Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan samaa mieltä, tiukka kielitesti kaikille ja niin pitkään ku yksikin maahanmuuttaja/pakolainen tekee rikoksia niin niille on ihan turha myöntää yhtään mitään etuja...Jospa lähdettäs siitä että jokainen ulkomaalainen opettelisi puhumaan suomea ensin sujuvasti sekä lopettaisivat rötöstelyn ja sitten ruvettaisiin katselemaan muita juttuja.
Nii, edelleen haluisin kuulla perusteluja miksi nimen puuttuminen työhakemuksesta on oikeasti haitallinen työnantajalle?
Mutta jos jokaikinen työhakemus tulee nimettömänä? Ja vain nimettömänä, muuten normaali työhakemus?No kyllähän siitä nyt heti tulee kuva että tällä hakijalla on jotain salattavaa.
No kun ne ei tule, minä ainakin laittaisin nimeni ja niin tekisi moni muukin. Siitä taas sitten työnantaja miettisi, että miksihän nämä muutamat salaavat nimensä kun muut sen antavat.Mutta jos jokaikinen työhakemus tulee nimettömänä? Ja vain nimettömänä, muuten normaali työhakemus?
Mutta jos jokaikinen työhakemus tulee nimettömänä? Ja vain nimettömänä, muuten normaali työhakemus?
"Rasismilla eli rotusyrjinnällä tai rotusorrolla tarkoitetaan ideologiaa tai toimintaa, jossa ihmisten ulkonäön, fyysisten piirteiden tai väitetyn rotuluonteen erilaisuudella perustellaan eriarvoista kohtelua eli syrjintää. Rasismia voivat olla myös toimintatavat ja sellaiset yhteiskunnalliset rakenteet, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen." Jos jätetään palkkaamatta ulkomaisia työntekijöitä ulkomaisuuden takia, laskisin sen syrjinnäksi. Eikö samantien vaikka taksikuskit tai vuokranantajat voisi valita asiakkaansa vain suomalaisista valinnanvapauden perusteella?Ei siinä minusta oo mitään rasismia jos haluaa suomalaisen työntekijän suomalaiseen firmaan, jos joku haluaa palkata ulkomaalaisen niin hyvä homma mutta avainsana on minusta valinnanvapaus jota tässä kyllä ollaan rajoittamassa aika rutkasti.
Widowmaker, just tossa yks syy nimettömiin hakemuksiin; jos ulkomaalaistausta johtaa joillakin tommosiin perusteettomiin ennakkoluuloihin (vesipiippu, 2 tuntia...grow up), niin huhhuh.
+ toi ny ei edelleenkään vastaa siihen mitä haittaa nimettömästä hakemuksesta olisi.
Eikö samantien vaikka taksikuskit tai vuokranantajat voisi valita asiakkaansa vain suomalaisista valinnanvapauden perusteella?
Hieno lainaus, katsoitko wikipediasta rasismin kohdalta? Jos luit minun vastauksen niin sanoin siinä että ulkomaalaisia ei tule kohdella tasavertaisesti niin kauan kuin suurin osa heistä elää Suomessa kuin pellossa. Esim ravintola saa valita itse asiakkaansa, miksei taksikuski tai työnantaja saisi, he ovat investoineet rahaa yritykseensä ja jos he tuntevat että suomalainen mies on sopivampi työhön kuin ulkomaalainen, heidän valintaansa ja mielipidettään tulisi kunnioittaa. Niin kauan kun ulkomaalaiset eivät tajua että muutos parempaan lähtee heistä itsestään eikä mistään vihreästä liitosta niin tämä homma ei etene pätkääkään ja jos etenee niin se vaan lietsoo entistä enemmän ulkomaalaisvihaa."Rasismilla eli rotusyrjinnällä tai rotusorrolla tarkoitetaan ideologiaa tai toimintaa, jossa ihmisten ulkonäön, fyysisten piirteiden tai väitetyn rotuluonteen erilaisuudella perustellaan eriarvoista kohtelua eli syrjintää. Rasismia voivat olla myös toimintatavat ja sellaiset yhteiskunnalliset rakenteet, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen." Jos jätetään palkkaamatta ulkomaisia työntekijöitä ulkomaisuuden takia, laskisin sen syrjinnäksi. Eikö samantien vaikka taksikuskit tai vuokranantajat voisi valita asiakkaansa vain suomalaisista valinnanvapauden perusteella?
Mutta jos fakta on se että nämä erirotuiset tekee enemmän rikoksia ja on muutenkin huonommin yhteiskuntaan sopeutuvia, niin miksi sen perusteella ei saisi heitä jättää valitsematta duuniin? Kuitenkin nämä rekry-ihmiset on yleensä palkattu valitsemaan yritykseen parhaat mahdolliset hakijat. Kyllähän juoppoja, skitsoja ja vanhuksiakin syrjitään noissa valinnoissa. Semmosta se elämä on."Rasismilla eli rotusyrjinnällä tai rotusorrolla tarkoitetaan ideologiaa tai toimintaa, jossa ihmisten ulkonäön, fyysisten piirteiden tai väitetyn rotuluonteen erilaisuudella perustellaan eriarvoista kohtelua eli syrjintää. Rasismia voivat olla myös toimintatavat ja sellaiset yhteiskunnalliset rakenteet, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen." Jos jätetään palkkaamatta ulkomaisia työntekijöitä ulkomaisuuden takia, laskisin sen syrjinnäksi.
Jos sä oot sitä mieltä, että kaikki maahanmuuttajat on paskoja työntekijöitä, laiskoja, eikä ees kunnon MIEHIÄ, eikä asialle voida tehdä mitään, niin meidän on turha jatkaa tätä keskustelua.Ei vittu oikeasti. Ethän sä voi tosissas väittää että noi on perusteettomia ennakkoluuloja? Voin kertoa esimerkin ihan elävästäkin elämästä, kun työparinani "työskenteli" itäisestä afrikasta muuttanut "mies". Eipä ollut kaverista muuta kuin haittaa. Parin tunnin välein piti rullata matto esiin ja alkaa rukoilemaan. Kun pyysit ko. herraa jotain asioita duuniin liittyen hoitamaan, lopputulos oli pyöreä 0. Mitään ei siis tapahtunut. Turha sun on kertoa mulle, onko mun ennakkoluulot perusteettomia vai ei. Ja muitakin elävän elämän esimerkkejä löytyy jos herraa kiinnostaa? Että se siitä perusteettomuudesta. Ja turha nyt kaivaa mitään esimerkkejä juoposta suomalaisesta työkaverista, koska se on hivenen eriasia. Noista pakolaisista joku 30% käy töissä ja joka ikinen jonka kanssa olen saanut työskennellä, on ollut huonoja työntekijöitä. Jos mä lupaan grow up, niin lupaatsä open your eyes?
Jos sä oot sitä mieltä, että kaikki maahanmuuttajat on paskoja työntekijöitä, laiskoja, eikä ees kunnon MIEHIÄ, eikä asialle voida tehdä mitään, niin meidän on turha jatkaa tätä keskustelua.
Oon tavannut monia maahanmuuttajia, jotka on fiksuja ja ahkeria tyypppejä, sanotaan vaikka että keskimäärin tuntuu että ulkomaalaiset bussikuskit on täälläpäin kohteliaampia kuin suomalaiset.Minun omat kokemukset tukevat ko. väitettä. Kertoisitko jotain omia henk.koht. kokemuksia?
Sinä jatkat tätä väittämistä niin kauan kunnes tässä tredissä joikaa Kumbayah etkä voi myöntää että ei kaikki ulkomaalaiset ole kunnon kansalaisia. Ei kukaan ole väittänyt että kaikki heistä olisivat sossupummeja tai yhteiskunnan pohjasakkaa.Jos sä oot sitä mieltä, että kaikki maahanmuuttajat on paskoja työntekijöitä, laiskoja, eikä ees kunnon MIEHIÄ, eikä asialle voida tehdä mitään, niin meidän on turha jatkaa tätä keskustelua.