Viinasta

Suurin osa omistakin kavereista tinttaa viikonloput ja sitten se ainainen "vittu mikset sä juo?" Omalle kohdalle riittää hyvin se muutama kerta vuodessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä oon sellainen 'wannabe-absolutisti' joka ei ole juonut kohta kolmeen vuoteen. 08092003 join muistini mukaan 4 tuoppia siideriä, ja sen jälkeen olen paristi tässä kohta kolmen vuoden aikana maistanut jotain alkoholipitoista juomaa. Absolutisti, aito sellainen ei kaiketi saa ottaa suullistakaan mitään missä on alkoholia? No, eniveis, suussani on käynyt alkoholillista ainesta sen verran että pari kertaa olen joutunut jopa nielaisemaan, eli leikitään nyt sitten että olen semmoinen alkoholia käyttämätön yksilö vaikka maistettu onkin.

Mulla on jostain 20-vuotiaasta lähtien ollut nousevassa suhdanteessa semmoinen asenne ettei oikein huvittanut dokata. Nuorempana teiniksinä tuli riekuttua baareissa ihan tarpeeksi ja vedettyä kännejä, tosin ajokortin saatuani olin tosi paljon myös selvinpäin kuskina baarissa tai muuten vaan tanssimassa. Silloin jo aloin huomaamaan että kivempi fiilis jää, ei mene niin rahaakaan ym. Siitä se sitten väheni niin radikaalisti että parina viimeisenä vuotena ennen tuota 'lopettamista' tuli oltua humalassa ihan vain muutamia kertoja.

Väitän että myös siviilisäädyllä on suuri merkitys tässä asiassa: Ne ketkä ovat parisuhteessa ja ehkä sen lisäksi työelämässä, haluavat useimmiten niinä harvoina vapaapäivinään viettää rentouttavaa ja kenties INTIIMIÄKIN aikaa kumppaninsa kanssa. Viikonloput pyhitetään usein parin yhteiselle ajalle kun sitä viikolla voi olla vaikea saada, ja esim seksille ja muulle erotiikalle pedataan nautinnollisempaa ympäristöä. Ma-pe 8-16 raatajat usein vielä pyrkivät saamaan noista parista hätäisestä päivästä jotain rentouttavaakin käteensä jotta taas viikonlopun jälkeen jaksaa raahautua töihin, joten he sitten ehkä vähemmän haluavat siellä baarissa aikaansa tuhlata. Sinkkuihmiset ja opiskelijat taas menevät huomattavasti enemmän, bilettävät, etsivät kumppania ja ovat radalla menossa, kotona yksin neljän seinän sisällä istuminen tuskin on kovinkaan houkuttelevaa ajanvietettä.

Mitä tuossa Tähtityttö kertoili ystävästään joka mököttää, niin tavallaan ymmärrän häntä. Voin kuvitella että on ollut kenties hieman vittumainen fiilis jos on vaikea saada yhteistä aikaa kavereiden kesken niin että mahdollisimman moni pääsisi paikalle, ja sitten kun näin tapahtuu niin juuri ketkään eivät ole selvinpäin vaan kännäävät. Kyllähän se voi sapettaa ettei juuri koskaan vietä isolla porukalla aikaa selvinpäin, keskustelun luonne ystävien kanssa muuttuu, ja jos illanvietosta on vielä rynnittävä baariinkin niin siihen se 'rentous ja yhteinen aika' yleensä loppuukin. Loppu on vain savua, meteliä, ihmismassaa ja sen semmoista, ei enää kaveriporukan laadukasta yhteisaikaa, jolloin voisi nauttia keskustelusta, kenties herkuttelusta ym.

jos puhut hyvaa enklantia ja kohtalaista ranskaa, niin voin heittaa osoitteita mista naita toita loytyy.

englanti on aina ollut hyvää, mutta tuo ranskan puhuminen rajoittuu lähinnä kuuntelemiseen. varsinkin kauniiden naisten ranskanpuhumista on kiva kuunnella. :)

mutta, ainahan sitä hyvän syyn vuoksi opettelee vaikka mitä uutta. ja, 1200 pulloa punaviiniä varastossa on riittävän hyvä syy vaikka baletin aloittamiseen pinkki puku päällä.

tarvinnee laittaa takaraivoon asia muistiin sitten tulevaisuutta varten, kun alkaa omat työt kyllästyttämään. itse asiassa, on sitä joskus tullut romantisoitua ajatuksella että perustaisi oman viinitilankin. siihen tosin taitaa tarvita hieman muutakin kuin pelkkää taitoa kyetä keinumaan parvekkeella riippumatossa ilta-auringon laskiessa, sombrero kevyesti silmillä, punaviinilasi kädessä, ja omaa haciendaa silmäillen. :rolleyes:

edit. niin, ja ettei ihan poistuttaisi asiasta: terassille matkalla, eilistä hieman muistelemaan - ja miettimään mitä kaikkea hyvää ostaisi grillattavaksi illaksi sen oluen, JA, punaviinin kera. kyllä se alkoholi vaan kummasti ainakin omaa elämää ilostuttaa aika ajoin. ;)

jos puhut hyvaa enklantia ja kohtalaista ranskaa, niin voin heittaa osoitteita mista naita toita loytyy.

Mitäs tuossa tienaisi? Vaimon voisi pistää tuonne töihin (molemmat kielet onnistuu) ja itse keskittyä tuohon maistelupuoleen, kesät olisi ranskassa ainakin kiva viettää jossain pienellä kylällä maaseudulla patonkia ja juustoa popsien viinien kera.

Mitäs tuossa tienaisi? Vaimon voisi pistää tuonne töihin (molemmat kielet onnistuu) ja itse keskittyä tuohon maistelupuoleen, kesät olisi ranskassa ainakin kiva viettää jossain pienellä kylällä maaseudulla patonkia ja juustoa popsien viinien kera.

huppe, perustetaan kimppafirma. hoidetaan me se raskain työ, eli edustuspuoli, uusien tuotteiden maistelu, ja asiakkaiden viihdyttäminen. jätetään se kevyempi osa siitä majatalon pyörittämisestä sitten vaikka... no, juurihan tuon työnjaon jo teitkin. ;)

nyt sinne terassille, ja auringon paisteeseen.

palkkaus on tosiaankin laidasta laitaan. En itekkaan ranskaa taydellisesti puhu vaan oon hommannu ranskalaisen naisen. tyonjako on lahinna silleen etta mina teen autolla ajamiset, ja kunnossapitohommat. Muija sitten pysyy keittiossa. Taala etelassa mies on viela mies :)
kesat taala menee miten menee, jokapaiva toita kolme kuukautta putkeen. Valmiina asiakkaitten vittuilua kuuntelemassa yot paivat. Talvella taala ei ole ketaan eika kylla tartte teha toitakaan, silloin tulee valitettavasti katsottua telvisiota ja juotua rommikolaa. Toi Teeveen katsominen muuten masentaa, taidan taas lopettaa. Asuin UK:ssa joku 8 vuotta ei mulla ollut tv:ta, hyvin parjas jai aikaa enemman ruuanlaittoon, opiskeluun, jne,. Mikaan ei muuten ole surullisempaa kuin Teeveen tuijottaminen ja siina sivussa viinan juonti. Katsoi sielta sitten mita hyvansa.

palkkaus on tosiaankin laidasta laitaan. En itekkaan ranskaa taydellisesti puhu vaan oon hommannu ranskalaisen naisen. tyonjako on lahinna silleen etta mina teen autolla ajamiset, ja kunnossapitohommat. Muija sitten pysyy keittiossa. Taala etelassa mies on viela mies :)
kesat taala menee miten menee, jokapaiva toita kolme kuukautta putkeen. Valmiina asiakkaitten vittuilua kuuntelemassa yot paivat. Talvella taala ei ole ketaan eika kylla tartte teha toitakaan, silloin tulee valitettavasti katsottua telvisiota ja juotua rommikolaa. Toi Teeveen katsominen muuten masentaa, taidan taas lopettaa. Asuin UK:ssa joku 8 vuotta ei mulla ollut tv:ta, hyvin parjas jai aikaa enemman ruuanlaittoon, opiskeluun, jne,. Mikaan ei muuten ole surullisempaa kuin Teeveen tuijottaminen ja siina sivussa viinan juonti. Katsoi sielta sitten mita hyvansa.

Laita ihmeessä lisää infoa asiasta vaikka privalla, tai vaikka tähän, linkkejä ja muuta?
Toki meililläkin voidaan jatkaa :)
huppe(at)kimppakaverit.com

esa67, pistätkö jotain infoa tulemaan asiasta? Kiinnostaisi myös tulla kesällä vaikkapa viikoksi tuohon majataloosi lomailemaan :)
Jos on vinkkejä/yhteystietoja muistakin majataloista niin ottaisin ne mielelläni vastaan. Mitähän tuolla maksaa majoittautuminen?

mitä kivaa siinä on, juot nestettä joka aiheuttaa pahaa oloa samana ja seuraavana päivänä.

Näinhän se menee... :jahas:

Tuntuu siltä, että tostaki on tullu aika yleinen kortti näihin keskusteluihin. Pahaa oloa aiheuttaa vaikka peruna ku nielet niitä kokonaisena. Ite juon sen takia, koska siitä tulee hyvä olo ja kännissä on helpompi pitää hauskaa. Suurin osa hyvistä muistoista liittyy kännäämiseen. Uskon, että 99% ei-alkoholisteista juo samasta syystä. Vanhempana tietenkin alkoholin käyttö ja moni muukin asia muuttuu radikaalisti.

Eri asia sitte jos istuu yksin himassa sohvalla, juo litran kossua ykkösellä ja oksentaa viikon. Ei siinä mitään järkeä olekkaan.

:itku:

Ihmiset eivät tajua sitä miten helvetisti viina ihmisiä IHAN OIKEASTI tappaa. Olen itse menettänyt molemmat vanhempani viinaan: isäni 8.11.05 ja äidin pari päivää sitten 24.1.07 ja olen vasta herranjumala 18 vuotias :itku: .Olen saanut juosta pakkasesta isää piiloon,olen saanut kestää vaikka mitä, liikaakin etten pysty niistä puhumaan :(
Itte sorruin ryyppäämään isän kuoleman jälkeen ja suruunihan sitä ryyppäsin..nyttenkin tekis mieli vetää hirveät kännit, kun niin saatananmoinen ikävä äitiä , mutta tiedän ettei se auta ja asiat tuntuvat vain silloin pahemmalta..
Joten hyvät ihmiset yrittäkää pitää se viinan käyttö kohtuuksissa ettei teidän tulevat lapset joudu koskaan kokeman tätä mitä minä koen tällä hetkellä.

Ihmiset eivät tajua sitä miten helvetisti viina ihmisiä IHAN OIKEASTI tappaa. Olen itse menettänyt molemmat vanhempani viinaan: isäni 8.11.05 ja äidin pari päivää sitten 24.1.07 ja olen vasta herranjumala 18 vuotias :itku: .Olen saanut juosta pakkasesta isää piiloon,olen saanut kestää vaikka mitä, liikaakin etten pysty niistä puhumaan :(
Itte sorruin ryyppäämään isän kuoleman jälkeen ja suruunihan sitä ryyppäsin..nyttenkin tekis mieli vetää hirveät kännit, kun niin saatananmoinen ikävä äitiä , mutta tiedän ettei se auta ja asiat tuntuvat vain silloin pahemmalta..
Joten hyvät ihmiset yrittäkää pitää se viinan käyttö kohtuuksissa ettei teidän tulevat lapset joudu koskaan kokeman tätä mitä minä koen tällä hetkellä.

joo samanlaista taustaa taalakin. Viinaa, omaisten kuolemia, perhevakivaltaa, nyt oon 32vee, ja on pari lapesuuden ystavaa lahteny syontiin, joten ymparilla tuntuu sama homma jatkuvan vuodesta toiseen.

Ise vedan kanssa viinaa aika mukavasti, mutta HUOMATTAVASTI vahemman kuin nuo joilta on henki lahtenyt. Sen mita oon huomannu etta viina masentaa lisaa jos on valmiiksi masentunut, ja sitten toisinpain kun on hyvalla tuulella.

eipa tassa muu auta kuin yrittaa oppia siita mita ymparilla tapahtuu ?
Itse oon naureskellu omalle ukolle viimeset 10 vuotta, ja nyt oon vittu huomannu etta oon itse samanlainen :eek:

joo samanlaista taustaa taalakin. Viinaa, omaisten kuolemia, perhevakivaltaa, nyt oon 32vee, ja on pari lapesuuden ystavaa lahteny syontiin, joten ymparilla tuntuu sama homma jatkuvan vuodesta toiseen.

Ise vedan kanssa viinaa aika mukavasti, mutta HUOMATTAVASTI vahemman kuin nuo joilta on henki lahtenyt. Sen mita oon huomannu etta viina masentaa lisaa jos on valmiiksi masentunut, ja sitten toisinpain kun on hyvalla tuulella.

eipa tassa muu auta kuin yrittaa oppia siita mita ymparilla tapahtuu ?
Itse oon naureskellu omalle ukolle viimeset 10 vuotta, ja nyt oon vittu huomannu etta oon itse samanlainen :eek:

Avain tässä hommassa onkin, että TIEDOSTAA OELMASSA OLEVAN RISKIN. Eli juoppojen lapsista on helpompi tulla juoppoja a)koska sitä aina katsonut ja se on iskostunut mieleen jollaintapaa "normaalina käytöksenä" ja b)geeneissä on taipumus alkoholismiin (tieteellisesti todistettu). No nytkö tässä pitäis masentua ja alkaa ryyppäämään, kun juoppo minusta kuitenkin tulee..EI tietenkään vaan täytyy aina muistaa se, että sinulla SUUREMPI RISKI sairastua alkoholismiin ylläolevien seikkojen vuoksi kuin ns. "tavallisella pulliaisella" tämän kun muistat ja katsot juomisesi perään ja ennekaikkea jos huomaat minkäänlaista ongelmaa viinan kanssa, haet apua heti eikä huomenna..muuten sisusta voi tulla samanlainen kuin isäsi. Sitäkö sinä haluat?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom