- Ikä
- 42
Nyt tarvitaan apua. Ajattelin perjantaina perjantain kunniaksi nostaa pikkurillin pystyyn, leikkiä snobia ja maistella sivistyneesti punaviiniä. Ymmärrän viineistä yhtä paljon, kuin kala polkupyörästä, joten olen avun tarpeessa. Tarvitaan siis viini, joka on helppo juoda. Mutta tässä tuleekin ongelma. Se ei saa olla kuitenkaan liian helppo. Joku sellainen semihelppo siis vois olla aika bueno. Liian hieno mulle on sama, kuin antaisi helmiä sioille. En siitä kuitenkaan mitään ymmärrä. Liian helppo taas on joka tapauksessa vitun pahaa ja pahemmaksi menee, kun tietää sen olevan "huonoa viiniä". Voisin viitsiä maksaa siitä ehkäpä maksimissaan kympin verran pullo. Oletan kuitenkin kyseisenlaisen viinin irtoavan halvemmallakin, mutta sanotaan, että kymppi on se raja.
Jaa minkälaisesta mahdan tykätä? No ei mitään hajua. Joskus olen jotain "ihan ok" -punkkua maistanut, mutta ei mitään muistikuvaa mitä ne on mahtaneet olla. Tuntuu kuitenkin siltä, että vanhemmiten on maku vähän tottunut noihin ja ajattelin, että vois totuttaa itseään vähän lisääkin niihin. Jos vaikka samalla tarttuisi edes pientä ymmärrystä niistä. Viinin valinta vain tuntuu hiukan hankalalta, kun kaikki mitä tiedän aiheesta, on sana "tanniini", jonka tarkoitusta en ymmärrä, ja sana "pinot noir", joka on rypälelajike, josta en tiedä mitään.
Jaa minkälaisesta mahdan tykätä? No ei mitään hajua. Joskus olen jotain "ihan ok" -punkkua maistanut, mutta ei mitään muistikuvaa mitä ne on mahtaneet olla. Tuntuu kuitenkin siltä, että vanhemmiten on maku vähän tottunut noihin ja ajattelin, että vois totuttaa itseään vähän lisääkin niihin. Jos vaikka samalla tarttuisi edes pientä ymmärrystä niistä. Viinin valinta vain tuntuu hiukan hankalalta, kun kaikki mitä tiedän aiheesta, on sana "tanniini", jonka tarkoitusta en ymmärrä, ja sana "pinot noir", joka on rypälelajike, josta en tiedä mitään.