Viinit, konjakit, viskit, ... Keskustelua "paremmista" alkoholijuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nää ravintoloiden järjestämät ovat melkeinpä aina tavarantoimittajien kanssa yhteistyössä järjestettyjä, ja se asettaa aina tiettyjä raameja tohon hommaan, mutta ihan asiallista perusinformaatiota niistä saa. Varmaan ton Viskin ystävien seuran kautta pääsee paremmin käsiksi erikoisuuksiin, ja ehkä muutenkin näkökulma on, jos nyt ei asiakaslähtöisempi, niin ainakin erilainen.

Olen osallistunut Bowmoren, Laphroaigin, Ardbegin, Edition Spiritsin ja Vinoblen valmistaja/edustajakohtaisiin setteihin, eikä niissä ole ollut mitään vikaa, päin vastoin on hienoa, kun joku kaiffari voi heittää spesiaalijuttua oman putiikin tuotteista ja menetelmistä. Lievää hypetystä tietysti on ja sekin kuuluu täydellisesti asiaan.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Olen osallistunut Bowmoren, Laphroaigin, Ardbegin, Edition Spiritsin ja Vinoblen valmistaja/edustajakohtaisiin setteihin, eikä niissä ole ollut mitään vikaa, päin vastoin on hienoa, kun joku kaiffari voi heittää spesiaalijuttua oman putiikin tuotteista ja menetelmistä. Lievää hypetystä tietysti on ja sekin kuuluu täydellisesti asiaan.
En minäkään sanonut, että niissä mitään vikaa on. Sanoin vaan, että tietyn talon järkkäämä tilaisuus rajoittaa valikoimaa ja estää esimerkiksi tiettyjen tuotteiden ristiinmaistelun. Toisekseen ilman taustalla olevaa ajatusta myynninedistämisestä tilaisuus voisi olla erilainen. Mutta nää on vaan mun omia mielipiteitäni.

En minäkään sanonut, että niissä mitään vikaa on.

Jepulis, samassa ymmärryksessä olen. :)

Molemmissa on hyödyt ja haitat. Kivahan noita on maistella saman putiikin tuotteita rinnan, niin ehkä huomaa eroja ja yhtäläisyyksiä. Toisaalta voi lähteä myös samanikäisiin eri valmistajien tuotteisiin, tai saman kypsytystyylin naukkailuun. Ja kaikkeen spesiaaliin noiden ympäriltä ja väliltä.

Tulipa tuossa nykäistyä muutama viikko sitten Bourbon-settikin. Ei ollut meikäläisen aivan jumalanpalveluksen veroinen kokemus. :)

2571.gif

Taitaa olla Alkon kallein vodka... kellään kokemuksia?

Taitaa olla Alkon kallein vodka... kellään kokemuksia?
No ei kauhean kallista.

Tätä ei käsittääkseni saa Alkosta, mutta parasta Vodkaa mitä ikinä olen maistanut.
Hintakin on kiva, Frankfurtin lentokentältä ostin 1l pullon hintaan 51€
Näitä oon aina ajoittain nähnyt jossain, viimeksi oli eräässä ravintolassa se 0.7 pullo kokonaisena myynnissä 200€ hinnalla.
Kuitenkin, itse en ole raa'an viinan ystävä mutta tämä menee pöytälämpöisenäkin ilman minkäänlaista 'potkaisua'.

dd3dce71f63a33df84b93e2415b40aa6.jpg

Toinen mikä tässä syksyn aikana tuli 'uutena', kun aiemmin olen käytännössä maistellut vain konjakkeja, joitakin brändyjä ja single malt viskejä oli Xante.
Erinomaisen miellyttävä maku, mainio snapsi

xante.com

Tuli ostettua viron reissulta Russian standardia Goldia, Normia ja Platinumia, Imperiat jäi vielä hyllyyn... Kokemuksia?

Itse olen tuota platinumia juonut ja senhän pitäs noista paras olla (poislukien imperia) ja kyllähän se kaikki muut viinat pehmeydessä hakkaa aivan 100-0. Varsinkin jääkylmänän napsina.

Ja sit wikipediasta vähän inffoa..

Variants:
Russian Standard Original
Original product launched in 1998
Raw ingredients: winter grains from South Russia, glacial water from Lake Ladoga
Distilled four times and filtered four times through charcoal
Russian Standard Platinum
Higher-end product, launched 2001
Filtered additional two times through silver.
Russian Standard Gold
Limited edition
Added ingredient Russian Ginseng
IMPERIA
The luxury brand, launched 2004
Distilled additional four times.
Filtered additional two times through quartz.
rsv_family.webp

^^ Xante toimii lämpösissä juomissa tosi hyvin kanssa. Kahvin kanssa viereen tai kaakaoon sotkettuna. Drinkeissäkin oikein hyvä murskatun limen, omppuliköörin ja ginger alen kanssa. Hyvä viina kaikkiaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pitipä käydä hifistelymielessä hakemassa pari mukavaa viskilasiakin. Mulla on viskipuolelta pari tulppaanilasia mutta en ole kauheana diggaillut, kapean lasin kanssa tulee voimakkaasti viinahöyry nokkaan ni mukavampi kun lasi on avoin. Iittalasta tarttui sitten mukaan Wirkkalan muotoilemaa Gaissa-lasia pari kappaletta. Tyylikäs lasi ja pohjan rosoisen kuvioinnin ansiosta pysyy hyvin kourassa, ei haittaa jos maistelee paristakin pullosta saman illan aikana ;)

297519119102642705_3xMttppq_b.jpg

Mitenkäs olette muuten tykännyt ns. paremmat juomat juoda? Itse diggailen eniten ku o kuppi kahvia ja siinä avec suorana seurana.

^Mulla oli noita Gaissa -laseja kans muutama kappale, mut ne on tässä vuosien saatossa menneet kaikki rikki. Viime jouluna vain setin Sagaformin viskilaseja lahjaksi. Nää ei taida olla mitään hintavia laseja, mut muotoilu on hauska. Niissä on kupera pohja, eli lasi on aina kallellaan. :)

sagaform-pyorivat-viskilasit-5015280-4-233x300.webp

Mä oon käyttänyt nyt viskin kanssa vain näitä:
naytakuva.php
Ja noita onkin aika läjä kaapissa.
Riedelin single malt -lasejakin on pari, mutta en oikein tykännyt. Talousviskit(känniaine) ja vaikka bourbon(känniaine Jaska) menee sitten vaikka tuollaisista yllä olevien viestin krogilaseista.

Kävin tänään ostamassa synttäripullon itselleni. Halusin vaihteeksi ostaa irkkuviskin ja pallottelin pitkään seuraavien viskien välillä: Black Bush, Connemara Peated Single malt ja Redbreast 12 Year Old Single Pot Still. Olin jo ostamassa Redbreastiä, mutta sitten nuukailin ja ostin Black Bush:n. Toivottavasti tuli tehtyä hyvä ostos.

Kävin tänään ostamassa synttäripullon itselleni. Halusin vaihteeksi ostaa irkkuviskin ja pallottelin pitkään seuraavien viskien välillä: Black Bush, Connemara Peated Single malt ja Redbreast 12 Year Old Single Pot Still. Olin jo ostamassa Redbreastiä, mutta sitten nuukailin ja ostin Black Bush:n. Toivottavasti tuli tehtyä hyvä ostos.

20:59 mietit tommosta? Vai asutko Ameriikassa? Kyllä se olisi pitänyt jo korkata.

Nuohan on jokainen vähän omanlaisensa. Connemara turpeistettua single maltia, Black Bush taas blendi ja Redbreast ikäännytettyä single pot still viskiä. Siinä mielessä varmaan vähän makuasia, että mitä noista pitää parhaimpana. Jonkinlaisella arvostuksella mitattuna noista ensimmäinen ja viimeinen nousee ton Connemaran ylitse, ja jos mun mielipidettäni kysytään, niin Redbreast on parempaa, mutta kyllä Black Bushiakin ihan mielellään juo. Ehkei ihan samalla tavalla maistellen kuin Redbreastia.

20:59 mietit tommosta? Vai asutko Ameriikassa? Kyllä se olisi pitänyt jo korkata.

Suomessa asun vielä kuukauden ajan. Mun synttärit on vasta huomenna, joten ajattelin, että olisin korkannut vasta puolenyön jälkeen. Sanottakoon, että en jaksanut odottaa niin kauan.

Nuohan on jokainen vähän omanlaisensa. Connemara turpeistettua single maltia, Black Bush taas blendi ja Redbreast ikäännytettyä single pot still viskiä. Siinä mielessä varmaan vähän makuasia, että mitä noista pitää parhaimpana. Jonkinlaisella arvostuksella mitattuna noista ensimmäinen ja viimeinen nousee ton Connemaran ylitse, ja jos mun mielipidettäni kysytään, niin Redbreast on parempaa, mutta kyllä Black Bushiakin ihan mielellään juo. Ehkei ihan samalla tavalla maistellen kuin Redbreastia.

Ok. Pitää varmaan hommata toi Redbreast hyllyyn jossain välissä. Harmittaa, kun menin nuukailemaan, mutta on tää Black Bush ihan ok. Ei ihan parasta viskiä mitä olen juonut, mutta kyllä tätä ennemmin juo kuin selkäänsä ottaa.

Ylen sivujen mukaan myydyimmät puna- ja valkoviinit ovat

11_1_punkut_2.PNG

11_1_valkkarit_2.PNG

Onko eniten myydyimmät hyviä vai onko kansa taas ostanut jotain halpaa kun ei tiedä paremmasta mitään?

No ainakin omaan makuun nuista punkuista nyt ei lähtis matkaan mitään, korkeintaan tuo J.P Chenet humppakuutiona vaikkapa mökki-istujaisiin. Valkkareista nyt en muutoinkaan niin välitä, mutta eipä nuista viitsisi vierailekkaan tarjota kuin tuota Vina Maipo Chardonnayta.

Mä veikkaan että nuista suurin osa niitä 6-8e pulloja, joita ostetaan "kun se on ihan hyvä". Eli halpaa ja nousee hattuun siinä missä kallimpikin. Ja kolmannen lasin jälkeen makukaan ei pahemmin enää töki.

Back
Ylös Bottom