Vihreät poliitikot, älyvapauden riemuvoitto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
...Ja kyllä, laittaisin edelleen oman nimeni hakemukseen. En myöskään suomalaistaisi nimeäni ketään miellyttääkseni, niin kuin täällä joku älypää ehdotti. ;)

Sehän on todellakin ominaista sunlaisille ihmisille, ettei niitä saatanan kapitalistisikatyönantajia pidä mitenkään auttaa tai helpottaa kenenkään elämää kohdemaassa. Joo, mutta onhan se sitä kulttuuririkkautta, että 99% jonkin maan kansalaisista ei osaa nimeäsi lausua saati kirjoittaa, mutta hei saatpahan pitää sen kulttuurisi. Mitä sitä integroitumaan kohdemaahan. Vitut niistä.

Itse oon jo valmiiksi miettiny nimivaihtoehtoja, jos tulee lähdettyä muualle maailmaan asumaan. Etenkin jos Japaniin päätyy, niin pakkohan se on nimi vaihtaa. Eikä yhtään haittaa minua.

Se hyvä puoli tossa nimen vaihtamisessa olis, että voisi valita jonkun tolkuttoman siistin nimen.

Lance Uppercut on tähän asti raflaavin kuulemani. Max Power on toinen kova.

Nykyisellä työpaikalla on muutama mamu töissä ja kaikki ovat olleet tosi hyviä työntekijöitä. Jos joku ei halua päteviä työntekijöitä palkata koska nimi on väärä niin se on yrityksen tappio. Naapurifirma joka palkkaa nämä vääränimiset kaverit hyötyy tästä.

Nykyisellä työpaikalla on muutama mamu töissä ja kaikki ovat olleet tosi hyviä työntekijöitä. Jos joku ei halua päteviä työntekijöitä palkata koska nimi on väärä niin se on yrityksen tappio. Naapurifirma joka palkkaa nämä vääränimiset kaverit hyötyy tästä.

En tiedä tarkoititko vastata minun postiini, mutta korjaan vähän itseäni.

Eiköhän ne kaikki OIKEASTI pätevät mamut ole työllistetty oikeille aloille, tai ainakin yhtä tehokkaasti kuin suomalaiset, mutta jos 90% mamuista on epäpäteviä, niin turha kantaväestöä on syyttää rasismista, vaan se vika on siellä mamujen puolella.

Hassua kuin rasisteja aina mollataan yksinkertaisiksi ja huonosti koulutetuiksi, mutta ne kaikki ovat päässeet yhtiöissä (niin pienemmissä kuin isoissa) siihen virkaan, että valitsevat työntekijät.

Sehän on todellakin ominaista sunlaisille ihmisille, ettei niitä saatanan kapitalistisikatyönantajia pidä mitenkään auttaa tai helpottaa kenenkään elämää kohdemaassa. Joo, mutta onhan se sitä kulttuuririkkautta, että 99% jonkin maan kansalaisista ei osaa nimeäsi lausua saati kirjoittaa, mutta hei saatpahan pitää sen kulttuurisi. Mitä sitä integroitumaan kohdemaahan. Vitut niistä.

Itse oon jo valmiiksi miettiny nimivaihtoehtoja, jos tulee lähdettyä muualle maailmaan asumaan. Etenkin jos Japaniin päätyy, niin pakkohan se on nimi vaihtaa. Eikä yhtään haittaa minua.
Jonkin aikaa ulkomailla asuneena aloin harkitsemaan nimen vaihtoa johonkin paikallisempaan. Ja nimenomaan helpottaakseni OMAA elämääni. Vittumaistahan se oli joka kerta uuden ihmisen tavatessaan tavata se oma 10 kirjaiminen sukunimi, eikä sitä sen jälkeen kukaan kuitenkaan muistanu. Ja järjestään joka paperissa oli nimi väärin kirjotettu. Mutta jäi sen verran lyhyeksi visiitti, etten vaihtanu. Ja onhan kautta aikojen ihmiset nimiään vaihtanu muuttaessaan esim. ameriikkoihin.

Kumpi sitten tulee kalliimmaksi, seisottaa noita kaivamassa klyyvariaan jossain Varissuolla ja välillä maksaa muutama kuukausi katiskassa. Vai sitten kouluttaa noita usea vuosi ja ottaa riski, että ovat silti kortistossa ja edelleen sormi nenässä.
Eikö romanit ole jo esimerkki tästä?

Mitähän käytäntöä tarkoitat?.

Mainitsemaasi käytäntöä jossa kutsutaan haastatteluun ilman yhteydenottoa (taustojen tarkistusta) ennen haastattelua.

Varsinkin matalapalkkaisemmissa hommissa kautta muuten tavallisissa töissähän tätä ei juuri käytetä,
eikä varmaan käytettäisi anonyymihakemuksen hyväksymisen jälkeenkään,mutta siihen lupaa kysymällä saat hakijan nimen selville. Ja tässä olisi yksi työvaihe lisää työnantajalle joka haluaa tietää hakijan nimen ennen haastattelua. Ja itse uskon että aika moni työnantaja haluaisi(ei välttämättä kumminkaan kaikki). Ymmärrätkö nyt?

Itse asiassa en yrittänyt mitään saivarrella vaan huomauttaa ihan asiallisesti, että nimi voi joissakin tapauksissa vaikuttaa työnhaussa. Minulla ei ole tietoa kuinka usein se vaikuttaa ja epäilen, että myöskään sinulla olisi tarkkoja tilastoja asiasta. Pistä toki linkkiä, jos sinulla on tutkimustietoa asiasta..

Niin,en ole mielestäni väittänyt etteikö näin voisi olla? Koko ajan yrittänyt selvittää sitä ettei tällaiseen paikkaan jossa ulkolaisen nimen perusteella oteta töihin,otettaisi mamua töihin vaikka pääsisi toimistoon todistelemaan kykyjään.
Ja ei ,minulla ei ole linkittää tilastoja,ja vaikka niitä etsisin ja löytäisin en niitä laittaisi,koska en ole väitellyt aiheesta hylätäänkö nimen perusteella. Ja niiden penääminen näinkin yleisellä tasolla puhuttavasta asiasta josta 99,9% varmuudella ei ole tilastotutkimusta tehty, koen niiden kyselemisen vain yritykseksi saada mielipiteeni kuulostamaan perättömältä.

Ja toisekseen vähän käsitin tuon, että vihjaat minun väittäneen esityksen olevan hyvä?

Sain tälläisen käsityksen sinun lauseesta: Eikö se riitä että ehdotus on hyvä, jos siitä on joillekkin hyötyä?

Soini luottaa valtuutettujen käytökseen
28.10.2008

Perussuomalaisten puheenjohtaja ja Espoon kaupunginvaltuutettu Timo Soini luottaa puolueensa kunnanvaltuutettujen käytökseen.

Oikeusministeri ja Helsingin kaupunginvaltuutettu Tuija Brax sanoi eilen Ylen Aikaisen haastattelussa, että valtuustojen puheenjohtajille pitää järjestää koulutusta vääränlaisen valtuustokäyttäytymisen tunnistamiseksi.

Brax viittasi suoraan joidenkin Perussuomalaisten ehdokkaiden ulkomaalais- ja vähemmistövihaan, joka voi tulla esille valtuustotyössä.

Perussuomalaisten puheenjohtajan Timo Soinin mukaan oikeusministerin pitäisi keskittyä vain hallituksen päätösten toteuttamiseen:

- Eivätköhän kansan valitsemat ehdokkaat ja edustajat itse osaa arvioida mitä puhuvat, Soini kuittaa.

http://lotta.yle.fi/rsweb2.nsf/sivut/uutisaihe?opendocument&pageid=Content064616A126C

Vihreät vetivät jälleen pohjat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sweden: Anonymous job-applications unsuccessful

Seven government agencies that tested out anonymous job applications have ditched the method. It was hoped that by making sure all job-seekers were anonymous any possible sexism or racism would be taken out of the equation.

But the agencies say that they saw no real difference in the types of people that ended up coming in for interviews compared to more traditional methods. They also say the new system was more complicated and also more expensive.

http://islamineurope.blogspot.com/2008/10/sweden-anonymous-job-applications.html

Ruotsissa testattiin threadin alussa esitettyä vihreiden ideaa, ei toiminut.

Sweden: Anonymous job-applications unsuccessful

Seven government agencies that tested out anonymous job applications have ditched the method. It was hoped that by making sure all job-seekers were anonymous any possible sexism or racism would be taken out of the equation.

But the agencies say that they saw no real difference in the types of people that ended up coming in for interviews compared to more traditional methods. They also say the new system was more complicated and also more expensive.

http://islamineurope.blogspot.com/2008/10/sweden-anonymous-job-applications.html

Ruotsissa testattiin threadin alussa esitettyä vihreiden ideaa, ei toiminut.

Kaikki pitää kopioida länsinaapurista. Toimi tai ei.

En usko, että tuon uutisen nähtyään moista tullaan esittämään enää. Ruotsi maksoi kokeilun kustannukset, Suomessa säästetään jo siinä kun ei tarvitse keskustellakaan enää siitä, pitäisikö moinen systeemi olla.

Ja itse uskon että aika moni työnantaja haluaisi(ei välttämättä kumminkaan kaikki). Ymmärrätkö nyt?
Jepa. Itse en vaan usko että kovinkaan moni kyselisi sitä nimeä ennen haastattelua. Siellä haastattelussa se vasta selviäisi. Ja tämähän tässä lienee idea. Ja vähän epäilen että voisiko tämän ehdotuksen pohjalta edes nimeä kysellä etukäteen. Tämä kuitenkin koskisi vain kunnallisia työpaikkoja, joissa todennäköisesti tulisi paskaa niskaan, jos tekee muuten kuin mitä ohjeet määrää.

Niin,en ole mielestäni väittänyt etteikö näin voisi olla? Koko ajan yrittänyt selvittää sitä ettei tällaiseen paikkaan jossa ulkolaisen nimen perusteella oteta töihin,otettaisi mamua töihin vaikka pääsisi toimistoon todistelemaan kykyjään.

En usko että tämä ihan 100% pitää paikkaansa. Tässä nyt pyrittäisiin estämään tahatonta/alitajuista syrjintää ja koska tämä nyt kuitenkin koskisi vain kunnallisia töitä, niin siellä ei kovin avoimesti voisi syrjiä jos haastattelussa pärjäisi.

Sain tälläisen käsityksen sinun lauseesta: Eikö se riitä että ehdotus on hyvä, jos siitä on joillekkin hyötyä?

Tuo oli aivan yleisella tasolla tehty huomautus (edit: ja onnistuit sitten vielä jättää huomioimatta samassa kappaleessa olevan toteamuksen tästä kyseisestä esityksestä, jossa sanoin: "Itse en kyllä sitten osaa sanoa hyöty/haittasuhdetta". Oot sitten aika hyvin onnistunut oleellisen tiedon skippaamaan kappaleesta). Koska taisit väittää ja pari muuta (en kyllä jaksa alkaa lukemaan enää keskustelua läpi) että huono ehdotus, kun ei juuri kukaan hyötyisi. Pointti minulla oli tuossa, että ihan yleisesti jos joku asia tuo edes vähän helpotusta joillekkin, niin se on hyvä silloin(jos siitä ei ole kellekkään haittaa). Enkä suoraan viitannut sillä tähän nimenomaiseen ehdotukseen. Ja toisekseen taisin painottaa jokaisessa viestissäni sitä etten tiedä hyöty/haittasuhdetta tästä, sen vaan että jotain hyötyäkin olisi. Edit: ja olin sen tossa ihan samassa kappaleessakin tehnyt mistä tuo minun toteamus oli peräisin.

Korostetaan nyt vielä loppuun että itse en kannata vihreitä, enkä edelleenkään osaa sanoa onko tämä ehdotus hyvä. Tuntuu vaan että osa näkee punaista, kun näkee vihreää. Aika monella tämän ehdotuksen haukkujista taisi kokonaan unohtua, että tästä ehdotuksesta ei ole tarkoituskaan tehdä koskemaan kaikkia. Ja ollaan sitten perusteltu paskaksi esityksiksi, kun firmoilla työhaastattelut lisääntyvät. Eihän tässä edes olla millekkään firmalle ehdotettu kyseistä hakua, vaan pelkästään kunnille.

Menee mielestäni hyvin tredin otsikon alle, vaikka ei mitenkään paras esimerkki aiheesta olekaan...

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Yli+200+sähköistä+ääntä+hukkaan/1135240610727

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Kasvi+vaatii+uusia+vaaleja+sähköäänestyskuntiin/1135240618984

Kasville sellaisia terveisiä, että pankkiautomaatti-analogia ei tuossa muodossa toimi. Tähän tapaukseen osuvampi vertaus olisi tilanne, jossa henkilö menee nostamaan rahaa pankkiautomaatilta, ottaa kortin pois liian aikaisin ja luulee saaneensa rahat, vaikkei niitä todellisuudessa saanutkaan, eikä niitä sen puoleen myöskään veloitettu hänen tililtään(kuten ei myöskään äänioikeutta käytetty, vaan mahdollisuus perinteiseen äänestämiseen jäi edelleen voimaan). Pankkimaailmassa tälläistä asiakasta kutsuttaisiin ammattitermillä puupää, ja mielestäni tämän analogian voi melko sellaisenaan ulottaa myös näihin sähköisen äänestyksen tapahtumiin.

Toivottavasti joku tulee taas kertomaan, miten mä osaan aina kaivaa kaikesta positiiviset puolet esiin :D

sähkönen äänestys pois ja siinä kasvi on oikeessa.

tarvii vaa kattoo mitä usassa on jo tehty kymmeniä vuosia sähkösten äänestyslaitteiden kanssa ni tietää miten helppoa se on suljettujen lähdekoodien ja parin huijarin kanssa saada aikaan. pahimmillaan voi pressanvaalitki manipuloida.

Miksi puhutaan äänien hukkaamisesta kun ääniä ei ylipäätänsä ole edes rekisteröity. Ja on kyllä niin ID-100 TTI käyttäjä -virhe mitä vaan voi olla.

Menee mielestäni hyvin tredin otsikon alle, vaikka ei mitenkään paras esimerkki aiheesta olekaan...

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Yli+200+sähköistä+ääntä+hukkaan/1135240610727

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Kasvi+vaatii+uusia+vaaleja+sähköäänestyskuntiin/1135240618984

Kasville sellaisia terveisiä, että pankkiautomaatti-analogia ei tuossa muodossa toimi. Tähän tapaukseen osuvampi vertaus olisi tilanne, jossa henkilö menee nostamaan rahaa pankkiautomaatilta, ottaa kortin pois liian aikaisin ja luulee saaneensa rahat, vaikkei niitä todellisuudessa saanutkaan, eikä niitä sen puoleen myöskään veloitettu hänen tililtään(kuten ei myöskään äänioikeutta käytetty, vaan mahdollisuus perinteiseen äänestämiseen jäi edelleen voimaan). Pankkimaailmassa tälläistä asiakasta kutsuttaisiin ammattitermillä puupää, ja mielestäni tämän analogian voi melko sellaisenaan ulottaa myös näihin sähköisen äänestyksen tapahtumiin.

Toivottavasti joku tulee taas kertomaan, miten mä osaan aina kaivaa kaikesta positiiviset puolet esiin :D

Ei, mut mestari oot saivartelussa ainaki :D

Ihmiset osaa olla niin onnettomia teknologian kanssa. Miksei omasta äänestämisestä viitsitä ottaa sen verran vastuuta että odotetaan kunnes järjestelmä jollain tapaa kuittaa äänestyksen onnistuneen? Ja sitten ei muuta kuin Isoa Pahaa Teknologiaa syyttämään ja uudet vaalit vireille. Erinomainen idea...

Niin ja ei se manipulointi suljettujen lähdekoodien sun muiden kanssa nyt kuitenkaan niin helppoa ole. Kyllähän ihmiset käyttää verkkopankkiakin. Lisäksi kannattaa ottaa huomioon että USA:ssa yksityishenkilön tietoja ei juurikaan tarvitse suojata (jos käsitellään arkaluonteisia henkilötietoja verkossa), Suomessa taas jo EU pakottaa tiukempaan varovaisuuteen. Mikäli ääniä pääsee sörkkimään vaan henkilökohtaisella tunnistuksella (niin kuin asian pitäisi olla), niin toisen henkilöllisyyden kaappaaminen on vaikeampaa kuin USA:ssa.

Ministeriö varautuu vihapuheisiin valtuustoissa

Oikeusministeriö alkaa kouluttaa kunnanvaltuustojen puheenjohtajia mahdollisten vihaa lietsovien puheiden varalta. Yhtenä syynä koulutustarpeeseen on perussuomalaisten rynnistys valtuustoihin. Puheenjohtaja Timo Soini varoittaa mustamaalaamasta puoluetta turhaan.

Oikeusministeri Tuija Braxin mukaan nyt aloitettavan kaltaista koulutusta on toivottu jo pitkään. Brax sanoo, ettei kyse ole välttämättä vain ja ainoastaan perussuomalaisten joistakin ehdokkaista tai nyt jo valituista vaan maahanmuuttovastaisuutta on monissa muissakin puolueissa.

----

Kyllä alkoi niin harvinaisen kovaa vituttamaan. Tälläinen laki on kaikessa hiljaisuudessa vedetty läpi ja nyt kunnallisvaalien jälkeen tuotu se esiin, kun sillä ei ole mitään merkitystä. Olisi voinut tippua pari vihreää ääntä pois, jos tuollainen sananvapauden perseraiskaaminen vihreiden taholta olisi tullut muutamaa päivää aikaisemmin ilmi.

Suomessa kuitenkin on lait säädetty jo asiasta ennestään.

"Suomessa rikoslaki (1995/578)[1] määrittelee kiihottamisen kansanryhmää vastaan:

Joka yleisön keskuuteen levittää lausuntoja tai muita tiedonantoja, joissa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin kansallista, rodullista, etnistä tai uskonnollista ryhmää taikka niihin rinnastettavaa kansanryhmää, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi. "

Tämän lain hienous on kuitenkin siinä, että asia käsitellään tuomioistuimissa. Nyt tuomio-oikeutta siirretään erikseen yksittäisille puheenjohtajille, jotka voivat kätevästi jo ennakkoon sensuroida sopimattomat puheenvuorot.

vihreat.png

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom