Vielä kerran...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhata
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

juhata

Banned
Ikä
52
Mua on nyt vaivannut jo pitkänaikaa nuo allaolevat kommentit. Kuka allekirjoittaa noi ? Ja onko kokemuksia ?

"Perussääntönä sarjojen määrän suhteen toimii 50-60 toistoa ja kokonaisaika liikettä kohden 12-15 minuuttia. Toisin sanoen systeemi voi olla 3x20, 5x10 tai 10x5 toistoa palautusajan ollessa sitä pidempi, mitä pidempiä sarjat ovat. Lyhyet sarjat lyhyillä palautuksilla on nimenomaan kehonrakennussysteemi. Tällöin painot ovat vain 70%-80% 1RM, mutta palautuksetkin vain minuutin luokkaa. "

"Tässä menetelmässä tehdään 10x5 toistoa minuutin palautuksilla. Idea perustuu siihen, että energiantuotto perustuu käytännössä vain kreatiinifosfaattiin ja palautuminen on näin ollen nopeaa. Mielenkiintoinen ilmiö systeemissä on sarjojen helpottuminen kolmen - neljän sarjan jälkeen.
Tämä menetelmä on yksi tehokkaimmista lihasmassan kasvattajista.
Suuresta liikekohtaisesta sarjamäärästä johtuen liikkeiden määrä on syytä pitää pienenä.
Tämä menetelmä saattaa olla liian rankka kyykkyyn ja maastavetoon."

Lähde : keho.net

Immosen Timon kirjoituksia.

Kyseessä (siis tuo alempi) on yksi äijän suosimista menetelmistä, "CrP-treeni."
Varmasti ihan toimiva ajoittain mutta järki täytyy pitää mukana.
Tiedän ihmisiä jotka on tehneet sitä mutta aivan liian isoilla painoilla tai muuten lähteneet säveltämään niin että koko idea on kadonnut. Sitten haukutaan systeemi paskaksi.
:rolleyes:

Kyseisenlainen treeni ei (Immosenkaan mukaan) käy ainoaksi ympärivuotiseksi treeniksi mutta lyhyenä jaksona voi antaa tuloksia hyvin, kuten niin monen monituiset muutkin kummalliselta vaikuttavat systeemit.

Yksinkertaistetaan kysymys.

"LYHYET sarjat LYHYILLÄ palautuksilla on nimenomaan kehonrakennussysteemi."

Mielipiteitä ?

Originally posted by juhata
Yksinkertaistetaan kysymys.

Mielipiteitä ?

No Immonen viittaa siinä juuri tähän CrP-systeemiin.
Sehän toki on nimenomaan kehonrakennussysteemi, vaikkei perinteinen sellainen.
Ilmaisu jota Immonen käyttää on hieman erikoinen ja hämää tässä yhteydessä.
Jos luet enemmän äijän tekstejä, huomaat, että kehotreeniin Immonen suosittaa toisenlaisissa yhteyksissä (perinteisemmät ohjelmat ja -systeemit) toistomääriä 10 molemmin puolin.

Kyllä toi toimii, kuten myös about 1000 muutakin kehonrakennussysteemiä.

Itse vedän tällä hetkellä vähän vastaavalla tavalla, toistot 4-6 ja palautukset 90s-120s. Sarjoja 6-8 per liike.

Kiitos Hulkki.

( Ton mä halusinkin kuulla :-) )

Teetkö kaikille lihaksille saman toistomäärän ( ojentajille, hauikselle ) ?

Vaikken paljoa tiiäkkää , ni väittäisin että sulta puuttuu muutama lihas jos tossa on kaikki mitä löytyy :)

Originally posted by wezku
Vaikken paljoa tiiäkkää , ni väittäisin että sulta puuttuu muutama lihas jos tossa on kaikki mitä löytyy :)

....eiköhän tuolla tarkoitettu noita pienempiä lihaksia....

Teetkö kaikille lihaksille saman toistomäärän ( ojentajille, hauikselle ) ?
Taidan itse asiassa tehdä. Mulla on toi 5-6 toistoa jonkinnäköinen maksimitoistomäärä mikä menee vielä hyvin: jos yritän tehdä 7-8 toistoa saan pudottaa painoja varmaan 10-20 prosenttia tuosta 5-6 toiston sarjapainosta. Eli mulla ei ole mitään sarjakestävyyttä.

Mutta koska toi toistoalue tarkoittaa suht. raskaita painoja teen joka kolmannen kierron pumppipainoilla, eli toistot 10-20. Muuten palaa hermosto loppuun ennätysnopeasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom