vielä penkkipaidasta..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nelkku
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
koitin söörchillä skannaa mutten löytäny tietoja..voi olla et oon huono etsimään, eniwei...

asiaan: voisko joku suositella jonkinnäköistä penkkipaitaa alle 70kg kaverille jonka olis tarkotus lähteä parin vuoden sisään nostelemaan suht tosissaan vaikka ihan sm-kisoihin asti, jos nyt ei into lopu kesken. katselin noita paitoja mutten sitten tiedä mikä valita.. fury nxg+ paidasta esim sanottiin että pitää penkata tyyliin 150kg että saa painot edes rintaan.. itselläni ei maksimi vielä tollasissa lukemissa pyöri joten tuo paita ei tule kysymykseen. ehdotuksia ja kokemuksia kaivataan.

ps. jos jollain on myytävissä ~65kg jätkälle paitaa, jolla tulee pienempikin rauta rintaan, niin täällä ois yks innostunu :rock:

edit: niin ja paidan pitäis olla IPF hyväksytty.

Nostelehan nyt vaan ilman paitaa kovasti sitä penkkiä. Sitten kun raudat on sitä luokkaa, että paitakin venyy ala-asentoon, kannattaa alkaa miettiä tuollaisia asioita, kuin paidat. Rakentele sitä pohjaa vaan ihan RAW tyyliin.

Rautalankaosastoa, mutta kuitenkin...

no kuitenkin ois ihan kiva nostella kisoissa paidan kanssa, sitäpaitsi rinnaltalähtö on mulle se suurin ongelma, joten ois kiva nähdä miten paljon paita auttaa. raw nosto (~puhdas) 95kg ja katoin et sm:eissä mun sarjas viety toka sija 107,5kg. eikös tommonen rauta vois jo paidan kanssa nousta.. ja tyhmää antaa kavereille etua siitä et niillä ois paita mut mulla ei.. ja muutenkin uskon et paidan kanssa täysin erilainen fiilis nostaa, tarttis opetella. emmä o iha ekaa kertaa salilla kuitenkaan vaikka oonki pieni ja suht 'nuori'. joten tommoset kommentit "älä tee niin - tee näin" saa jättää pois ja vastailkaa siihen alkuperäseen kysymykseen mieluummin.

Kyllä sillä Titanillakin tulee pienet painot rintaan, jos ostaa isomman paidan. Sama pätee jokaiseen paita malliin. Varmaan käytettyinä löytyy halvalla paljon vanhoja Inzerin paitoja, jotka eivät ole materiaaliltaan niin jäykkiä. Miinuspuolena niissä on, että ne ovat uusia paitoja paljon vittumaisempia päällä eivätkä auta niin paljoa. Toisaalta, jos kestää nostaa vanhoilla Inzereillä niin kestää kyllä nostaa millä tahansa uudella paidalla.

Herrat Sakari Selkäinaho ja Ano Turtiainen osaavat auttaa paidan ja sen koon valinnassa.

Sulla on hyvä asenne! Kisaan vaan. Eipä ollut omakaan penkki kuin karvan päälle satku, kun tuli kisailu alotettua. Voimat kyllä kartuu ajan myötä ja kokemusta ei voi koskaan olla liikaa. Jos aloitat nyt jo kilpailun niin ainakin saat tyhmät pikkuvirheet karsittua sopivasti pois niin ei tarvi sitten niiden takia ryssiä kisaa vaikka penkkitulos olisikin kova. Liian moni miettii sitä, ettei muka kehtaa kisata, kun penkki ei ole vielä pariamarkkaa ja titteli ei lähdekkään mukaan vaan hakemalla.

Kysele lisää, jos kysyttävää ilmenee. Tsemppiä :thumbs:

MINULLA ON JUURI SOPIVA MYYNNISSÄ!!! Katso osto & myynti palsta! Se on tarkoitettu noin 90kg:n ukoille, mutta kun se on sinulle liian iso, niin painot pitäisi tulla rintaan. Jos asut lähellä Tamperetta niin voit tulla vapaasti kokeilemaan paitaa ennen ostoa.

Dreamer sanoi:
MINULLA ON JUURI SOPIVA MYYNNISSÄ!!! Katso osto & myynti palsta! Se on tarkoitettu noin 90kg:n ukoille, mutta kun se on sinulle liian iso, niin painot pitäisi tulla rintaan. Jos asut lähellä Tamperetta niin voit tulla vapaasti kokeilemaan paitaa ennen ostoa.

Jos mies painaa 65kg, niin toi paita on kuin teltta hänen päällään.
Mutta. Itse hommaisin myös jonkun vanhan käytetyn paidan ja sillä kokeilee aika ajoin. Sitten kisaan ostaa uuden paidan kun voimatasot paremmin selvillä.

Raven sanoi:
Jos mies painaa 65kg, niin toi paita on kuin teltta hänen päällään.
Mutta. Itse hommaisin myös jonkun vanhan käytetyn paidan ja sillä kokeilee aika ajoin. Sitten kisaan ostaa uuden paidan kun voimatasot paremmin selvillä.

Raven, hiljaa shhh! Olisin tarvinnut lisää rahaa :curs:

No olihan tuo pikkasen liian iso...Mutta ehkä se olisi kutistunut pesussa :)

Dreamer sanoi:
Raven, hiljaa shhh! Olisin tarvinnut lisää rahaa :curs:

No olihan tuo pikkasen liian iso...Mutta ehkä se olisi kutistunut pesussa :)

No, voihan tuon viedä räätälille, joka irroittaa rintapalan ja tekee siitä pienemmän ja sit saumoista vielä hieman kireämmäksi, mutta menee turhan kikkailuksi. :)

kuinkas paljon liian iso paita pitäisi ostaa... pari numeroo? vai pitäiskö pistää tosiaan toi perheteltta paloiksi ja pakottaa sisko räätäliksi?

nelkku sanoi:
kuinkas paljon liian iso paita pitäisi ostaa... pari numeroo? vai pitäiskö pistää tosiaan toi perheteltta paloiksi ja pakottaa sisko räätäliksi?

Pistät sen alle pari villapaitaa, niin sopii OK.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Noo, ehkä kannattaa kuitenkin ostaa jokin sopivankokoinen paita.
Ei löysästä paidasta mitään hyötyä ole, välttämättä tiukastakaan paidasta ei kaikki saa hyötyä, muuta kuin pysäytyksen.

Inzerin Phenom paita vois olla ihan hyvä vaihtoehto, tai sitten se normaali EHPHD paita.
Tietty se orginaali Titan Fury paita (ei plussa) vois olla hyvä myös... ei liian kova.

Noita juttuja sun ei tarvitse funtsia itse. Soitat vaan mainitsemilleni herroille. Usein riittää, jos mitat sattuu kahden koon väliin niin valitsee sen löysemmän. Ja kyllähän noi paita koot pitää aika kivasti paikkansa siinä mielessä, että, jos mittojen mukaan samankokoinen paita on sopiva niin usein se on tosiaan sopiva sekä satkun, että kahdensadan penkkaajalle.

N.O.Kummonen sanoi:
Noita juttuja sun ei tarvitse funtsia itse. Soitat vaan mainitsemilleni herroille. Usein riittää, jos mitat sattuu kahden koon väliin niin valitsee sen löysemmän. Ja kyllähän noi paita koot pitää aika kivasti paikkansa siinä mielessä, että, jos mittojen mukaan samankokoinen paita on sopiva niin usein se on tosiaan sopiva sekä satkun, että kahdensadan penkkaajalle.

Valmiissa koossa voi olla hirvittäviä eroja, johtuen nostajan fysiikasta. Itellä ja treenikaverilla sama paita, sama koko, hän oli n.2kg painavampi. Hän on 6 senttiä pidempi mua. Rinnalle tulevassa painossa eroa 150kg.

nelkku sanoi:
ps. jos jollain on myytävissä ~65kg jätkälle paitaa, jolla tulee pienempikin rauta rintaan, niin täällä ois yks innostunu :rock: QUOTE]

Polkasehan t:relle... Mulla olis sulle sopiva vanha inzer:n paita...

nelkku sanoi:
mitenkäs käy hyväksynnälle? kilautat vaan sakelle (löytyy netistä yhteystiedot), sen salilla luultavasti pääsisi testailemaan eri paitoja. tai kyselet saman kokoisilta kavereilta paitaa kokeiltavaksi..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
tuossa vähän vinkkiä sen paidan koon kanssa..

[mod] Tuolla taulukolla ei ollut mitään tekemistä paitojen koon kanssa. :Raven [/mod]

jooh paidan oon tilannut sakelta jo ja katotaan kun se saapuu et miten äijän käy. merkkiä metal bencher ja kokoa 48 (jostain taulukosta katoin suoraan ton koon). toivottavasti ei o liian iso ku oon kuitenkin aika laiheliini. elikkä harjoittelu sen kanssa alkaa sitten jussien jälkee ku on krapulat kärsittynä ;)

kertokaapa nyt amatöörille mitä hyötyä siitä paidasta on? Tukeeko se paikkoja niin ettei revähdä ? ei oo oikeen varmaa tietoa asiasta..

olkapäitähän se suojaa isommissa raudoissa, tietysti toi 'oikea käyttötarkoitus' on melkolailla unohtunut ja katsotaan vain sitä kuinka paljon se auttaa nostoissa.

hc-audio sanoi:
kertokaapa nyt amatöörille mitä hyötyä siitä paidasta on? Tukeeko se paikkoja niin ettei revähdä ? ei oo oikeen varmaa tietoa asiasta..
Kangas toimii jousen tavoin ja antaa joillekin jopa monta kymmentä kiloa lisää maksimiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom