Olitko juonut aiemmin kyseistä viskiä vai jotain muuta Juraa? Jonkin verran kun viskit vaihtelee ihan tislaamojen omienkin tuotosten kesken. Itsekin huomannut, että turhan herkästi leimaa koko tislaamon yhden tai kahden viskin perusteella. En tiedä itse makuaistin muuttumisesta, mutta makumieltymykset muuttuvat ainakin. En tiedä puhunko miten palturia, mutta usea alkujaan savuisten viskien ystävä lähtee vähän "maukkaammalle" linjalle ajan myötä?
En ole juonut tuota vaan perus versiota yhden kerran. Mutta monesta arviostakin olen saanut sellaisen kästiyksen että ei hyvää. Makuaisti vaihtelee pirusti. Joskus on esim HP12yo maistunut varsin pahalle kun taas toisella kerralla ollut aivan suurta herkkua. Samoin viskissä on eroa että onko juuri aukaistu pullo vai jo pitempään ollut auki jne. Makumieltymykset muuttuvat iän myötä sen olen huomannut. Itselläni viskeissä ei ole suurta muuttumista ollut ja oikeastaan viellä edelleen haen sitä "parasta" mutta listan huipulle sijoituvat Caol ila, HP:n tuotokset, Taliskerin tuotokset sekä Bowmoren enigma. Myöskään Glenfiddich,Balvenie,Benromach,Finlaggan ja Glenlivet eivät ole huonoja.
Olen myös tehnyt muutamia omia "miksauksia" ja niissä savuinen sekä sherryinen viski yhdessä ovat olleet hyviä. Joten tuolle saralle hieman enempi kallistun.