Vinkkejä ketolle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cipe
  • Aloitettu Aloitettu
Noiden pähkinöiden kanssa kannattaa olla varovainen, ne kuitenki sisältää aika kivasti imeytyvää hiilaria, esim:
maapähkinä 13,2g/100g
suolapähkinä 10g/100g
pistaasipähkinä 20g/100g

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mistä sä tollaset arvot löysit? kalorilaskuri antaa sadalle grammalle maapähkinöitä (euroshopper) 8,6g hiilaria

Oon tässä alottamassa ketoa(toinen päivä menossa). vielä ei ainakaa mitää ihmeempiä muutoksia olotilassa. paino 82kg, pituus 187cm, rasvaa lähinnä vatsan alueella..
Päivittäiset syömiset:

-Aamupala, 2x omega-kananmunaa, rahka(250g) + pellavansiemeniä 3rkl
-Lounas duunissa: Lihaa(~200g) ja rehuja(tomaatti,kurkku, salaatti) runsaasti
-välipala: Tonnikalaa öljyssä + 2rkl kylmäpuristettua rypsiöljyä
-palkkari: Prodedrinkki(hera80 + creatiini)
-iltapala: Maapähkinöitä 80g + 2rkl rypsiöljyä

Kaloreita tulee duuniruokailusta riippuen n. 1850-2000
rasvat, n.120g
proteiinit, n.180g
Hiilarit, n.20-25g

Treeni 5x viikossa ja kolmena aamuna HIIT lenkki. ajattelin yrittää pitää tämän linjan noin 1,5kk, jos vaikka sais niitä viimesiä rasvoja sieltä mahasta poltettua, niin kehtais ehkä rannallekki mennä :worship: aurinkoa!
voisko joku kokenut kommentoida tätä yritystä? onko mitään toivoa, vai oonko täysin :david: tapaus!

Paljonko oot laskenu saavas kuitua?

"Veteen liukeneva eli geeliytyvä kuitu hidastaa mahalaukun tyhjenemistä, ruuan imeytymistä ja alentaa veren kolesterolipitoisuutta. Kuidun vaikutus veren kolesterolipitoisuutta alentavana tekijänä perustuu ilmeisesti siihen, että se sitoo sappihappoja suolistossa ja vähentää niiden imeytymistä takaisin elimistöön."

Mun nähdäkseni ketolla kuidut on tosi tärkeitä, ei pelkästään vatsan toiminnan kannalta vaan myös ton kolesterolin takia.

Muuten näyttää kyllä tosi hyvältä! Maapähkinöiden asemesta mä kyllä söisin manteleita tai hasselpähkinöitä.. Ne on kalliimpia, mutta ravintoarvoiltaan paremmin ketolle sopivia. Lisäksi muistaisin, että maapähkinä on yks maankamaran allergisoivimpia ruoka-aineita, mutta jos ongelmia ei oo niin anna mennä.. Hifistelyä hifistelyä..

Molskis, sä dieettaat samoilla kaloreilla ku tytöt. :jahas:

hmmh kaipa noit kaloreita vois pikkuse sit nostaa, varmaan rypsärin avulla? pitää tänää kattoa jos löytys hasselpähkinöitä tai vaihtoehtosesti manteleita.. pitää myös noita kuituja viel jostain koittaa kaivaa lisää.. eiköhän tää tästä, kuhan vaan saa homman käyntiin kunnolla :)

edit: ajattelin lisätä ainaki kuitujen puolelta 20g fibrex sokerijuurikaskuitua (3,4hh ja 14,6g kuitua)

Nyt on kolmannen päivän aamu ja luulisin, että olen saavuttanut ketoosin, ainakin kusen oudosta hajusta ja lievästä päänsärystä päätellen? tänään varmaankin vois käydä ostamassa ketostixejä, niin sais varmemman tiedon

Noiden pähkinöiden kanssa kannattaa olla varovainen, ne kuitenki sisältää aika kivasti imeytyvää hiilaria, esim:
maapähkinä 13,2g/100g
suolapähkinä 10g/100g
pistaasipähkinä 20g/100g
Kannattaa siirtyä hassel- ja saksanpähkinöihin:

Hasselpähkinä 3,4 g/100 g
Saksanpähkinä 3,3 g/100 g

PS. Maapähkinä ei ole kasvitieteellisesti pähkinä ollenkaan. ;)

juuh eilen laitoin maapähkinät vaihtoon :D
nyt on pussikaupalla hasselpähkinöitä..
Kannattaa maistaa niitä paahdettuja hasselpähkinöitä (liekö Parrots-tuotemerkin alla), ovat mielettömän hyviä. Myydään kuorineen, joten pitää varautua kuoren rikkomiseen.

hehhee... kiva kun löysin tän threadin. Mäkin tossa aloittelin ketoa EKAA KERTAA. Ja mulla tulee kyllä paljon enemmän rasvaa kuin jollain täällä. Olen sentään pieni nainen. 158/61. Mähän en oo kauaa punttaillut kuten kuva-threadista näkee eli laardia löytyy, mihin haluan nyt muutoksen.
Kalorit mulla 1800-2000!! ;) kun kerrankin saa syödä niin syödään sitten.
Pr.100-120g, hh15-19g, r140-160g :) :)

Eli 4.pv menossa ja olo todella hyvä. Taidankin siirtyä karppailemaan vallankin. Mun ei tee edes mieli mitään hiilaria. Ainakaan vielä.
Mulla ainakin on vaan positiiviset kokemukset tästä olotilasta, mutta jossain vaiheessa sitä on sitten lisättävä sitä hiilaria ruokavalioon.
Ja noi kalorit??!! No, katson mitä tapahtuu; ainakin nyt on paino hieman laskenut alas päin nesteiden(?) lähdettyä. Jos jumittaa niin sit varmaan vähennän kaloreita, mut muuten en. Ja mitään aerooppista en edelleenkään tee kuin 1-3krt/vko.
Mietin kans et saanko tarpeeksi kuituja... Syön vain palkastevihanneksia, kukkakaalia, sipulia, tomaattia, salaattia ja kurkkua sekä yhden porkkanan päiväs + pellavansiemanrouheet(kun muistan :( ).

Mullakin nyt 4pv alussa ja olo on oikeestaan parempi ku normaalisti tai ainaki pirteempi :) ostin eilen ketostixejä ja kyllähän ne näytti lievästi positiivista.. kalorit nostin about 2100kcal/vrk, nestettä nyt lähtenyt 2kg, nyt vaan odottelemaan että rasva tirisee.. :whip:

Minkälaista palautusjuomaa olette ketolla nauttinut?
Pelkkää Heraa, vai oletteko tehnyt jotain spesiaalia "coktailia"?

Ensiviikolla pitäisi aloittaa ensimmäinen keto-dietti, sellaisen 1-1,5 kk olisi tarkoitusta ketoilla ja katsella miltä tuntuu.

Onko porukalla jotain hyviä vinkkejä alkuun lähtöön?

Ajattelin ensiksi siirtyä "hiilihydraatittomalle" ruokavaliolle ja sen sujuessa alkaa säätään kalorit kohdilleen.

Joku muuten puhui jotain hiilihydraattitomasta ketsupista? Mistä sitä saa:kuola:

ProSlowta olen ottanu treenin jälkeen

kaksi viikkoa takana ja kolme kiloa lähteny

Kyllä siinä palautusjuomassa voi vähän hiilaria olla ainakin omien kokemusten mukaan.

nyt on keton kaheksas päivä menossa, vielä ainaki energinen olo.. paino pudonnut 2,5kg (ainaki 2kg nestettä) eikä tässä nälkäkään oo oikeestaan ollu. Vielä pitäs toukokuun loppuun asti jatkaa tätä.. :)

itellä tulee 2 vkoa täyteen tänään n.20ghh/pv.
Öö.. taisin jo reilu kuukausia sitten aloitella hiilarien vähentämistä(alle 100g/pv), eli ne nesteet lähti jo aiemmin. Ja nyt 2v viikon aikana paino on tippunut noin kilon. Aloituspainoksi oon merkannut 62kg ja nyt tänäaamuna oli 60,6. Muutama päivä sitten paino näytti aamulla jopa 62,6!! Ja sit tipahti parissa päivässä tohon alle 61...
Ketosticksit on näyttänyt koko ajan vähintään lievää ketoosia. Muutaman kerran tosi punaista.
Nyt oon miettinyt sitä hiilari-tankkausta kokeilla. Tossa vähän jo paperille laitoin ja pidän sen tankkauksen sitten ku oon valmistellut tarpeeksi. Arveluttaa kuitenkin syödä niitä viljoja ja sokereita kerralla niin paljoa; kun nyt on ollut niin hyvä olo. Nopeasti ne varmaan kehosta sitten lähtee, kun taas jatkaa samaa linjaa.
Olis kyllä ihan suotavaa meikälle muutenkin hiukan nostaa noita hiilareita pikku hiljaa, ja ajattelinkin nostaa ne 5g ylöspäin ens viikoksi ja sit seuraavalla viikolla taas 5g. Eli sinne 30g per päivä, ja seurata miltä tuntuu.
Protskut mulla on ollu ny aika alhaiset verrattuna ketoosia edeltävään aikaan, jolloin vedin 120-150g/pv. Nyt menee vaan 90-120max.
Kalorit on ollut aikalailla varmaan ka. 1800-1900 koko 2 vkoa.
noh...karkkia on tehnyt mieli pari kertaa; varsinkin eilen kun lapsille ostettiin reuilusti ja vieressä mässäsivät ässämixejä!! yhyyy... tuoksui niiiiin hyvältä. ¨
Annoinkin itselleni luvan juoda hiukan siideriä illalla ruuan päätteeksi... light-versioita maistoin n.3dl: JA MAISTUI KAMALALTA!!! YÖK!! Onko nyt niin että makuhermot on tottuneet tähän ei niin makeaan ruokaan ja mun "pitää" ostaa jotain kuivempaa juomaa seuraavaksi? En oo ikuna kuivista tykännyt vaan makeista. No eihän sitä alkoholia tarvi lainkaan ottaa, mutta joskus ihan kiva rentoutua lasillisen kanssa.
palaillaan.
EDIT: mittojakin oon ottanut, mutta niistä tarkemmin reenipäikkärissä(uudet päivitykset tulee 1.5. jos muistan ja ehdin). Mutta tähän täytyy sanoa että POHJE oli aamulla mitattuna ISOMPI kuin on ollutkaan! JÖSSES... se on ollut siinä 35-35,5, ja nyt sain aina vaan 36 vaikka miten mittasin ja mieskin auttoi!! No, joo... Eihän tuossa pohkeen päällä nyt mitään rasvoja suhteessa niin paljoa oo ollutkaan, mutta että ISOMPI!!?

Mullaki tulee 2vko huomenna täyteen.. nyt pudonnut 2kg nestettä ja 1kg rasvaa(ainakin luulen niin?) eli ois 0,5kg rasvaa/vko vauhti.. olo on vieläki pirteä eikä oo näläntunnetta mut treenatessa sarjoja on pitäny lyhentää ja palauntuminen on tosiaan hitaampaa.. yhtenä päivänä ratkesin alkoholia maistamaan, tuli juotua 3x leijona+funlight drinkkiä, ei ainakaa ketoosia poistanu tikkujen mukaan.. ja nyt vappuna ajattelin fiiliksen takia ottaa sen muutaman viina+lightmehu drinkin(kunhan vaan pitää sen siinä parissa ja jättää baariin menon pois). Vapun jälkeen ois viel 4vko dieettiä jäljellä ekan hiilari tankkauksen ajattelin pitää tossa perjantaina. Näillä eväillä jatketaan, onnea ja menestystä muille ketoilijoille!:whip:

Menin varaamaan huomiselle inbody mittauksen.. saapa nähdä millasen tuloksen se antaa.. onkohan nämä inbody mittaukset kuinka luotettavia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom