Vihreät poliitikot, älyvapauden riemuvoitto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mistä tuo 400 000 tulee?

Tämän mukaan Suomessa on ulkomaalaisia noin 250 000, joista potentiaalisia muslimeja reilu 10%.

Tämän vuosikymmenen aikana noita "kaunisteltuja" taulukoita on näkynyt paljon.



vaerak_2018_02_2019-06-19_tie_001_fi_001.gif

Ulkomaalaistaustaisten määrä ylitti 400 000 rajan

Tilastokeskuksen mukaan Suomessa asui vuoden 2018 lopussa 402 619 ulkomaalaistaustaista henkilöä, mikä oli 7,3 prosenttia koko väestöstä. Ensimmäisen polven eli ulkomailla syntyneitä ulkomaalaistaustaisia oli 335 414 ja toisen polven eli Suomessa syntyneitä 67 205. Ulkomaalaistaustaisten määrä on kaksinkertaistunut kymmenessä vuodessa.



 
Ehkä Iriksen järjenjuoksuakin enemmän mietityttää, että minkälainen ihminen (nainen) Iriksen on äänestänyt eduskuntaan?!

79576767_2668156433261832_425251781493129216_o.jpg
Ei jumalauta tämän maan edustajia. No shit sherlock. Laitetaan jumalauta golf-vero, niin saadaan ilmoittaa että se rasittaa eniten niitä jotka pelaa golffia.
 
Ehkä Iriksen järjenjuoksuakin enemmän mietityttää, että minkälainen ihminen (nainen) Iriksen on äänestänyt eduskuntaan?!

Koskahan noi vihreät (ja vasemmisto) tajuaa, että heitä on kusetettu ja pahasti bensaveron kanssa. Bensavero on lähes regressiivinen ja iskee nimenomaan köyhiin jotka ajaa parin tonnin koslalla, joka kuluttaa helvetisti ja iso ajoneuvovero. Varakkaampi insinöörikansa ostaa 50k hybridin pienellä verolla ja lataa taloussähköllä. Vielä varakkaampi johtaja ostaa 100k Teslan, lataa ilmaiseksi yrityksen verkosta ja sai vielä tukea autoa ostaessa! Naurattaa :D
 
Eikö olekin hienoa, kun on nuoria naisia johtamassa. Iällä ja sukupuolella kun ei ole mitään väliä, mutta älä sinä vitun setämies tule arvostelemaan Iiriksen aivopieruja.

Sinällään vasemmistolle kyllä sopii ajoneuvopolttoaineiden verojen korotukset, koska ne purevat lähinnä autolla työssä kulkeviin. Vasemmisto jatkaa siis johdonmukaisesti työtään työttömyyden tukemisessa työssäkäyvien kustannuksella. Veron indeksikorotus... Saataisko seuraavaksi solidaarisuusveron jatkoksi tuloveron indeksikorotus, koska vasemmiston terävimmät taloustieteilejät ovat osoittaneet, että tuloveron korotukset eivät rasita niitä, joilla verotettavia tuloja ei ole.
 
Ehkä Iriksen järjenjuoksuakin enemmän mietityttää, että minkälainen ihminen (nainen) Iriksen on äänestänyt eduskuntaan?!

79576767_2668156433261832_425251781493129216_o.jpg

Helvetin tyhmä lausunto.

Yhtä hyvin voisi sanoa että viedään kaikilta ihmisiltä puolet levästä, niin ei rasita köyhiä niin paljon, kun niillä on paljon vähemmän leipää kun rikkailla.

Mutta siis onhan näitä vihervas paradokseja vaikka kuinka, esim. lopetetaan ydinvoima että saadaan ilmastonmuutos pysäytettyä, maahantuodaan halpatyövoimaa, että suomalaisten pienituloisten työläisten asema paranee jne.

Ja vielä polttoaineveroon, jos nyt yhteiskuntaa halutaan ajaa taantumaan ja nostaa KAIKKIA yhteiskunnan kuluja, niin polttoaineveron nostaminen on varmin yleispätevä tapa. Myös bussit, taksit, roska-autot, loka-auto, poliisiauto, traktori, maansiirtokone, monen monituiset koneet ja laitteet maksaa enemmän käyttää. Kaikki tavara, elintarvikkeet, aamukahvi jonka joit, näppis jota käpistelet, paperit ja laitteet tässäkin toimistossa missä istun, ihan KAIKKI on ollut auton kyydissä myyntiketjussa jossain kohtaa. Polttoaineveron nosto nostaa yhteiskunnan kaikkia kustannuksia. Samoin täällä jokaiseen pakettiin, rullakkoon ja lavaan mikä lähtee, posti nostaa polttoainelisää jos polttoaineen verotus nousee, koko ketjun kustannukset nousee välittömästi.
Polttoaineveron nosto talouspoliittisena vetona on ehkä maailman huonoin.
 
Polttoaineveron nosto talouspoliittisena vetona on ehkä maailman huonoin.
Hmm, vähän eri mieltä. Lienemme kaikki samaa mieltä siitä, että pidemmällä tähtäimellä logistiikka täytyy saada pyörimään jollakin muulla tavalla kuin polttomoottoriajoneuvoilla? Polttoainevero on toimiva keino saada tällainen muutos aikaan. Talouspoliittinen vaikutus riippuu myös siitä, mihin tällä verolla kerätyt varat käytetään. Suomessa ennuste on kyllä huono sen suhteen, että niillä tehtäisiin jotain järkevää.

Kanadan CO2-vero on mielestäni toimiva tapa vauhdittaa riippuvuutta fossiilisista polttoaineista. Kanadan tapauksessa kaikki verolla kerätyt varat jaetaan tasan ja palautetaan kanadalaisille. Tällä tavoin talouspoliittinen negatiivinen vaikutus on paljon pienempi, mutta vähäpäästöisiin vaihtoehtoihin siirtyminen on edelleen kannattavaa.
 
Suomessa ennuste on kyllä huono sen suhteen, että niillä tehtäisiin jotain järkevää.

Niin, eiköhän kyseessä ole veron kerääminen vain "koska on ilmastoperuste kerätä lisää veroa".
Ei täällä ole mitään plania raskaan liikenteen sähköistämiseen. Rahoja jaetaan jo eläkeläisille ja työttömille kestävän kehityksen hengessä. :cautious:

Viime viikolla oli muuten iltalehden lööppi "Sanna Marin matkusti yksityiskoneella ilmastokokoukseen".
Sanna Marin huolissaan Euroopan lennonvarmistuskapasiteetista, haluaa edistää lentoliikenteen kasvua: http://www.lentoposti.fi/uutiset/mi...a_k_sittelev_n_ilmailukonferenssin_brysseliss

Lentovero kansalaisaloite on kerännyt 50 000 ääntä ja eduskunnan pitää käsitellä se. Siitä tulee aivan valtaisan kiusallinen juttu demareille ja vihreille, koska valtionyhtiömme Finnair saisi takkiinsa. Ja siellähän on kavereita hallituksessa ja mahdollinen eläkevirkapaikka siellä, esim. Sanna Marinille.
Olen melko varma että veroa ei tule. ;-) Sanna Marinin selitykset tulevat olemaan hupaisaa katseltavaa.

Mutta tavallinen kansalainen: hyi-hyi, kauheat päästöt, lisää veroa että maailma pelastuu! =D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hmm, vähän eri mieltä. Lienemme kaikki samaa mieltä siitä, että pidemmällä tähtäimellä logistiikka täytyy saada pyörimään jollakin muulla tavalla kuin polttomoottoriajoneuvoilla? Polttoainevero on toimiva keino saada tällainen muutos aikaan. Talouspoliittinen vaikutus riippuu myös siitä, mihin tällä verolla kerätyt varat käytetään. Suomessa ennuste on kyllä huono sen suhteen, että niillä tehtäisiin jotain järkevää.

Muutosta duunataan jo isolla budjetilla. Kehitystä ohjaavat isojen markkinoiden lait, eikä Suomen polttoaibeverotuksella ole mitään osaa tai arpaa tässä. Huomata kannattaa myös se, kuinka muutos lähti liikkeelle jenkkilästä, vaikka bensa on siellä varsin edullista moneen muuhun maahan verrattua. EU:lla on jo autojen CO2-päästörajat ja sakot, jotka ohjaavat kyllä.
 
Totuushan on, että tehtiin niin tai näin, niin lopputuloksena autoilijaa kairataan entistä enemmän perseeseen. Jos yhtäkkiä fossiilisten polttoaineiden kulutus romahtaisi, se sama verotulo täytyisi kaivaa jostain muualta. Tätähän ei kukaan missään ääneen mainitse, vaan tyhmä kansalainen huomaa sen sitten itse vuosien päästä. Sinänsä ylentöntä saastuttamista en kannata, mutta ei oikein iske tämä logiikka kuten monessa asiassa vihreiden touhu ylipäätään.
 
Totuushan on, että tehtiin niin tai näin, niin lopputuloksena autoilijaa kairataan entistä enemmän perseeseen. Jos yhtäkkiä fossiilisten polttoaineiden kulutus romahtaisi, se sama verotulo täytyisi kaivaa jostain muualta. Tätähän ei kukaan missään ääneen mainitse, vaan tyhmä kansalainen huomaa sen sitten itse vuosien päästä. Sinänsä ylentöntä saastuttamista en kannata, mutta ei oikein iske tämä logiikka kuten monessa asiassa vihreiden touhu ylipäätään.
Kuten yllä kirjoitin, päästöveron kulutusta ohjaava vaikutus ei siitä huonone, mikäli sillä kerätyt verot jaetaan lyhentämättöminä tasan takaisin verovelvollisille. Vero on tällöin tulonsiirto enemmän suhteessa saastuttavilta vähemmän saastuttaville. Mitä taas tulee Suomen valtion ja kuntien holtittomaan rahankäyttöön, suuret puolueet ovat siihen huomattavasti enemmän syyllisiä kuin Vihreät.
 
Kuten yllä kirjoitin, päästöveron kulutusta ohjaava vaikutus ei siitä huonone, mikäli sillä kerätyt verot jaetaan lyhentämättöminä tasan takaisin verovelvollisille. Vero on tällöin tulonsiirto enemmän suhteessa saastuttavilta vähemmän saastuttaville. Mitä taas tulee Suomen valtion ja kuntien holtittomaan rahankäyttöön, suuret puolueet ovat siihen huomattavasti enemmän syyllisiä kuin Vihreät.
Tiedät varmaan itsekin, että Suomessa tuollainen sinänsä fiksu systeemi ei tule ikinä toimimaan. Koko ajan pohditaan, mistä saataisiin lisää verotuloja.

Mainitsin vihreiden logiikan siinä, kun puhutaan taloudesta ylipäätään. Polttoaineverotuksen kiriristyminen vaikutusta pienipalkkaisille, joilla on pidempi työmatka ei ymmärretä. Samoin sitä, että miksei maahanmuuttoon voi olla rajoittamaton budjetti käytössä. Eipä ole ainut puolue. Pari vuotta sitten käytiin vielä teatteria, jossa sanaa kustannus ei edes saanut mainita ilman rasismikorttia.

Yleisenä perseilynä vihreillä voidaan ottaa esimerkiksi reipas taksikortin käyttö ja omien periaatteiden noudattamatta jättäminen. Autoilu on paha, paitsi jos pitää päästä taksilla jonnekin tai lomailla ulkomailla.

 
Vihreiden nykytouhu alkaa tympimään jo "omiakin". Pitkään miettinyt, onko vihreissä yhtään älyllistä elämää, nähtävästi on, tai paremminkin oli!

81229155_2414290955349375_600580150471426048_o.jpg
 
leisenä perseilynä vihreillä voidaan ottaa esimerkiksi reipas taksikortin käyttö ja omien periaatteiden noudattamatta jättäminen. Autoilu on paha, paitsi jos pitää päästä taksilla jonnekin tai lomailla ulkomailla.

Lisäksi verosta saatavat rahat voitaisiin aloitteen mukaan käyttää esimerkiksi junamatkailun tai muiden vaihtoehtoisten matkustustapojen infrastruktuurin kehittämiseen.
Vittu mikä junttikansa. "Tehdään lentämisestä niin kallista ettei kukaan muukaan pääse matkustamaan". Siitä vain sitten niillä rahoilla rakentamaan junaverkostoa toisille mantereille. Laitetaan 1000% vero lentoihin, että voidaan sitten kadehtia naapurin autoa kun kukaan ei enää matkusta ja suomalaiset eivät näe maailmaa. Sitten voidaankin pistää 5000% aurovero, ettei naapurilla vaan ole parempaa autoa kun itellä.
 
1580756528783.png


Kuinka monta avustajaa ja avustajan avustajan avustajaa tällekin pässille pitäisi palkata, että menisi edes perusasiat oikein. Viime vuonna Hölmölään valmistuneet 56 uutta tuulivoimaa (lol) eivät tuota 243 MW, vaan 243 MW on nimellisteho. Huipunkäyttöaika on sijoituspaikasta riippuen 3000 - 4000 tuntia, eli käyttöaste on 0,34 - 0,46.

Ja kaikki markkinaehtoisesti ilman valtion tukea. Lol, ihan täyttä hevonpaskaa. Uusittu tukijärjestelmä on kiinteän ja liukuvan preemion yhdistelmä.

Tuulella tuotetaan sähköä jo enemmän kuin fossiilisilla, kaikkiaan 6 TW. Lol, ihan täyttä hevonpaskaa. Tuulivoimalla tuotetaan n. 6 TWh sähköä, joka on edelleen vähemmän kuin fossiilisilla polttoaineilla.

Ja lisää on tulossa. No menihän edes viimeinen lause oikein, valitettavasti.
 

Paperittomalla on myös oikeus saada kiireellistä suun terveydenhuoltoa, mielenterveyshoitoa, päihdehoitoa ja psykososiaalista tukea.
Seksuaali- ja lisääntymisoikeudet ovat osa universaaleja ihmisoikeuksia, jotka kuuluvat jakamattomina kaikille. Oikeudet toteutuvat täydellisinä vain silloin, jos henkilöllä on pääsy seksuaali- ja lisääntymisterveyden palveluiden piiriin. Palvelut tarkoittavat esimerkiksi luottamuksellista, asiantuntevaa ja ajankohtaista seksuaalineuvontaa, seksitautien testausta, mahdollisuutta ehkäi-symenetelmän käyttöön taloudellisesta tilanteesta ja asuinpaikasta riippumatta sekä oikeutta saada turvallinen raskaudenkeskeytys. Palvelut tulee olla saatavilla maksuttomasti tai edullisesti taustasta riippumatta.

Toivoo vihreät 🤦🏼
 
Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom