- Ikä
- 36
Kaverin kanssa tilaus tuolta spirituosen-superbillig:stä sakelandiasta.
Kusetin, näkymä ovat keväämmällä poistaneet toimitukset ulkomaille. Pitänee laivalta poistaa sitten pulloja. Puuh.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kaverin kanssa tilaus tuolta spirituosen-superbillig:stä sakelandiasta.
Löytyihän täältä searchilla yksi Blasda postaus. Viikonloppuna oli pienimuotoisen viskikerhon kokous, asialistalla mm. Blasda. Omat kommentit "savun makuista vettä" ja "vedellä laimennettua normi-Ardbegiä". Pullossa/paketissa olevassa kuvauksessa suositellaan aperitiiviksi. Siihen käyttöön myös meidän mielestä sopiva, lisäksi hyvä viski saunan jälkeen (jos viskiä ollaan juomassa niin eihän kukaan juo olutta/lonkeroa saunassa/saunan jälkeen, juotiin kuitenki).Juokaa nyt ihmiset jotain muutakin kuin tuota iänikuista Laphroaigin kymppiä
Eihän kukaan ole juonut tätä Ardbegiä:
![]()
Tää meinaan herätti mielenkiinnon, jos ei ole samanlainen savu- ja turvepommi kuin muut, mitä oon maistanut.
Hyviä ohjeita. Minä ostaisin alkosta Ardbegin 10 yo pullon, jos haussa on nimenomaan savuisin viski, mitä normi alkon hyllystä löytyy. Lagavulin on myös loistava, ellei jopa täydellinen valinta hyväksi Islay viskiksi, edelleen alkon valikoimasta puhuttaessa. Lagavulinista löytyy helpommin myös muita makuja kuin puhdasta savua ja se on Ardbegiä pehmeämpi, vaikkei mistään neitiviskistä todellakaan ole kysymys. Ardbeg on selvästi hyökkäävämpi savuisuudessaan.Konkreettisista esimerkeistä puhuttaessa herää kysymys, että jos viskissä ei saa olla savua, niin mitä sen sijaan? Makuja on meinaan ihan loputtomasti. Jos haluat tuhtia savua, niin Ardbegin Supernovaa, tota Octomorea, Lagavulinin 16-vuotiasta tai yleisesti jotain Islay-alueen viskiä vaan kouraan. Sit jos haluat jonkun hyvän, ei-savuisen viskin, niin mä ainakin suosittelen lämpimästi tota Redbreastia. Löytyy 12- ja 15-vuotiaat versiot, ja käsittääkseni ihan järkevään hintaan tyyliin reilut 50€ ja 70€. Saatavuudesta en tosin osaa valitettavasti sanoa.
Kiitos. Olishan tota voinut pohjustaa paremmin, että tossa olis ollut vähän enemmän järkeä, mutta olipahan noita linkkejä tukena.Hyviä ohjeita.
Todettakoon vikana vielä, että toi mun Redbreastin suosittelu meni ilmeisesti munilleen, koska ainakin maahantuojan nettisivujen mukaan tuote on vain ravintolamyyntiin, kun tsekkasin tossa aikaisemmin päivällä. Mulla ei ole hajuakaan Alkon kanavista, että saako ne silti tilattua sitä jostain..
Yksi seikka, kuten muissakin julkisissa hankinnoissa, on kilpailutus. Se nyt ei juurikaan koske mitään marginaaliviskejä, mutta jos joku uudenlainen tuote halutaan hyllylle, niin se pitää esitellä, kilpailuttaa kaikki maahantuojat ja niin edelleen. Hirveän pitkä prosessi ennen kuin joku tietty tuote on kaiken kansan saatavilla hyllyssä (jos on saatavilla).mikähän tossa muuten on takana? tai no sen nyt tietysti ymmärtää ettei yhdelle ihmiselle yhtä pulloa toimiteta erikseen, mutta jos on tosiaan sellaisia tuotteita jotka ravintolat saa mutta alko ei? (olettamuksena siis se että sellaisia tosiaan on)