Viime hetken vinkit ennen salille menoa!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rumor
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Moih,

Nonniih.. tänään on tarkotus syösyä sinne salille ekaa kertaa lihasmiesten joukkoon.. ja tässä moni asia vielä askarruttaa.. alotin tänään tankkaan enemmän ruokaa / hedelmiä jne...
Mutta sekoitus määristä(?) ja kuinka usein päivässä minun pitää vielä syödä nuita bulkki juttuja(?), jos niiksi niitä sanottiin.. on siis vielä epäselvää.

Luontaistuotekaupasta olen ostanut itelleni seuraavat tuotteet:
-Reco2 palautusjuomaksi
-Whey8100
-Malto energy

Reco2 treenin jälkeen aina.. sen tiedän.. mutta, Mikä sekoitus ohje tuon Wheyn ja Malton kanssa(?) ja 1-2 kertaa päivässä niitä syödään(?).. myös päivinä joina ei treenaa(?)

Poimin aiemmin jo foorumilta tämän minun aloitussarjakseni, sekä katselin liikkeiden videoklippejä. Mutta osaatteko sanoa yhtään omakohtaisia aloituspaino esimerkkejä kyseisiin sarjoihin..? Olisi tympiää jos porukka joutuu oottamaan ku säädän painoja yhden telineen kanssa aina 15minsaa! :wall:

"

Kyykky / Prässi 2 x = Aloituspainot millä teen 12 toistoa???
Jalkojen koukistus / SJMV 2 x = Aloituspainot millä teen 12 toistoa???
Pohkeet istuen / Pohkeet seisten 2 x = Aloituspainot millä teen 12 toistoa???

Kulmasoutu tangolla / Kulmasoutu käsipainolla / Alatalja 2 x = Aloituspainot millä teen 12 toistoa???
Leuanveto / Ylätalja 2 x = Aloituspainot millä teen 12 toistoa???

Vinopenkki / Penkki 2 x = Aloituspainot millä teen 12 toistoa???
Viparit sivuille / Pystysoutu 2 x = Aloituspainot millä teen 12 toistoa???

Ranskalainen punnerrus tangolla / Ranskalainen punnerrus käsipainoilla 1 x = Aloituspainot millä teen 12 toistoa???
Scott hauiskääntö / Hauiskääntö käsipainoilla 1 x = Aloituspainot millä teen 12 toistoa???

Jalkojen nosto / Vatsarutistus 1 x = Aloituspainot millä teen 12 toistoa???

"

Olen siis aiemmin kotona vain käsipunteilla huhkinut/punnerrellut/tehnyt vatsoja.. 3 kertaa viikossa.... -> penkkiennätys sen 70kg yli vuoden takaa(painoin silloin 58kg). Nykyään 68-70kg painan...

Kiitos pikaisista vastauksistanne..! :love:

Reco2 treenin jälkeen vaan niin pikaisesti kuin pystyt ottamaan. Sitten vaikkapa iltapalaksi tuota Whey8100 ja sekaan pari ruokalusikallista rypsiöljyä, näin ainakin itse teen. Maltoa sulla on periaatteessa turhaan, koska sitä et tarvitse muuhun kuin palautusjuomaan ja toi Reco2 sisältää valmiiksi maltoa.

noista sun aloituspainoista en oikeen osaa sanoa, kun en oikeen tiedä sun taustoja enkä sun voimavarojas :D joten parempi että en lähde itse kynäniskana neuvomaan

ps. ensimmäinen kerta kun "neuvon" jotain ja varmaan meni heti vituiks :jahas:

edit. niin ja niistä sekotusmääristä. Kattele vähä mitä niissä pussien ohjeissa lukee ja sekota sen mukaan. Pyri siinä palautusjuomassa 1:1 suhteeseen hiilarien/protskun suhteen. Elikkä jos siinä on 20 g proteiinia ja 50 grammaa hiilaria/annos niin voit heittää vähän tuota Whey8100 siihen lisäksi jolloin saat sen 1:1 suhteen.

iltapalalle sitten vähintään 30 grammaa proteiinia, eli oiskohan se joku desi Whey8100

Aloituspainoja ei kukaan voi sulle valmiiksi sanoa. Aloita kevyesti ja tekniikkaan panostaen, sitten vähitellen nostat painoja, mutta kuitenkin niin ettei tekniikka hajoa. Ja käytä heti alusta asti treenipäiväkirjaa johon merkitset kaikki liikkeet, sarjat ja painot mitä olet tehnyt. Ei tartte sitten seuraavalla kerralla arpoa mitä viimeksi teki ja siihen päiväkirjaa on hyvä kirjoittaa että oliko joku paino älyttömän kevyt vai raskas, osaa heti seuraavalla kerralla reagoida oikein.

Noista aloituspainoista on ulkopuolisena mahdoton sanoa yhtään mitään mutta ota pari ekaa viikkoa ihan rauhallisesti että tulee liikkeet tutuiksi ja lihakset alkavat tottua punttaamiseen. Ja parhaiten saat ne painot selville ku meet vaan ite kokeilemaan ja säätämään painoja vaikka siinä menisikin vartti :D Kyllä ne isot lihamiehetkin ovat joskus olleet kyniksiä ja koheltaneet mitä sattuu.

Eli ei muuta kuin tsemppiä reeneihin :thumbs:

Edit: jaahas, hidas olin :D

Ja kannattaa varmasti kysyä neuvoa esim. salihenkilökunnalta oikeista suoritustekniikoista yms, hassun näköistä kun "kaikkitietävät" aloittelijat treenaavat ylätaljassa hauista, olkapäitä ja alaselkää yhtäaikaa. Kaikki ovat aloittaneet joskus, eikä ole yhtään häpeä kysyä apua alussa.

No eikös kaveri halunnut juuri bulkata joten tuo malto ja whey81 sekotus-suhde voisi olla vaikka sen 50/50% ja sitä pari kertaa pvä 1-2d.

Ei kannata liikoja murehtia, kunhan vain nyt menet sinne salille. Aloitat pienillä painoilla, niin saat tuntumaa ja paikat tottuu. Ei kannata pätkääkään ajatella mitä muut ajattelee, ei kellään tosissaan treenaavalla ole aikaa ja voimia ihmetellä tekemisiäsi. Ja kysyä kannattaa, ei maksa mitään.

Aloituspainoja ei kukaan voi sulle valmiiksi sanoa.
voi. pelkällä tangolla. kunnolliset lämmittelyt.

aloita siis pelkällä tangolla ja haet sillä vähän liikeratoja. nostat sitten siitä rautoja pikkuhiljaa. saat siinä tuntumaa mikä voisi olla sopiva määrä. jos ekan sarjan meet isommilla tekemään niin krampit iskee.

aloitan itse jokaisen treenin tyhjällä tangolla. nostan painoja 20kg välein, sarjapainojen lähestyessä vain 10kg välein.

mä olen nevahoodin kanssa samoilla linjoilla. eka treeni pelkällä tyhjällä tangolla ja hyvin kevyillä taljoilla jne. toistoja joku 12-15.
siitä sitten lisäilet joka treeniin vähän kerrallaan rautaa. ekan kuukauden voit painaa tuolla min. 12 toistolla.
sen jälkeen varmaan olet suunnilleen saavuttanut järkevät painot ja saanut kroppasi pysymään ehjänä.
nimin. liikaa alussa ahnehtinut ja siksi itsensä telonut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tiedz sanoi:
No eikös kaveri halunnut juuri bulkata joten tuo malto ja whey81 sekotus-suhde voisi olla vaikka sen 50/50% ja sitä pari kertaa pvä 1-2d.
En näe kyllä mitään järkevää syytä bulkata käyttäen maltoa. Eli öljyä vaan whey81 sekaan niin tulee hyvä välipala drinkki.

:)... kiitos hyvistä neuvoista kaikille..

Harmi, luontaistuotekaupan myyjä sano että Whey ja Maltoa OISI voinut sekotella.. Ja osa teistä on sitä mieltä että ei.. Mutta siis saako niitä nytten sekotella..? ja jos niin käytänkö tuota 50%/50% kumpaakin ja vaikka maitoon/kaakauseen.. ja vaik rypsäriäki vielä hituzen.. Nimittäin tollasta Malto pussia harmittaa ostella turhaan.. ei sitä voi leipomis jauhoinakaan oikein käyttää :)... Nappaanpa kuitenkin nyt Whey/rypsäri sekotuksen välipalaksi murojen/jugurtin kera... mutta siis tuohon vielä vastaus niin :kippis1: !

EDIT:

Niin ja.. voinko siis syödä normaalia hieman enemmän JA.. ottaa aina aamuruuan jälkeen välipalan lisäksi esim Whey/rypsäriä 2 rkl... sitten syönnin jälkeen meen treenaan.. treenin jälkeen otan reco2 ja joukkoon hieman whey.. niin tulee se 1:1 suhde.... sitten iltapalan kanssa viel yksi Whey drinksu..??

Mutta siis mihin tuikkaan nyt tuon Malton? elkää sanoko että tuikkaan sen sinne :david:

rumor sanoi:
Mutta siis mihin tuikkaan nyt tuon Malton? elkää sanoko että tuikkaan sen sinne :david:
Sitten kun nykyinen palautusjuoma loppuu niin teet tuosta maltosta ja heraprotusta itsellesi uuden. Sekoitussuhteeksi vaikka 50:50.

Siis jos tuon protskun ja malton sekoitat keskenään niin vastaa samaa kuin Reco2 eli summarum vedät palautukseen joko Recoa tai sekoittelet drinkin itse ko. aineista.

Proteiinin ja malton suhteen on aika henkilökohtaista miten porukka sekoittelee, esim tuo 50/50 on ihan ok tai sitten enemmän proteiinia. Orjallisesti mitään ohjeita ei kannata noudattaa, itse huomaa ajanmyötä parhaiten mikä toimii.

eikä tosiaan kannata häpeillä omia sarjapainojaan ja miettiä että mitä muut ajattelee jos menee tekee liikkeitä pienellä murto-osalla siitä painosta mitä kokeneemmat vetelee sarjoja. itsellä oli alussa ainakin vähän sellaista että kehtaankohan mä nyt mennä kysyyn saanko tehä samaa treeniliikettä välissä ku toinen huilaa nii pikkupainoilla. minäkin eilen kyykkäsin kevyellä viikolla 40kilolla sarjaa eikä hävettänyt yhtään vaikka jotkut kattoki pitkään. hiljaa hyvää tulee.

PRIEST sanoi:
älä missään nimessä harrasta seksiä ennen salia! et itsesi etkä muiden kanssa!

Miksi? :itku:

älkää runkatko ennen salia, vaan salin jälkeen. Myöskään päivän mittaan ei kannata masturboida, menetät testosteronia. Antakaa testosteronin jyllätä salilla, masturboida voi myöhemmin, riippuen tietysti itsekurista... tietysti onhan lepopäivät... :P

rumor sanoi:
Harmi, luontaistuotekaupan myyjä sano että Whey ja Maltoa OISI voinut sekotella.. Ja osa teistä on sitä mieltä että ei.. Mutta siis saako niitä nytten sekotella..?

Saa, jos olet ne laillisesti ostanut. Niistä saat drinkin, jossa on hiilihydraattia, proteiinia ja hiukan rasvaa lisää sekaan, niin siinähän on jonkunlainen ateriankorvikekin. :)

rumor sanoi:
älkää runkatko ennen salia, vaan salin jälkeen. Myöskään päivän mittaan ei kannata masturboida, menetät testosteronia. Antakaa testosteronin jyllätä salilla, masturboida voi myöhemmin, riippuen tietysti itsekurista... tietysti onhan lepopäivät... :P

Mutta masturboinnista kieltäytyminen aiheutta turhautumista, joka nostaa kortisolitasoa, joka taas johtaa lihaskataboliaan ja rasvan kertymiseen vatsaonteloon. :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom