Vinkkejä aloittelijalle

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen käynyt salilla säännöllisesti nyt kolmisen kuukautta. Sitä ennen käynnit oli enemmän satunnaisia, mutta tämän kolmen kuukauden aikana siis säännöllisesti 3x/viikko. Alla olevan ohjelman olen koonnut alan oppaista ja parilta kaverilta saamieni vinkkien perusteella.

Kuten ohjelmasta näkyy, teen salilla vain keski- ja yläkroppaa, jalat pidän kunnossa lenkkeilemällä yms.

Nyt kysyisin, mitä mieltä olette tästä ohjelmasta? Itselleni se on tuntunut ihan sopivalta. Käytän vuoroviikoin voimaa ja massaa lisäävää harjoittelua, 3x5 ja 3x10, kuulostaako hyvältä?

Maanantai
Penkkipunnerrus
Penkkipunnerrus käsipainoilla
Pec Deck
Pullover
Kylkikierto
Istumaan nousu
Selkäojennus

Keskiviikko
Ylätaljan veto niskan taakse
Alataljaveto
Veto rinnan päälle ylätaljassa
Pystysoutu tangolla
Punnerrus niskan takaa
Vipunosto eteen käsipainoilla
Vipunosto sivulle käsipainoilla
Olankohautus käsipainoilla

Perjantai
Hauiskääntö Scott-tangolla seisten
Vuorottainen hauiskääntö käsipainoilla seisten
Keskitetty hauiskääntö istuen
Yhden käden tuettu hauiskääntö käsipainolla seisten

Ranskalainen punnerrus Scott-tangolla maaten
Ojentajapunnerrus käsipainoilla seisten
Ojentajapunnerrus taljassa seisten
Kahden käden ranskalainen punnerrus käsipainolla istuen

Originally posted by Marauder
Kuten ohjelmasta näkyy, teen salilla vain keski- ja yläkroppaa, jalat pidän kunnossa lenkkeilemällä yms.

Minäminäminä!

Ehdinpä ekka: treenaa hyvä mies jalkojakin, niin pöljältä kuin se tuntuukin niin jalkatreeni vaikuttaa positiivisesti myös yläkroppaan.

Tämän lisäksi - lue FAQ, palataan sitten asiaan, jooko?

Mäkään en treenaa kyynärvarsia, koska mulla ei ole tyttöystävää :D

Yhdyn JSmithiin

Älä hyvä mies unohda jalkojasi (oletkohan sä sit hyvä mies kun näin monta kertaa toitotetaan), muuten rupeat näyttämään sellaiselta 80-luvun bodaajalta, jonka yläkroppa on valtava, mutta jalat on kuin tulitikut ja tuntuu että koko ukko katkee. Hyvä esimerkki on tässä

:david:

heh.

Maanantai
Penkkipunnerrus
Penkkipunnerrus käsipainoilla

ehkä kannattas tuo penkkipunnerrus käsipainoilla vaihtaa vaikka vinopenkkiin käsipainoilla. ja ihmeessä niitä jalkoja kehiin (hyvä mies), miten edes kehtaat jättää ne tekemättä? mulle tulis ainakin ihan luuseri olo :)

Originally posted by Äiskä
Älä hyvä mies unohda jalkojasi (oletkohan sä sit hyvä mies kun näin monta kertaa toitotetaan), muuten rupeat näyttämään sellaiselta 80-luvun bodaajalta, jonka yläkroppa on valtava, mutta jalat on kuin tulitikut ja tuntuu että koko ukko katkee.

Mulla jäi ehkä alkuperäisestä viestistä pois oleellinen pointti, nimittäin se, että musta tuskin tuleekaan mitään todellista bodaria, salilla käynnin pääasiallinen tarkoitus on vain pitää lihaskunto hyvänä ja saada lihakset ehkä myös hieman kasvamaan, mutta ei sen vakavampaa... Elokuussa alkaa opinnot joten siihen asti käyn säännöllisesti puntilla, mutta siitä eteen päin on varsin epävarmaa.

Mutta mitäs sanotte tuosta ohjelmasta muuten? Entä sarjojen ja toistojen lukumäärästä?

Jalkoja treenaamalla saat paremmin kasvatettua yleistä voimatasapainoa,kun minkään muun yksittäisen lihasryhmän treenamisella.Älä vaan jätä kinttuja treenaamatta ties,vaikka hurahdat ja sitten on parin vuoden päästä :itku: ja hammastenkiristys,että miksi en uskonut pakkotoistolaisia ja puidaan nyrkkiä torilla.

Ota ihmeessä jalkojen treenaus mukaan ohjelmaan. Voit olla varma, että eivät jalkasi kasva megalomaanisiin mittoihin syksyyn mennessä. HYvä jos edes vähän saat lihaa kinttujen ympärille. Sitä paitsi ainakin minut saa hulluksi, kun miehellä on isot reidet ja perse (siis ei fläsän johdosta) :D Jalkatreeni rasittaa koko kroppaa niin totaalisesti, että siitä on hyötyä myös yläkropan kehityksen kannalta! Edelleen, voit yrittää kasvattaa reisiäsi kovalla treenillä piitkän aikaa ennenkuin edes jotain tuloksia alkaa näkymään....

Kertokaas sitten tärkeimpiä jalkojen lihaksia joita pitäis ehdottomasti treenata, ja kenties itse hyviksi koettuja liikkeitä, joilla treenaus toteutetaan?

Kertokaas sitten tärkeimpiä jalkojen lihaksia joita pitäis ehdottomasti treenata, ja kenties itse hyviksi koettuja liikkeitä, joilla treenaus toteutetaan?
Tässäpä sopivasti henkiin herännyt jalkathreadi näin alkajaisiksi. Lisää erinäistä jalkatreeniaiheista tavaraa löytyy hakusanoilla "Hulkki" ja "kyykky".

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom