree ollu. Eli kai siitä on laardiakin lähteny :D

Jotain kuvia on matkan varrelta napsittu.. Nyt on vaan piuha hiukan kateissa. Katotaan jos sais vaikka jonkun kuvan heitettyä kehiin. Jos tänne yleiselle puolelle saa vertailukuvan laittaa.. Täytynee kysyä Mikeltä!

yksi kysymys, ei silleen kovin tärkeä sellainen :)
minkälaisista kalorimääristä tälläisen 176 senttisen karvaa vaille huntin painavan nuoren miehen kannattaisi lähteä liikkeelle?

Ilman sen suurempaa tietämystä sanoisin, että tähtää mahdollisimman ylös. Ekalla viikolla keton käynnistyessä mä vetäisin ronskisti kaloreita. 3-4 salia ja jotain aeroobista päälle niin hyvin voisit lähtee liikkeelle ~3000 Kcal/pvä. Katot miten keto pöhähtää käyntii.. Ekalla ja tokalla viikolla poistuu paljon nestettä. Jos paino ei putoo tai ukko ei kiristy niin sit tiputtamaan kaloreita. Mitä korkeemmalla lähtee liikkeelle sen korkeemmalla voi lopettaa.

Mulla osu tälle 12,5vko seurantajaksolle kymmenen alle 2900 Kcal päivää. Viikolla 7 (tankkausviikko) mun ka kalorit/pvä oli 3999, eli suhteellisen korkeilla kaloreilla mentiin.

Hahaa, pitääpä tulla tänne taas perumaan puheita. Hyppäsin yläkarpilta alakarppiruokavalioon ja nyt suunta on kohti ketoa... TAAS! Oon monesti vannonu että ei koskaan enää (koska oon aina turvonnu epämiellyttävästi keton jälkeen), mutta kun se itse keto tuntuu niin hiton hyvältä niin annetaas sitten mennä taas. Ja tällä kertaa ajattelin katsastaa, voisko samantyylisestä ruokavaliosta tehdä elämäntavan - ei pelkkää dieettiä. Varmasti hiilarit nousee varsinaisen keton jälkeen, mutta toivon mukaan tällä kertaa laskelmoidusti ja ilman poffuuntumista. :)

Jäämme odottamaan kiristymistä. Taas. :D

..mmmmm.. pihviä ja kesäkurpitsaa... munakasta ja raejuustoa...

edit: Uskomatonta, miten energinen olo voi seurata niin yksinkertaisesta asiasta kuin hiilareisen tiputtamisesta alas!

cipe:lle, että tuliko miten nautittua alkoholia dieetin aikana?

Ei missään muodossa. Dieetillä ei olis kyllä kestänyt vetää. Yhen keikan keitot on reilu 2Mcal, eli se torpedoi viikon aika tehokkaasti.. Tai sit voi tietenkin kävellä 5h kuluttaakseen ne ylimääräiset kalorit.

Onko heittää mitään arviota siitä, paljonko enemmän hintaa ketolle tuli verrattuna 'tavalliseen' hiilaripitoiseen dieettiin? Ketoa huvittaisi täälläkin kokeilla joskus, mutta ei oo vissiin ihan opiskelijalle tarkoitettu :jahas:

Varmaan menee myös se 35-40 euroa viikossa. Tosin töissä ei tule syötyä ruokalassa, eineksiä ei tule ostettua, alkoholia kuluu vähemmän ja Mäkkärissä ei tule käytyä. Niistä säästyvä raha todennäköisesti vetää ketodieetin samoihin hintoihin tai jopa halvemmaksi, kuin "hiilaridieetin".

Jees..

Tässä tää nyt tulee. Eka kuva on dieetin 5. viikolta, n. 115kg massoilta. Toka kuva on dieetin vikalta viikolta, n. 107 kg on elopainoa. Jotain tossa on kaiketi tapahtunut.

:haart: Cipe

Liitteet

• Vertailu_uusi1.1.JPG
    Vertailu_uusi1.1.JPG
    19 KB · Katsottu: 1 161
Tosi hieno muutos!

...samanlaista odotellessa...

vähän karvat kasvanut navan ympärillä,mutta eipä juuri muuta...

noeii,hyvin on ukko pienentynyt :thumbs:

Miten sulla Cipe on mennyt nyt kun dieetti on ohi?

mites tuo päivittäinen kuidun saanti,paljonko sitä pitäisi saada?riittääkö 15-20g päivässä vai pitäiskö saada enemmän?

ja mitenkäs kahvi?voiko sitä juoda?ja minkäverran?meinaan normaalissa yövuorossa saattaa mennä illan/yön aikana 3-4 kuppia,joka on varmaankin liikaa,mutta onko kuppi päivässä ok?

Kiitoksia kommenteista! Noi vertailukuvat oli kyllä hyvä olla, kun niistä tosiaan näki hyvin sen mitä dieetillä tapahtui.

Miten sulla Cipe on mennyt nyt kun dieetti on ohi?

Menny ihan jees! Oon ollu kirjaimellisesti lomalla! Aika paljon paukkuja toi 12,5 viikon ketoilu ja tää välilevytyrä vei. Nyt oon palautellu ja väri on alkanu pikku hiljaa taas palailemaan kasvoille :).

Paino on 110kg tietämillä ja nousee vielä varmaan pari kiloa ennen kun pääsee taas kympillä liikkeelle.

Hiilarisafka maistuu pikku tauon jälkeen taas ihan uskomattoman hyvälle! Ihan käsittämätöntä kuinka paljon fiiliksiä voi saada ruispuurosta! Hiilarisafkan ainoona ongelmana on vaan vatsa.. Ketolla vatsan kanssa ei ollu pienintäkään ongelmaa.. Nyt kun hiilaria on koneessa niin tutut "perusvaivat" on taas palaillu.

mites tuo päivittäinen kuidun saanti,paljonko sitä pitäisi saada?riittääkö 15-20g päivässä vai pitäiskö saada enemmän?

ja mitenkäs kahvi?voiko sitä juoda?ja minkäverran?meinaan normaalissa yövuorossa saattaa mennä illan/yön aikana 3-4 kuppia,joka on varmaankin liikaa,mutta onko kuppi päivässä ok?

Mä suosittelisin, että pyrit vetämään kuitua n. 30g päivässä. Noilla kuitulisillä (sokerijuurikaskuitu, perunakuitu & Pellavansiemenvalmisteet) voi hyvin säädellä noiden kuitujen määrää. Lisäks kesä on tulossa, eli kaupoista saa taas kuitupitoista vihannesta huomattavasti huokeemmalla.. Eli toi 30g/pv ei pitäis olla mikään ongelma. Lisäks jos vedät vielä pähkinöitä niin kuitupuolen pitäis olla kondiksessa.

Kahvia voi hyvin vetää. Mä juon kahvini yleensä joko maidolla tai maidolla & sokerilla.. Ketolla kahvin lisukkeena käytin kermaa. Saa kahvistakin ihan erilailla enerkijjooo kun lorauttaa sekaan kunnon tujauksen kuoharia ;). Mun mielestä voit hyvin vetää ton 4 kuppii päivässä jos pytty vaan kestää. Jos ongelmia ilmenee niin sitten vähennät sitä kahvin määrää.

mikähän mulla mättää kun nyt viikkoon ei paino oo tippunut, kalorit ollut about 2000kcal päivä ja miinusta n. 500... tosin vaikee arvioida mitä duunissa kuluu kun liikun siellä päivittäin 7-10km kävellen tai potkulaudalla :)
eli viikko sitten paino oli 81,5kg (about 6kg tullut alas) ja sit tankkasin, nyt 82-82,5. hiilarit alle 30g päivä, rasva n. 50-60% safkoista. pidän viiden tai kuuden päivän välein tankkauksen kun alkaa tekemään hiilarisafkoja mieli...
ideoita?

mikähän mulla mättää kun nyt viikkoon ei paino oo tippunut, kalorit ollut about 2000kcal päivä ja miinusta n. 500... tosin vaikee arvioida mitä duunissa kuluu kun liikun siellä päivittäin 7-10km kävellen tai potkulaudalla :)
eli viikko sitten paino oli 81,5kg (about 6kg tullut alas) ja sit tankkasin, nyt 82-82,5. hiilarit alle 30g päivä, rasva n. 50-60% safkoista. pidän viiden tai kuuden päivän välein tankkauksen kun alkaa tekemään hiilarisafkoja mieli...
ideoita?

Jos sulla vaan ei ole enää, mistä paljoa tiputtaa?

Itse aloitin painon pudotuksen 91 kilosta syyskuussa, ja jouluun mennessä oli tippunut 82 kiloon. Siitä paino tippunut enää pari kiloa. Tosin joulun jälkeen välillä on tullut syötyä hiilareita ja juopoteltua olutta. Maha on myös pienentynyt huomattavasti. Vyötärön ympärys on pienentynyt 104:sta noin 88 senttiin. Vatsanympärys on pari senttiä pienentynyt viimeisen kuukauden aikana, vaikka paino ei ole olennaisesti laskenut.

Juu, no siis ei mitenkään hirveesti ole mistä tiputtaa mutta kuitenkin sen verran ettei vatsapalikat erotu ja löysää on muuallakin selkeesti. hieman ideat loppu ja vituttaa koko dietti ;) jotain pitäis keksiä, ideoita?

ideoita?

Mitä muuta liikuntaa? Miten tankkasit, eli... Paljonko tankkauksella meni kaloreita? Miten tankkauksen makrot jakautu? Mitä safkaa vedit tankkauksella?

Rasvaa vois mun mielestä nostaa tosiaan vähintään tonne 60%. Jos rasvaa 50 % ja hiilareit 5 % niin protskulle jää 45 %, eli sun tapauksessa liki 250g. 250g on mun mielestä liikaa. Sulla vois protskut olla jossain 150g tietämillä. Riittäis ihan varmasti.

Kauanko sulla on toi keto kestänyt, eli missä ajassa sulla on toi 6,5kg tippunut?

Cipe

salia voinnista vaihdellen 2-4 krt viikkoon yleensä, nyt ollut viikon paussi tällä samalla viikolla jollon paino on juminut. tankkauksella en laskenut kaloreita, meni varmaankin ihan reilusti. turhan vähän hiilareita oli, paljon rasvaa, en päässyt merkkaamaan noita ylös sillon. mut kunnon pääsiäisherkuttelut pidin.
keto varsinaisesti on kestänyt pari viikkoa, sitä ennen pari viikkoa hieman erilaista, jossa hiilareita söin yli 140g päivässä ja miinusta se 500. tolla paino tippui 2-3kg ja pomppas takasin alkuperäiseen mässypäivän jälkeen, sit aloin ketoilemaan ja jonkun viikon jälkeen paino oli 6kg vähemmän kun aloituspaino. semmosta pientä sahausliikettä ollut. alkaa vaan hiilariruokien & mässyjen himo olla sietämätön JO alle viikossa.

Oon tässä alottamassa ketoa(toinen päivä menossa). vielä ei ainakaa mitää ihmeempiä muutoksia olotilassa. paino 82kg, pituus 187cm, rasvaa lähinnä vatsan alueella..
Päivittäiset syömiset:

-Aamupala, 2x omega-kananmunaa, rahka(250g) + pellavansiemeniä 3rkl
-Lounas duunissa: Lihaa(~200g) ja rehuja(tomaatti,kurkku, salaatti) runsaasti
-välipala: Tonnikalaa öljyssä + 2rkl kylmäpuristettua rypsiöljyä
-palkkari: Prodedrinkki(hera80 + creatiini)
-iltapala: Maapähkinöitä 80g + 2rkl rypsiöljyä

Kaloreita tulee duuniruokailusta riippuen n. 1850-2000
rasvat, n.120g
proteiinit, n.180g
Hiilarit, n.20-25g

Treeni 5x viikossa ja kolmena aamuna HIIT lenkki. ajattelin yrittää pitää tämän linjan noin 1,5kk, jos vaikka sais niitä viimesiä rasvoja sieltä mahasta poltettua, niin kehtais ehkä rannallekki mennä :worship: aurinkoa!
voisko joku kokenut kommentoida tätä yritystä? onko mitään toivoa, vai oonko täysin :david: tapaus!

Oon tässä alottamassa ketoa(toinen päivä menossa). vielä ei ainakaa mitää ihmeempiä muutoksia olotilassa. paino 82kg, pituus 187cm, rasvaa lähinnä vatsan alueella..
Päivittäiset syömiset:

-Aamupala, 2x omega-kananmunaa, rahka(250g) + pellavansiemeniä 3rkl
-Lounas duunissa: Lihaa(~200g) ja rehuja(tomaatti,kurkku, salaatti) runsaasti
-välipala: Tonnikalaa öljyssä + 2rkl kylmäpuristettua rypsiöljyä
-palkkari: Prodedrinkki(hera80 + creatiini)
-iltapala: Maapähkinöitä 80g + 2rkl rypsiöljyä

Kaloreita tulee duuniruokailusta riippuen n. 1850-2000
rasvat, n.120g
proteiinit, n.180g
Hiilarit, n.20-25g

Treeni 5x viikossa ja kolmena aamuna HIIT lenkki. ajattelin yrittää pitää tämän linjan noin 1,5kk, jos vaikka sais niitä viimesiä rasvoja sieltä mahasta poltettua, niin kehtais ehkä rannallekki mennä :worship: aurinkoa!
voisko joku kokenut kommentoida tätä yritystä? onko mitään toivoa, vai oonko täysin :david: tapaus!

Ihan OK näyttää, mulla on lihaa aavistuksen enemmän eikä pähkinöitä...pähkinät vois olla kyllä mukavaa vaihtelua.

Mulla ainakin on toiminut tosin omat kalorini olen laskenut siihen 2500 kcal päivä. Painan kylläkin enemmän. Jos selvästi kiristyy tuolla, niin anna mennä vain. Jos jumi tulee, niin nostaisin kalorimäärää ehkä hieman rasvan avulla, mulla pitkäaikainen jumitus rasvan palamisessa laukesi kun lisäsin kaloreita hieman juomalla lisää rypsäriä. :)

Tsemiä:thumbs:

edit. kalorimäärää kannattaa katsoa paljon tuon liikunnankin mukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom