Viinit, konjakit, viskit, ... Keskustelua "paremmista" alkoholijuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nyt sitten tarvitaan suosituksia hyvästä hinta/laatu konjakista. Vaatimukset: 0,7pullo ja saa alkosta.
Olen vuosien varrella paljonkin maistellut konjakkeja mutta vain muutama on tehnyt jotain vaikutusta. Cognac de Luze XO ja H by Hine VSOP Cognac ovat jääneet mieleen ihan hyvinä. Nyt olisi sitten yhteen juhlaan tarkoitus kahville + mukaan joku konjakki löytää.

Nyt sitten tarvitaan suosituksia hyvästä hinta/laatu konjakista. Vaatimukset: 0,7pullo ja saa alkosta.
Olen vuosien varrella paljonkin maistellut konjakkeja mutta vain muutama on tehnyt jotain vaikutusta. Cognac de Luze XO ja H by Hine VSOP Cognac ovat jääneet mieleen ihan hyvinä. Nyt olisi sitten yhteen juhlaan tarkoitus kahville + mukaan joku konjakki löytää.

Claude Chatellier XO tai Braastad XO. Mikäli noin 50 e on sopiva hinta? Kerro ihmeessä, jos tarvii olla edullisempi.

Onko kukaan huomannut, että joku hyvä VSOP olis parempi kuin XO? Eli vaikka Hennessyn VSOP voittais Braastadin XO:n jne. Oon huomannu, että joillekin se XO on se juttu ja toisille taas pullon hinta on se juttu. Itse näkisin nää enemmän puhtaasti maistelukysymyksenä; konjakkeja on helvetisti erilaisia ja niitä kannattaa laidasta laitaan ennakkoluulottomasti vaan maistella ja löytää se oma juttu.

Claude Chatellier XO tai Braastad XO. Mikäli noin 50 e on sopiva hinta? Kerro ihmeessä, jos tarvii olla edullisempi.

Onko kukaan huomannut, että joku hyvä VSOP olis parempi kuin XO? Eli vaikka Hennessyn VSOP voittais Braastadin XO:n jne. Oon huomannu, että joillekin se XO on se juttu ja toisille taas pullon hinta on se juttu. Itse näkisin nää enemmän puhtaasti maistelukysymyksenä; konjakkeja on helvetisti erilaisia ja niitä kannattaa laidasta laitaan ennakkoluulottomasti vaan maistella ja löytää se oma juttu.

No heitä vaan joku hieman halvempikin vaihtoehto sillä se porukka jolle tuo tulee niin en usko että erottaa xo ja vsop( ja kun tuota nautitaan niin jokaisella on jo melko varmasti pohjia alla). Itse ajattelin ekana soerlia mutta se xo on tässä tapauksessa turhaa. Tuo Claude Chatellier on näköjään saanut hyviä arvosteluja joten sen ostan ihan itselleni kaappiin.

Muistan parikin konjakkia jotka eivät ole olleet xo tai edes yli 40€ ja silti ihan hyviä minusta.
Sama homma viskeissä, esim itse tykkään aivan helvetisti bowmoren enigmasta ja sillä ei ole ikää se +18v tai maksa yli 50€.

No heitä vaan joku hieman halvempikin vaihtoehto sillä se porukka jolle tuo tulee niin en usko että erottaa xo ja vsop( ja kun tuota nautitaan niin jokaisella on jo melko varmasti pohjia alla). Itse ajattelin ekana soerlia mutta se xo on tässä tapauksessa turhaa. Tuo Claude Chatellier on näköjään saanut hyviä arvosteluja joten sen ostan ihan itselleni kaappiin.

Muistan parikin konjakkia jotka eivät ole olleet xo tai edes yli 40€ ja silti ihan hyviä minusta.
Sama homma viskeissä, esim itse tykkään aivan helvetisti bowmoren enigmasta ja sillä ei ole ikää se +18v tai maksa yli 50€.

Braastad VSOP on sen 40 €. Jos tuntuu, ettei tarvi olla edes VSOP, niin Meukow VS maksaa 37 € ja Monopol VS alle 30 €.

Antamasi kuvailun perusteella ja itse lähes kaikkia alkon hyödykkeitä maistelleena ja jonkinsortin konjakin ystävänä suosittelen Louis Royer Force 53 Konjakkia, muistaakseni vain 0.5 litranen pullo tosin alkossa mutta kun seon 53 volttista niin sitä voi kaataa vähän vähemmän lasiin ja sitten heittää sinne sellasen sormustimellisen vettä sekaan niin se on täydellistä. Todella hyvänmakuinen ja hintakaan ei ole paha. Muistaakseni jotain 40 euron pintaan. Voittanut muistaakseni vielä kilpailujakin.
752fc732d2bb81afffa4be281a319dd9.jpg

Antamasi kuvailun perusteella ja itse lähes kaikkia alkon hyödykkeitä maistelleena ja jonkinsortin konjakin ystävänä suosittelen Louis Royer Force 53 Konjakkia, muistaakseni vain 0.5 litranen pullo tosin alkossa mutta kun seon 53 volttista niin sitä voi kaataa vähän vähemmän lasiin ja sitten heittää sinne sellasen sormustimellisen vettä sekaan niin se on täydellistä. Todella hyvänmakuinen ja hintakaan ei ole paha. Muistaakseni jotain 40 euron pintaan. Voittanut muistaakseni vielä kilpailujakin.
752fc732d2bb81afffa4be281a319dd9.jpg
Saako tälläkin hetkellä Alkosta? Oon kyl kuullu hyvää tästä.

Connemara Peated Single Malt

preview_product_41.jpg

Suurista epäilyistä huolimatta päätin testata Irlantilaista Connemaran perus Peated Single Malttia. Lyhyesti, tämä on myös aika helppo juotava niinkuin Irlantilaiset yleensä. Sittan makuasioita: Ainakin mitä kaulasta olen saanut irti, niin ekaksi tuntui raskaan öljyiseltä ja mukana jotain hedelmäistä, toffeista ja jonnin verran savua ja turvetta. Aika jännä maku, sopii hyvin näin kevät illalle kun arskakin paistaa, koska jos vaikka vertaa laadukkaisiin Islay viskeihin, Lagavulin, Ardbeg, Caol Ila tai Laphroaig, niin tämä viski kevyempi kun nyt on maisteltu lasin verran. Makeuttakin tästä löytyy. Kaiken kaikkiaan ihan OK viski tämä on jos otetaan vain kaula huomioon.Savuisuutta ja turpeisuutta olisin kaivannut enemmän.

En usko että tulen tätä heti uudestaan ostamaan, mieluummin irkkulinjalta vaikkapa RedBreastin 12yo näin kesä ajalle, en ole vielä maistanut mutta on mulle sitä kehuttu jo niin paljon,kilpailuista en tiedä mutta Jim Murrayn ja John Hansellin mielestä vuoden viski. Niin seuraavaksi sitä sitten, kun alkoon seuraavan kerran eksyy. Connemaran Turf Mor tulen varmaan joskus testaamaan jos sattuu löytymään jostain.

Mites japa mitä ostit ja miten maistui?

Mites japa mitä ostit ja miten maistui?

Tässä kävi niin että minä maksoin ja emäntä valitsi joten ostin Soerlin... ehkä valinnassa oli mukana myös sitä ulkoisen kauneuden kriteeriäkin. Ens viikonloppuna on sitten pullon korkkaus. Just tuli virosta pari pakkia kaljaa ja tuossa on hieman viellä arpominen että minkä viskin viellä otan sitten mukaan. Olis näet viikonloppu tuolla itärajan korvessa tiedossa. Muutaman päivän remonttitalkoot jossa sitten grillattaisiin sekä istuskeltas grillikodassa ja saunan rappusilla ja maisteltas jaloja juomia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä sitä Ardbegiä on ollut 12yo :kin saatavissa (esim. Ardbeg Galileo 12yo tai Ardbeg Serendipity 12yo). Nämä tosin pieniä kampanja eriä, eivätkä kuulu ns. viralliseen vakio settiin. Mutta itsekin hieman epäilin, että olisiko kyseessä kuitenkin ollut perus Ardbegin TEN.

Meni oikeastaan hieman ohi tuo viikonlopun maistelu. Eli oli niin paljon tekemistä ja hellettäkin että kaljaa upposi jo päivällä liikaa. Se soerli oli ihan ok mutta olisin odottanut xo tasolta enempi sellaista luonnetta ja makua. Liian... mitä tähän nyt vois sanoa mauton? Oli kuitenkin tuuria sillä kaveri oli ostanut sitten tuon force 53 joten saatiin hieman maistella kumpaakin. Ja tuo oli minusta parempi. Jotenkin jäi nyt nuo konjakit mieleen että niitäkin voisi vanhuuden päiville vähän ostella kuten viskejä.
Soerlia on viellä jäljellä joten huomenna vois sitä ja vaikka de luze xo viellä vertailla. Sekä ottaa muutaman viskin sillä viskit jäi maistelematta täysin viikonloppuna.

The Black Grouse on muuten ihan ok blendi! Menee paremman puutteessa! Eikä pitäisi kovin hintavakaan olla, jos aloitteleva haluaa tutustua niin suht ok viski tämä. Varsinkin jos ei ole varma uskaltaisiko savuisia, turpeisia viskejä (kalliita Islayn single maltteja) ostaa kokeilun vuoksi jos ei pidäkkään. Niin tähän on niitä sekoitettu jonnin verran, ja niitä voi aistia tästä. Mitään makuelämystä tästä ei kuitenkaan saa, mutta ok blendi vaikkapa kaatohommiin tai tarjoiltavaksi!

En ole viskien suhteen mikään asiantuntija, vaan panostanut konjakkeihin ja rommeihin enemmän. Bourbon maistuu hyvin, mutta jotain Single Maltia olisi myös kiva saada kaappiin. Onko The BenRiach Single Malt, Glendronach 12YO Single Malt ja Bushmillsin Single Malt ihan kokeilun arvoisia pulloja? Jos vaikka sikarinpolton yhteydessä naukkailisi?

En ole viskien suhteen mikään asiantuntija, vaan panostanut konjakkeihin ja rommeihin enemmän. Bourbon maistuu hyvin, mutta jotain Single Maltia olisi myös kiva saada kaappiin. Onko The BenRiach Single Malt, Glendronach 12YO Single Malt ja Bushmillsin Single Malt ihan kokeilun arvoisia pulloja? Jos vaikka sikarinpolton yhteydessä naukkailisi?
Onhan nuo ihan kelvollisia. Ilmeisesti et ole turpeisempia hakemassa? Glendronach taitaa olla tuona 12-vuotiaana versionakin kokonaan sherry-kypsytetty, ja on kyllä oikein kukkainen ja hedelmäinen, jos sellaisesta pitää. BenRiachia (varmaan tarkoitat 12-vuotiasta?) en ole juonut kuin kaljapäissään, enkä muista oikein mille se maistui, mutta pikagooglaamisen jälkeen sekin taitaa olla tota kevyempää sorttia vähän edellämainitussa hengessä. Bushmills (jälleen tarkoittanet 10-vuotiasta single maltia?) menis melkein mun käsissäni irkkukahviin, mutta kyllä sitäkin siemailee. Varsinkin, jos isommalla janolla juo.

Onhan nuo ihan kelvollisia. Ilmeisesti et ole turpeisempia hakemassa? Glendronach taitaa olla tuona 12-vuotiaana versionakin kokonaan sherry-kypsytetty, ja on kyllä oikein kukkainen ja hedelmäinen, jos sellaisesta pitää. BenRiachia (varmaan tarkoitat 12-vuotiasta?) en ole juonut kuin kaljapäissään, enkä muista oikein mille se maistui, mutta pikagooglaamisen jälkeen sekin taitaa olla tota kevyempää sorttia vähän edellämainitussa hengessä. Bushmills (jälleen tarkoittanet 10-vuotiasta single maltia?) menis melkein mun käsissäni irkkukahviin, mutta kyllä sitäkin siemailee. Varsinkin, jos isommalla janolla juo.

Bushmillsin 10-vuotias Single Malt joo... ja BenRiach 10-vuotias... ko. pullot Virossa edullisia, niin ajattelin testata pois.

Bushmillsin 10-vuotias Single Malt joo... ja BenRiach 10-vuotias... ko. pullot Virossa edullisia, niin ajattelin testata pois.
Ah, tuokin kymppi perusversiona. Mutta kantoon vaan, kyllä niitä ihan mielellään juo. Googlaamalla löytyy kyllä makuspeksejä, niin mun ei tarvii koittaa valehdella mitään tämän enempää :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom