Viikoksi Canarialle rilluttelemaan - Kuinka minimoida kropan "kärsimys" ?

Eli ensi viikolla olen lähdössä Canarialle lomailemaan ja tietäähän sen että häppää tulee otettua ahkerasti ja muutenkin ruokailut varmaankin tulee olemaan vähän mitä sattuu. Ajattelin valmistautua koitokseen ostamalla jokaiselle päivälle vähintään yhden Fastin Lo-Carbin ja lisäksi pari pulloa Zero Carbia. Noilla sais edes hieman korvattua päivän proteiinivajausta. Onko kellään kokemusta, että uskaltaako ulkomaille ottaa herapussin mukaan vai luuleeko ne heti et mulla on lähemmäs kilo kokaa repussa? :evil:

7 viikon dieetin jälkeen paino on nyt 70kg ja pituus onneksi on pysynyt 172cm :D Kuinka paljon tällainen minun kokoinen kaveri voi edes HIEMAN kroppaystävällisesti ottaa päivässä keittoa (ja vielä viikon ajan :urjo: )? Kun en kuitenkaan halua pilata omaa tai varsinkaan ystävieni reissua sillä että alkaisin protestoimaan jokaista drinkkiä ja tuoppia vastaan. Mutta minulla ei ole myöskään mitään tarvetta olla jatkuvasti kauheassa änkyräkännissäkään. Eli hakusessa sellainen järkevähkö kompromissiratkaisu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En muuta sano ku et älä mieti tuollaisia ollenkaan jos lomalle lähdet. Itsellä ainakin päätä kiristäisi jos pitäis rentoutua ja kyttää koko ajan mitä pistää suuhunsa ja uskaltaako syödä ja koska pitää syödä ja paljon menee rahaa ja paljon on mikrojakaumat. Käyttää ennemmin vaikka vuoden muut viikot siihen vahtimiseen, mutta ei sitä lomaviikkoa. Sitäpaitsi virkistää tuo loma ja se pitää osata ottaa iisisti ja rentoutua.;)

No menet sinne Canarialle ja rilluttelet,syöt paikallista ruokaa ja rentoudut. Minusta ihan turha lähteä matkaan ruokavaliota ja juomapuolta koskevat rajoitukset mielessä kun kerran ulkomaille mennään. Viikon ulkomaanreissussa ei mitään järkyttää ehdi kropan koostumuksessa tapahtua. Kovat treenit ja siisti ruokavalio taas käyntiin kun palaat kotopuoleen :)

Ton heran kans voi olla kyl ongelmii, "kaveril" oli jotain talkkii yms. ni lentokentälle jäi ja tuli perille sit vikana päivänä, eli en suosittele. Vetele siel kanarial pihvej ni tulee ainakin protskuu ja rasvaa ja sit jätät ranskalaiset pois ni pääset helpol eikä mee loma vituiks...

Itse olin 3viikkoa thaimaassa Tammi-Helmi vaihteen ja dokattua tuli enemmän jä vähemmän. Syötyä tuli silti varsin reippaasti, vaikkakin epäsäännöllisesti. McDonaldseissa ja Burger Kingeissä unohtamatta paikallista mättöä. Kalorit olivat silti varsin mukavasti plussalla koko loman.
Otin koko loman sen kannalta että en tee mitään treenin muodossa. Vain relaxoidun.
Ennen lomaa toki vedin itseni salilla viittä vaille ylikuntoon.
Loman jälkeen, paino sama. Sarjapainoihin jokaiseen lisää, toistoja lisää sekä jopa omalla silmällä näkee näin 4viikkoa loman jälkeen treenailtua uutta kehitystä.:eek:

Pitää osata hemmotella myös itseään, ettei päivästä toiseen paina pipo tiukalla orjallisesti. Ja jos heraa ja juomia alkaa rahtailemaan paikasta toiseen ja kikkailemaan niiden kanssa, niin alkaa aika showta olemaan. Heti ruuan jälkeen jyskyttää mielessä tuleeko 30 grammaa proteiinia täytee vai ei. Siinä se loma menee piloille. :D

Pitää osata hemmotella myös itseään, ettei päivästä toiseen paina pipo tiukalla orjallisesti. Ja jos heraa ja juomia alkaa rahtailemaan paikasta toiseen ja kikkailemaan niiden kanssa, niin alkaa aika showta olemaan. Heti ruuan jälkeen jyskyttää mielessä tuleeko 30 grammaa proteiinia täytee vai ei. Siinä se loma menee piloille. :D

Aamen. Ja loman jälkeen taas ihan uutta motivaatiota pusertaa.

Mulla ei ole Kanarian lomilla ollut ainakaan proteiinin puutetta. Yleensä ruoka-annoksissa on runsaasti kalaa tai lihaa.

Komppaan edellisiä. Viikko on kuitenkin niiiiin lyhyt aika että et ehdi sanoa kunnolla edes "ehram" kun se onkin jo ohi ja istut taas lentokoneessa matkalla Suomeen. Se kannattaa käyttää just niinkun hyvältä tuntuu ja nauttia siitä täysillä! Lomahan tarkoittaa aina jotain erilaista, irtiottoa arjesta. Miksipä silloin mittailla isolaatteja kolmen tunnin välein:D Harmittais kuitenkin jälkeenpäin.

edit. Toki kannattaa ottaa aamuisin ja iltaisin 1000mg c-vitamiinia, ihan vaan siltä varalta ettet sairastu:D

Mukava kuulla että porukka on sitä mieltä että voi kerran vuodessa vähän löysätäkkin. :) En minä nyt mitenkään erityisen orjallisen tiukalla ruokavaliolla ollutkaan lähdössä reissuun. Ajattelin että jos kuitenkin jotain pientä proteiini snackia ottais mukaan pahimpiin omantunnon tuskiin, ja onhan esim. nuo Fastin Lo-Carbit pirun hyvän makuisiakin. :D

Jos jauhojen kanssa tulee ongelmia, niin mitenkäs menetällään esim. näiden kanssa:

-proteiinipatukat
-vitamiinitabut
-kalsium (poreena)
-magnesium (poreena)

Jos pari nappia heittää aamuisin naaman niin siinä tuskin kenenkään loma menee pilalle ja itsellekin tulee sellainen tunne että "olenpahan edes jotain tehnyt hyvinvointini eteen." ;)

Kaksi viikkoa thaimaassa lomaillessani en välittänyt ruokailuista mitään vaan annoin mennä vaa. Lopputuloksena paino sama kuin lähdettäessä enkä edes käynyt salilla siellä.
Älä turhaan mieti niitä proteiini määriä lomaillessas, koska ei yks viikon tai kahden loma mitään vaikuta, niin kuin moni on jo täällä todennut.

Sitte ku tuut lomalta takas on taas kivempa palata ruotuun kun on saanu sen kiristävän hihnan pään ympäriltä vähän löysemmäksi ;)

kaikki isommat muutokset alkaa kuitenkin vasta 2 viikon säännöllisten syömisten/juomisten jälkeen. aika marginaalinen vaikutus vaikka unohtasit kokonaan kaikki ravinto- yms hommat koko lomaks. vaikka vedät ihan päin pyllyä ruokavaliot, menetät about 2 viikon tulokset pahimmillaan.....

Noh, tuli jo ostettua pussillinen prodepatukoita mukaan, toivottavasti ei tule virkavallan kanssa ongelmia niiden takia. Pitää varmaan sitten muuten vetää noi ruokailut päin v**tua kun kaikki tuntuu olevan sitä mieltä. :D Voisin vaikka loman jälkeen raportoida vähän että miten on paino muuttunut ja kuinka on voimatasot säilyneet, jos jotakin sattuu kiinnostamaan.

Mainittakoon,että musta leskikin suunnistaa canarialle 21.3 ja kahdeksi vkoa:)
Koska kyseessä on ns.B-luokan reissu,niin kunnon kännejä ei hirveästi tule varmastikaan harrastettua.Salitreeneissä vedän(itseasiassa olen jo) itteni tukkoon ennen reissua,ja paikan päällä canarialla aamulenkkejä rannalla,pyöräilyä ja uintia.
Ihan mukava pitää parin vkon tauko salilta ja harrastaa aerobisempaa väliin.Ruokaa tulee kyllä syötyä ja oluttakin janojuomana vedettyä:kippis1:
Vuodessa on 52 vkoa ja niistä jos pitää esim.2-5 vkoa taukoa,ni ei siitä ole kuin hyötyä.Ugh:whip:

Yleensäkin tuommoisille lomille pitää todellakin mennä irtautumaan arjesta, koska onhan loma aina loma, kuten työssäkäyvät tietävät. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom