Viisi koiraa raateli pikkupojan

En löytänyt taistelukoira threidiä, mutta taas Pittbull:it tappoivat lapsen. Vieläkö joku voi puhua noiden petojen puolesta? Vaarallisia nimenomaan gangstereiden ja kehonrakentajnien hankkimia egon kohotus luontokappaleita!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"gangstereiden ja KEHONRAKENTAJIEN" :D samassa katekoriassa ollaan ... kerkesin!

Onneksi osui omaan perheeseen. Näin se Darwinismi toimii.

Laitetaanko tässä taas kaikki koirien piikkiin? Kyllä mä lähtisin ennemminkii sitä omistajaa täs osottelemaa jos ei kouluta koiriaa kunnolla ja päästää vielä tollast tapahtumaa..

Tokkopa se koirien vika oli, vaan omistajien paskojen kasvatustaitojen. Toki pitää paikkansa, että jotkut rodut on hangalempia. Harmi vaan, että joskus idiootit päätyvät "väärien" rotujen kanssa...

Mitä täl "sotakoiral" tarkotetaan? Eli tarkotetaanko tällä nyt siis että kaikki pitbull tyyppiset yms. koirat on sotakoiria, vai että jos ne on vihasia/tappelukoiria = sotakoira? Eli eikö kyseiset koirat voi olla muka kivoja lemmikkejä?

muistaakseni jossain puhuttiin että koira kun koira ei tajua noin pientä lasta ihmiseksi tai edes perheen/lauman jäseneksi... onhan monet koirat mustasukkaisia esimerkiksi syntyvästä lapsesta mutta siltikkään ei välttämättä ymmärrä että mikä se pikku pallero on tai että kuuluuko se laumaan/perheeseen jne..

voi kyllä korjata jos olen täysin väärässä..

Tutuilla on uros "lassie"ja kun nyt kun vauva tuli taloon, usean kuukauden yrityksien jälkeen näyttää siltä että koira on luovutettava pois. Ei millään saa koiralle koulutettua että vauva on koiran yläpuolella lauman hierargiassa. Että kyllä samat ongelmat voi olla ihan muillakin kuin "taistelukoirilla".

En löytänyt taistelukoira threidiä, mutta taas Pittbull:it tappoivat lapsen. Vieläkö joku voi puhua noiden petojen puolesta? Vaarallisia nimenomaan gangstereiden ja kehonrakentajnien hankkimia egon kohotus luontokappaleita!

Haist ny jo. Tuollaisia koiria ei pidä antaa niille jotka ei osaa niitä kasvattaa. Problem solved.

Meillä on kaikki koirat hyvin nätisti poikaa kohtaan. Se kun mennä taapertaa aina tuonne tarhoille tai juoksunarussa olevien koirien luo, niin vastaanotto on kyllä enemmän kuin lämmin. Varsinkin karhukoira suhtautuu jopa ylilempeästi. Toki ei sillä, että antaisin vielä tuommosen alle kaksi vuotiaan liian vapaasti mennä silittelemään, kun saattaa sitten sattua joku muu vahinko, kuten koira innoissaan kaataa tai sotkeutua juoksunarun kettinkiin tms. Karhukoira kaatuu monesti selälleen maahan, kun näkee, että tullaan tuon taaperon kanssa rapsuttelemaan. Toisaalta kuitenkin koira kelpaa metässä pelikaveriksi ilveksen, karhun tai ahman kanssa, niin kyllä sitä kovuutta löytyy tarvittaessa enemmän kuin kovasti. Pään tulee olla kunnossa, että pärjää sekä metässä, että pihassa ihmisten kanssa. Sokeasti ei pidä koskaan kuitenkaan luottaa koiriin lasten suhteen. Koirat ja lapset on aina ilman valvontaa syytä pitää erillään. Jos se ei onnistu, tuskin kannattaa hommata ensimmäistäkään koiraa. Tai sitten lasta.

edittinä: Tässä koirakeskustelussa on muuten aika paljon yhtymäkohtia tuohon asekeskusteluun...

Tokkopa se koirien vika oli, vaan omistajien paskojen kasvatustaitojen. Toki pitää paikkansa, että jotkut rodut on hangalempia. Harmi vaan, että joskus idiootit päätyvät "väärien" rotujen kanssa...

No eihän laissa sitten mitään vikaa ole, että kuka tahansa saa ottaa minkä tahansa koiran.

Miten se voi olla rodun vika, että kasvattaja laiminlyö tehtäviään? Harvemmin täällä huudellaan, että kielletään esim. kultainen noutaja, joka kuiten tilastojen valossa on se eniten ihmisiin kiinni käyvä koirarotu. Näin muisteloin ainakin olleen pitkään, mikäli ei enää.

Ikävä kyllä pakko olla hieman samaa mieltä aloittajan kanssa. Koirapuistossa näki näitä GASP-paitaisia rotikoiden ja pittien omistajia jotka puhuivat paskaa samalla kun koira juoksi allekirjoittaneen suuntaan. Ei mitään takuita mitä tekee ja muut ei uskalla viedä koiria sinne. Ikävä kyllä usein amisten ja bodareiden "lemmikkejä".

Täähän on ihan selvää kopiota mamu-keskustelusta, kummasti vaan yksittäistapauksia ja aina omistajan vika vaikka samasta rodusta on melkein aina kyse kun tämmöstä tapahtuu...

Koirapuistossa näki näitä GASP-paitaisia rotikoiden ja pittien omistajia jotka puhuivat paskaa samalla kun koira juoksi allekirjoittaneen suuntaan.
No tekikö se koira sulle mitään kun päin juoksi? Mitä järkeä lähteä koirapuistoon jos itse pelkäät jo päin juoksevia koiria. Kyllä se on niin että ihmiset jotka pelkäävät koiria jo valmiiksi, ja kyllä ihmiset voivat pelätä koiria vaikka omistavat koiran, ovat yleensä niitä jotka hyppäävät näiden juttujen mukaan. Itse koirien kanssa touhunneena olen nähnyt vaikka kuinka monen eri rodun koirien tappelevan keskenään ja tullut siihen johtopäätökseen että koirat tappelevat keskenään siinä missä ihmisetkin. Ei ne koirat ole yhtään sen lutusempia kuin naapurissa asuvat puljut. Tosin koirilla vaan yleensä löytyy geeneissä olevat loogiset asiat tappelemiseen. Esimerkiksi aika usein uroskoirat tappelevat keskenään tai koirat jotka pitävät esimerkiksi koirapuistoa omana reviirinään.

Itse artikkeliin ja tapahtuneeseen viitaten niin 2-vuotiasta lasta ei saisi kyllä jättää sellaiseen paikkaan että se pääsisi lukittujen koirien luokse tai päästämään ne vapaaksi. Koirat saattavat hyvinkin käyttäytyä normaalisti perheen yhteisissä tiloissa mutta jos joku tuntematon tulee esimerkiksi vajaan missä on koira/t vapaana niin koirat saattavat hyvinkin mennä puolustuskannalle.

En pelkää koiria ja ei ei, tehnyt. Mutta kyllä siinä pelästyy kun isokokoinen haukkuva taistelutaustainen koira juoksee vapaana itseä päin eikä omistajaa näy missään. Vai olenko ihan nynny?

En pelkää koiria ja ei ei, tehnyt. Mutta kyllä siinä pelästyy kun isokokoinen haukkuva taistelutaustainen koira juoksee vapaana itseä päin eikä omistajaa näy missään. Vai olenko ihan nynny?

Et, vaikka omassa perheessä ollu koira mun syntymästä lähtien käyttäydyn varauksella tuntemattomii koirii kohtaa vielä enemmän jos isokoira. Mun mielestä täyttä paskapuhetta ettei tarvii pelätä ku puolet koirien omistajista on niin käsiä että koira on perheenpää ja koira on täysin arvaamaton.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom