Viinit, konjakit, viskit, ... Keskustelua "paremmista" alkoholijuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minun lemppari punkku vaihtui juuri, tuli eilen avattua Italialainen Zenato Ripassa Valpolicella Superiore vuosikertaa 2008.

Joulun maistellu Laphroaigin Cask Strengthiä, ja on kyllä hintansa väärtiä tavaraa.

Konjamiineista Martellin vsop meni jouluhöpsöttelyssä ihan kivasti. Ei varsinaista maistelua vaan muun toiminnan ohella hörpittynä.. Ja varsinaisesti en ole konjakin suuri ystävä.

Onko teistä kukaan maistanu sitä Port Elleniä, jota Viking Line myy? Tarkemmin en pulloa alkanut katselemaankaan tuossa joulukuun alun risteilyllä, kun hinta kipus yli kahden sadan euron. "Tyydyin" 16yo Lagavuliniin. :kuola:

^Mä en oo koskaan ollut oikein kuohareitten ja skumppien ystävä, mut kaveri on sit senkin edestä. Se juo ainoastaan Henkel Trockenia. Se on käsittääkseni inhimillisen hintaista, eikä sen maku omaankaan suuhun hullummalta maistunut. Pinkit kuoharit on lähes järkeään maistuneet ällömakeilta, mut muistan joskus juoneeni sellaista kuoharia kuin Yellowglen Pink, joka maistui ihan kivalta.

Joku näihin juomiin intohimoisemmin suhtautuva tietää ehkä paremmin.

suositelkaas joku iisi kuohari/skumppa vuodenvaihteeseen.

Alkon kuohareista oma ja ainoa suosikkini on aussilainen Jansz Premium Cuvée Brut. Miinuksena kova hinta 17€ pullo, joka lähentelee jo halvimpia shampanjoita. Oikeastaan tuo on ainoa skumppa, jota ostaisin jos maullakin on paljon väliä.

Itse avasin tänään syntymäpäivän kunniaksi viinikaapista Zenaton amaronen, jonka ajattelin nautiskella hitaaseen tahtiin kun ei töitäkään nyt ole. Pahana tapana en yleensä raaski avata ostamiani tai lahjaksi saamiani viinejä. Asiaan pitää tulla muutos. Levylautaselle vähän Indie-poppia ja nautiskelemaan. Mikäs sen parempi yhdistelmä kuin ruotsalaista indietä, italialaista punkkua ja suomalainen puolittainen kalsarikänni.

[video=youtube_share;cl5FdvRR4pQ]http://youtu.be/cl5FdvRR4pQ[/video]

Itse olen huono juomaan näitä parempia juomia. Mutta, Jamesonia olen nyt pikkaisen ruvennut kuluttamaan. Joo, ei mitään hieno tai kallis viski, mutta tarpeeksi kallis minulle :D Minkälainen VAT 69 on tuohon verrattuna? Aina kun Taistelutovereita katsoo, niin tekisi mieli ostaa pullo tuota.

Itse olen huono juomaan näitä parempia juomia. Mutta, Jamesonia olen nyt pikkaisen ruvennut kuluttamaan. Joo, ei mitään hieno tai kallis viski, mutta tarpeeksi kallis minulle :D Minkälainen VAT 69 on tuohon verrattuna? Aina kun Taistelutovereita katsoo, niin tekisi mieli ostaa pullo tuota.
Paskaa se on, kuten useampi muukin halpa skottisekoite. Ostoskoriin? Ei kai, jos yhtään järkevämpää tuotetta on saatavilla.

Jos halvoilla haluaa juoda/kikkailla, niin Seagram's/Jameson/Black Grouse toimii. Viimeisin savufanaatikoille dokaamiseen.

Yks savuisempi blendi on myös sellainen merkki kuin Islay Mist. Oon juonut ainoastaan kerran kaverin tuomana, joten tuon hintatasosta ei ole hajuakaan. VAt 69 on, hmm, älä juo. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No jos vakavammin puhutaan, niin minusta kaikki halvat skottiblendit on ihan hirveitä. Jos niitä on pakko juoda, niin joku Famous Grouse menee, vähän savuisemmista just toi Black Grouse, paremmista jotkut arvokkaammat Johnny Walkerit ja niin edelleen.

Mä olen vahvasti sitä mieltä, että jos halpaa viskiä haluaa dokaamiseen, niin pää kannattaa kääntää Skoteista vaikka Kanadaan tai Irkkuihin.

Irkkublendit on kieltämättä aika varma valinta, jos haluaa edullista ja siedettävän makuista viskiä. Mut toi Islay Mist on noista skottiblendeistä kyl poikkeus. Googlailin vähän ja viskiforumilla sanottiin, et toi olis Laphroaigin entisen omistajan kehittämä blendi. Ehkä se selittää sen melko hyvän maunkin. :)

Irkkublendit on kieltämättä aika varma valinta, jos haluaa edullista ja siedettävän makuista viskiä. Mut toi Islay Mist on noista skottiblendeistä kyl poikkeus. Googlailin vähän ja viskiforumilla sanottiin, et toi olis Laphroaigin entisen omistajan kehittämä blendi. Ehkä se selittää sen melko hyvän maunkin. :)
Okei, hyväksytään :) Näyttää joku muukin jakavan sun mielipiteesi internetin ihmeellisessä maailmassa.

Minusta savuisuus vaatii sen pienen iän tuoman pehmeyden mukaan. Muuten nää tuotteet on vähän raakileen makuisia usein.

Olen varmaan homo ja paska juoja ja ties mitä, mutta tykästyin tuohon Vat69:n makuun, omasta mielestäni paljon miellyttävämpi kuin Jamesonin maku. Ja kun on noin halpaa, niin miksei ostaisi tuota useamminkin.

Olen varmaan homo ja paska juoja ja ties mitä, mutta tykästyin tuohon Vat69:n makuun, omasta mielestäni paljon miellyttävämpi kuin Jamesonin maku. Ja kun on noin halpaa, niin miksei ostaisi tuota useamminkin.

On se kyllä aikamoista kuraa! Vetäisin pullon ja tuli huono olo.

Mun makuun parasta blendikamaa on Black Bush, sillä on hyvä riipaista!

Hitto kun on vaan kallista suomessa. Tekisi mieli ostaa joku single maltti viski ja joku konjakki vielä talvipäivä varten (ehkä niitä vielä tulee!), mutta saatana se on joku 80 euroa!

Onkos täällä porukalla kokemusta konjakista > Claude Chatelier XO. Kyseessä aika edullinen konjakki XO:si ja omaan makuun pullo oli ihan kohtalaisen nautittava. Olisi kiinnostavaa tietää, että mihin kategoriaan enemmän konjakeihin perehtyneet tuon luokittelee?

Itse olen ihan aloittelija konjakkien suhteen, juonut vaan jotain näitä tunnetuimpia merkkejä.

Mitä suosittelisitte aloittelijalle? Ei liian kallista mun sivistymättömään makuun.

Avasin eilen Isle of Jura Superstition http://www.connosr.com/reviews/isle...tion/very-superstitious-writings-on-the-wall/ Olen yllättynyt. Oli eka 2cl varsin hyvää. Jostai oli jäänyt sellainen kuva että jura ei välttämättä ole mitenkään hyvää ja itsekin olen jonkun juran juonnut. Varmaankin makuaisti tässä vuosien varrella muuttunut tai onkohan se paljon puhuttu fiilis/tilanne mikä muokkaa näitä makuelämyksiä.

Avasin eilen Isle of Jura Superstition http://www.connosr.com/reviews/isle...tion/very-superstitious-writings-on-the-wall/ Olen yllättynyt. Oli eka 2cl varsin hyvää. Jostai oli jäänyt sellainen kuva että jura ei välttämättä ole mitenkään hyvää ja itsekin olen jonkun juran juonnut. Varmaankin makuaisti tässä vuosien varrella muuttunut tai onkohan se paljon puhuttu fiilis/tilanne mikä muokkaa näitä makuelämyksiä.

Olitko juonut aiemmin kyseistä viskiä vai jotain muuta Juraa? Jonkin verran kun viskit vaihtelee ihan tislaamojen omienkin tuotosten kesken. Itsekin huomannut, että turhan herkästi leimaa koko tislaamon yhden tai kahden viskin perusteella. En tiedä itse makuaistin muuttumisesta, mutta makumieltymykset muuttuvat ainakin. En tiedä puhunko miten palturia, mutta usea alkujaan savuisten viskien ystävä lähtee vähän "maukkaammalle" linjalle ajan myötä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom