- Liittynyt
- 12.3.2006
- Viestejä
- 19 276
Kantisten kanssa se menee juurikin noin. Kipuraja vaan noissa tuotteissa on paljon alempana kuin 25 eurossa ihmisten kanssa, jotka eivät oikeasti ole suuria viskin ystäviä tai harrastajia. Mutta palvelutuotteitahan nuo kalliimmat viskit pääsääntöisesti ovat. Ei niillä tulosta suoranaisesti tehdä.Asiakkaan näkökulmasta:
Jos asiakas tuntee henkilökuntaa, ja vastaavasti henkilökunta tuntee asiakkaan maun, niin kysymällä vakuuttavasti "Ookko maistanu tätä HP:n uuteen Valhalla-sarjaan kuuluvaa Thoria, se on helvetin hyvä" olen myyty.
Jos kyseessä on random-asiakas, joka tietää jotain viskeistä ja niiden hinnoista, vakuuttelu on varmasti vähän vaikeampaa.
Jos kyseessä on random-asiakas, joka tietää vain että kallein on parasta, vakuuttelen luulisi olevan helppoa.
Ravintolan näkökulmasta voi olla vaikea löytää perusteita hankkia jokin yksittäinen pullo (tai jokunen pullo kyseistä viskiä) myyntiin pelkän nettiarvostelun perusteella, jos ravintola ei ole varsinaisesti profiloitunut viskeihin. Mikäli ravintolasta löytyy ennestään satoja hyviä viskejä ja laaja joukko vakioasiakkaita, tilanne on ihan eri. Tämä on pelkkää mutuilua, en ole koskaan ollut ravintolassa töissä .
edit. tuohon viimeiseen lisäyksenä vielä se, että eihän joku satasen tai muutaman investointi ole sinällään mikään este tai yleensäkään iso asia, jos jonkun tuotteen hankkiminen palvelee jotain tarkoitusta.