Vielä hauskaa???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja France79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
Faktoja: 23v, 175cm, 3v punttia 55kg-->67kg, ei rasvaa, kestävyysurheiluun sopivat geenit.
Oon treenaan nyt noin neljä kertaa viikossa vaihdellen ohjelmaa miten sattuu (esim. hauis+ojentajat, olkapäät+selkä, jalat, penkki+ ekstra paljon vatsoja).
Mulla on aina sika kivaa salilla, sinne on kiva mennä ja treenaamisesta tulee hyvä fiilis. En haluaisi että treeni muuttuu pakolliseksi puurtamiseksi tiukan ohjelman mukaan. Mutta loppuuko kehitys, jos en ota tarkempaa treeni ohjelmaa kuin fiilisten mukaan treenaaminen.
Tulosten saaminen saa kuitenkin aikaan motivaatiota ja se kyllä loppuu, jos painan vielä kolmen vuoden päästä alle 70kg. Kiire minulla ei ole enkä halua, että sikspäkkini katoaa.

toi varmaan riippuu aika pitkälle henkilöstä, saako kaikki lihakset treenattua tasapuolisesti ilman ohjelmaa. Itse en ainakaan saa. Tosin itsellänikään ei ole aivan tarkkoja treenipainoja/liikkeitä määriteltynä, vaan vaihtelen niitä. Esim rinta+olkapää päivänä en välttämättä aina tee vinopenkkiä, tai sitten teen sen käsipainoilla. En ole määritellyt eri treenikerroiksi täysin tarkkaa treeniä, ainoastaan ryhmitellyt eri päiville eri lihaksien treenauksen.

Mulla on tarkka ohjelma, jota seuraan ja hyvä niin - joskus, kun vihko on unohtunut kotiin, niin sitten jää jokin liike kuitenkin pois, vahingossa tai huolimattomuutta.

Silloin kun tekee ilman mitään ohjelmaa, fiiliksen mukaan, usein saattaa laiminlyödä heikkoja osia kehossa ja painottaa niihin "kivoihin" lihaksiiin, millä liikkeet sujuu hyvin.

Originally posted by France79
En haluaisi että treeni muuttuu pakolliseksi puurtamiseksi tiukan ohjelman mukaan. Mutta loppuuko kehitys, jos en ota tarkempaa treeni ohjelmaa kuin fiilisten mukaan treenaaminen.
Tulosten saaminen saa kuitenkin aikaan motivaatiota ja se kyllä loppuu, jos painan vielä kolmen vuoden päästä alle 70kg. Kiire minulla ei ole enkä halua, että sikspäkkini katoaa.

Tee ohjelma, jossa on useampia liikevaihtoehtoja kaikille lihasryhmille. Voit näin säilyttää vapaa fiiliksesi ja vaihtelua tulee. Myös sarjapituuksia ja määriä kannattaa sotkea ja sehän ei ole pakollista puurtamista.

Painoasi voit säädellä syömisellä. Jos haluat painaa enemmän syö enemmän. Tottakai voi rasvaakin tulla, mutta senhän voi polttaa pois. Syömisen syklittäminen on hyvä juttu. Vähällä energiansaannilla reenaaminen tuottaa kehitystä tuskattuttavan hitaasti.

Originally posted by Zamp
toi varmaan riippuu aika pitkälle henkilöstä, saako kaikki lihakset treenattua tasapuolisesti ilman ohjelmaa. Itse en ainakaan saa. Tosin itsellänikään ei ole aivan tarkkoja treenipainoja/liikkeitä määriteltynä, vaan vaihtelen niitä. Esim rinta+olkapää päivänä en välttämättä aina tee vinopenkkiä, tai sitten teen sen käsipainoilla. En ole määritellyt eri treenikerroiksi täysin tarkkaa treeniä, ainoastaan ryhmitellyt eri päiville eri lihaksien treenauksen.

Samalla pohjalla olen minäkin, lihasryhmät on päiville jaettu aikaslailla tarkasti ja vähän liikkeiden ja toistojen määrää per lihasryhmä, perusliikkeet pidän yleensä samoina mutta muita liikkeitä tulee vaihdeltua sitten vähän mielen mukaan...

Tämäkin on vähän kakspiippunen juttu, jotkut kun suosittelee liikkeitä vaihdettavan jopa joka reenikerta ja toiset taas esim. 4 viikon välein ja itse oon kyllä sitä mieltä, et teen niin kun itestä tuntuu parhaalta...joskus on mukava vaihdella noita palautusaikojakin...saa hyvän tuntuman kun vetää minuutin palautuksilla ja tottakai on painoa myös pienennettävä...mutta vaihtelu on mukavaa eikä ainkaan kehokaan niin helposti pääse tottumaan...

Tunteella täälläkin, järki ja oman kehon kuunteleminen avainasemassa. Tänään aamulla oli tarkoitus ottaa hauis+ojentajat superina, mutta halua oli punnertaa ja niin treeniksi tuli olkapäät ja ojentajat. Teen hauikset sitten rinnan kaverina.

Mulla ainakaan pää/elämänrytmi kestä orjallista naimisissaoloa minkään ohjelman kanssa.:)

Itse olen samaa mieltä miken ja I drink alonen kanssa. Vaikka teen ohjelmaa usein 6- 12 viikoa kerrallaan ja tarkasti, niin sisältyy hommaan paljon taiteellisia elementtejä. Tärkein on että ei laiminlyö liikkeitä tai lihasryhmiä, mitä olisi tarkoitus tehdä, ja että koko ajan palautuu....
..minullla on progressio usein semmoinen että sekä tehot että liikkeet muuttuvat jakson aikana. Tätäkään en tee orjallisesti. Lämmittelykin vaihtelee tosi paljon. Jos on hyvä päivä, niin voin aloittaa melkein ilman lämmittelyä. Jos on heikompi päivä (tai ajankohta) niin on resurssit (keskittyminen, veri) jossain muualla ja joutuu hakemaan tuntemaa ja lämmitellä.

Sanon että kokemus on hyvin merkitsevä alue treenaamisessa, ja että joutuu aloittamaan simppelisti, itse vedin alussa penkkiä- kyykkyä-selkää joka toinen päivä, ja se onkin hyvä kombinaatio. Vähitellen tuli mukaan variaatioita... nykyään täytyy treenata "monimutkaisesti" systeemillä jonka pirtää paperille, excelille, wordilla tai muulla. En voisi treenata yksinkertaisesti, päivästä päivään, vaan tavoitteet ovat aina muutaman kuukauden päässä... kestää noin 2 viikkoa että saa jonkinlaisen adaption/ sopeutumisen aikaan. Sori että tulee tällaista pitkää tekstiä...

Suositut

Back
Ylös Bottom