Viinit, konjakit, viskit, ... Keskustelua "paremmista" alkoholijuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
On muuten melkoisen leuhka tuo pullo. juttujen perusteella taitaa olla suhteellisen arvostettua tavaraa, maistanut tosin en ole. pakko kysyä että mistäs ja mihin hintaan meinasit hankkia?

Hankey Bannnister tuli napattua alkosta, kun tuli laillinen ikä saavutettua. Mennee jaetulle sijalle Claymoren kanssa, vaikka melko erilaisia ovatkin.

Nyt jälkeenpäin kaduttaa että 2 vuotta join pelkkää Haddington Housea, kun en muuta uskaltanut. Onneksi tuossa reilu vuosi sitten uskalsin kokeilla muutakin. Muistais vaan mitä ostin :D

Mikäli joku pk-seudulla asuva kaipailee Redbreastia, niin Malmin alkosta löytyy 12-vuotiasta versiota. Ostin itse sokkona, muistaakseni hinta oli karvan alle 50€, mutta täytyy sanoa ettei ole oikein oman maun mukaista. Pari lasillista tullut maisteltua, mutta ei vaan iske samalla tavalla kuin Islayn tuotokset.

Mikäli joku pk-seudulla asuva kaipailee Redbreastia, niin Malmin alkosta löytyy 12-vuotiasta versiota. Ostin itse sokkona, muistaakseni hinta oli karvan alle 50€, mutta täytyy sanoa ettei ole oikein oman maun mukaista. Pari lasillista tullut maisteltua, mutta ei vaan iske samalla tavalla kuin Islayn tuotokset.
Okei, täähän taas sitten sortaa mun käsitykseni alkon valikoimista :) Kummallinen sit myös toi Pernod-Richardin sivuilla ollut kommentti tuotteeseen liittyen..

Mutta siellä päin asuvat menkää ihmeessä maistamaan. Minun suuhuni ehdottomasti yksi maailman parhaista viskeistä.

Joululahjaksi tulossa Aberlour 12yo Double cask matured, Laphroaig Triple wood, Benriach 15yo Dark rom wood finish, Glenfarclas 15y sekä Glendronach 12yo Double cask. Jompi kumpi Double cask pitää sitten jouluna avata.
Tai onko hyviä suosituksia sellaiseksi joulu juomaksi. Joku Sherryinen viski olisi jouluna hyvä.

Eilen otin illalla 2cl Bowmoren enigmaa ja olipa hyvää. Oli niin sulavaa mietoa savua ja makeutta että menee tällä hetkellä yhdeksi suosikiksi. Pitää huomenna maistella uudestaan ja vertailla viimeisen kerran taliskerin kanssa noita muita.

Joululahjaksi tulossa Aberlour 12yo Double cask matured, Laphroaig Triple wood, Benriach 15yo Dark rom wood finish, Glenfarclas 15y sekä Glendronach 12yo Double cask. Jompi kumpi Double cask pitää sitten jouluna avata.
Tai onko hyviä suosituksia sellaiseksi joulu juomaksi. Joku Sherryinen viski olisi jouluna hyvä.

Eilen otin illalla 2cl Bowmoren enigmaa ja olipa hyvää. Oli niin sulavaa mietoa savua ja makeutta että menee tällä hetkellä yhdeksi suosikiksi. Pitää huomenna maistella uudestaan ja vertailla viimeisen kerran taliskerin kanssa noita muita.

Balvenie Doublewoodia uskallan suositella, en ole vähään aikaan juonut, mutta muistaakseni oli aavistus sherryä maussa. Sen muistan ainakin että se on eniten itseäni miellyttänyt ei-savuisista viskeistä :)

PS. Enigmasta olen samaa mieltä. Nyt on ensimmäinen leka menossa, mutta tuskin jää viimeiseksi.

Balvenie Doublewoodia uskallan suositella, en ole vähään aikaan juonut, mutta muistaakseni oli aavistus sherryä maussa. Sen muistan ainakin että se on eniten itseäni miellyttänyt ei-savuisista viskeistä :)

PS. Enigmasta olen samaa mieltä. Nyt on ensimmäinen leka menossa, mutta tuskin jää viimeiseksi.

Doublewood on joutu jo useita jouluja sitten. Joten ei sitä tänä vuonna. Olis tietenkin useampi balvenie kaapissa mutta taidan ne antaa olla jonnekin tulevaisuuteen.

Aberfeldy 12yo tänään taas maistettu. Mausteisen pitsan jälkeen oli mukava mutta ei suurta vaikutusta tehnyt viski. Nyt sitten otetaan verrokkina Taliskerin jämät:( se loppuu ja muita DE taliskereita en taida raskia avata. No onhan tuolla 57North jotain hetkeä odottamassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sinne meni talisker. Ja on hyvää. Kuuluu minun suosikkeihin. Tuossa on kaikki kohdallaan ja se ei ole tuottanut pettymystä esim. mausteisen ruuan jälkeen tai muutenkaan kuten jotkut viskit on maistuneet jollakin kertaa huonolta.

Maistoin "elävää pulloa" aika savuinen maku kun viimeksi kippasin sinne lapparin qc:n jämät. Entuudestaan siellä oli jo monen muunkin savuisen viskin jämät. Mutta toisaalta hyvää. Seuraavaksi siihen pitää saada hieman sherryistä viskiä niin saadaan enigman tyylinen siitä. Suosittelen kaikkille viskien ystävälle tätä projektia.

Glenfarclas 12yo, eka testeri ja tuli sellanen 'metallinen'/verinen jälkimaku. Tuli vähän kolkot fiilikset tuotteesta. Ekasta sit testeristä 1½ viikkoa eteenpäin ja jälkimaku poissa.

Longrow CV:n turve :haart:

Kerrankin löytyi alkosta kunnon tequilaa!

IMG_0448.webp

Vittu ei tullut Kauffmania perkele, tuli joku saatanan Putinka special edition, näyttää joltain dungeons&dragons potionilta:) Jospa joulupukki tois sitten jouluksi sen Kauffmanin.

No nii nyt on se Kauffman vodka pullo, maksoi 1089 ruplaa. Tollaisessa valkoisessa laatikossa tuli missä on sellainen jännästi muotoiltu lasipullo(perkele ku en osaa liittää kuvia), pitää juhannuksena korkata se!

Ehdotelkaas hyvää konjakkia lahjaksi vanhemmille. En tiedä mitään noista, eikä kyllä nekään hirveemmin.

Braastad XO on kyllä kokeilemisen arvosta! Täällä muistaakseni joku oli aikasemmin sitä jo kehunut ja ite on tullu parin pullon verran maisteltua. Hintakaan ei ole kovin paha, pullo (0,7) irtoaa muistaakseni karvan alle 50€:n...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom