Viekö tulevaisuudessa robotit ihmisten työt?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ronny11
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
35
Meinasin kusta housuun, ku luin yhen robottikirjan ja siinä oli jotaki tulevaisuuden visioita roboteista. Ykski kova robottikiho siinä puhu, että ei sitä haittais, jos tulevaisuudessa maailma ois robottien vallassa.
Olisi aika pelottavaa, jos tulevaisuudessa alkas oleen robotteja ammateissa. Ja voiko robotista tehdä superihmisen, joka on kaikin tavoin ylivertainen?:hyper:

Eiköhän näitä kauhukuvia ole maalailtu jo vuosikymmeniä. Samaan sarjaan menee paperittoman toimiston kanssa.

Meinasin kusta housuun, ku luin yhen robottikirjan ja siinä oli jotaki tulevaisuuden visioita roboteista. Ykski kova robottikiho siinä puhu, että ei sitä haittais, jos tulevaisuudessa maailma ois robottien vallassa.
Olisi aika pelottavaa, jos tulevaisuudessa alkas oleen robotteja ammateissa. Ja voiko robotista tehdä superihmisen, joka on kaikin tavoin ylivertainen?:hyper:

Miten niin tulevaisuudessa, nykyään automaatiotekniikalla hoidetaan vauraissa maissa tehdastyöt melko pitkälle. Ihmiset vielä kuiteski sentään valvoo robotteja, ehkä sillon tällön painaa jotain nappia.

Ja noissa perus liukuhihnahommissa on vain ja ainoastaan hyvä että koneet ne hoitavat. Toki se on työpaikkoja pois, mutta aika helvetin yksitoikkoista on jotain palikkaa siirtää pisteestä a pisteeseen b joka helvetin päivä 8 h päivässä.

Miten niin tulevaisuudessa, nykyään automaatiotekniikalla hoidetaan vauraissa maissa tehdastyöt melko pitkälle. Ihmiset vielä kuiteski sentään valvoo robotteja, ehkä sillon tällön painaa jotain nappia.

Nyt on kyse ihmisen kaltasista roboteista, joille on luotu tekoäly. Ois kiva tietää onko kyse scififantasioista vai onko iha mahollista....

robotit tekee kaiken työn, niin ihmisten ei tarvitse itse tehdä mitään muuta kuin nauttia elämästä. ehkä jonain päivänä vielä saavutetaan tuollainen tilanne.

Nyt on kyse ihmisen kaltasista roboteista, joille on luotu tekoäly. Ois kiva tietää onko kyse scififantasioista vai onko iha mahollista....
Aivojen toiminnan simuloiminen siten, että koneella olisi oikeaa älykkyyttä on melkoinen haaste, mutta eiköhän satojen/tuhansien vuosien päästä olla jo vähintään siinä pisteessä.

Kyllä mä luulen niin että hommat automatisoituu erittäin pitkälle. Mutta, enemmän mua itteeni kiinnostaa sellaiset jutut, kuten kyberneettiset sovellukset. Jos tieto jota tarvitset voisi tulla langattoman yhteyden kautta päähäsi mikrosekuntissa, olisi monen jutun tekeminen helppoa. Nanoteknologia on myös kiinnostava aihe, varsinkin biokemiallisesti: mieti nanobotteja, jotka kiertävät elimistössä, korjaten sitä, toimien hormonien ja välittäjäaineden tavoin. Lihaksikkuus ei ole välttämättä silloin muotia, kun lihakset tulevat 'nappia painamalla' ja vartalon muoto on mielikuvituksesta kiinni. :)

Kyllä mä luulen niin että hommat automatisoituu erittäin pitkälle. Mutta, enemmän mua itteeni kiinnostaa sellaiset jutut, kuten kyberneettiset sovellukset. Jos tieto jota tarvitset voisi tulla langattoman yhteyden kautta päähäsi mikrosekuntissa, olisi monen jutun tekeminen helppoa.
Tämä tuntuu todella utopialta, koska on aika mahdoton keksiä miten aivojen hermosolujen välisiä kytkentöjä voisi muokata langattomasti ja vieläpä kohtuullisen riskittömästi. Langatonkin versio tuntuu melko riskialttiilta hommalta. Parempi jos aivot kokonaisuudessaan voitaisiin korvata jollakin mekaanisella laitteella, jolloin mikään ei estäisi keinoaivojen älykkyyden kasvattamista äärimmäisyyksiin, kun mitään biologisia rajoitteita ei olisi.
Nanoteknologia on myös kiinnostava aihe, varsinkin biokemiallisesti: mieti nanobotteja, jotka kiertävät elimistössä, korjaten sitä, toimien hormonien ja välittäjäaineden tavoin. Lihaksikkuus ei ole välttämättä silloin muotia, kun lihakset tulevat 'nappia painamalla' ja vartalon muoto on mielikuvituksesta kiinni. :)
Tämä on mielestäni teoriassa aivan mahdollinen skenaario. Nanobotit olisivat apuna ainakin välivaiheessa, kunnes siirryttäisiin kokonaan keinotekoisiin kroppiin :) Nanobotit olisivat tietysti äärimmäisen hyödyllisiä myös kropan ulkopuolella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tämä tuntuu todella utopialta, koska on aika mahdoton keksiä miten aivojen hermosolujen välisiä kytkentöjä voisi muokata langattomasti ja vieläpä kohtuullisen riskittömästi.

Aivoissa voisi olla vastaanotin, ei sitä millään säteilyllä tms. tarvitsisi tehdä jos sitä tarkoitat. Nanoteknologiaa voisi tässä hyödyntää tms, jote eläpäs tyrmää tätä ajatusta vielä!

Parempi jos aivot kokonaisuudessaan voitaisiin korvata jollakin mekaanisella laitteella, jolloin mikään ei estäisi keinoaivojen älykkyyden kasvattamista äärimmäisyyksiin, kun mitään biologisia rajoitteita ei olisi.

:eek: Tällöin kyseessä ei olisi mielestäni enää ihminen, vaan 'sieluton' laite. Sekä, miksei sitten korvata koko ihminen ruumiineen päivineen koneella? Minun mielestäni yksi meidän tarkoituksemme eliöinä on säilyttää tämä elämänmuoto ja sen jatkuvuus, eli en lähtisi tällaista korvaamista tekemään milloinkaan. Koneet ovat vain apukeino.

EDIT: Väite, by reenailija: Teknologian kehitys on tarpeellista vain niin kauan kuin meillä on biologiset tarpeet.

Tuo automatisoituminenhan on vain hyvä asia. Yksinkertaisesti ajateltuna automaation johdosta tuottavuus nousee, mikä taas nostaa elintasoa kansantaloudellisessa mielessä.

:eek: Tällöin kyseessä ei olisi mielestäni enää ihminen, vaan 'sieluton' laite. Sekä, miksei sitten korvata koko ihminen ruumiineen päivineen koneella? Minun mielestäni yksi meidän tarkoituksemme eliöinä on säilyttää tämä elämänmuoto ja sen jatkuvuus, eli en lähtisi tällaista korvaamista tekemään milloinkaan. Koneet ovat vain apukeino.
Mielestäni biologisen kehon hylkääminen ja siirtyminen kokonaan keinotekoiseen "ihmiseen" olisi vain evoluutiomme seuraava askel. En usko mihinkään sieluihin tms. höpsöön, vaan näen aivot vain orgaanisena koneena siinä missä epäorgaaniset koneetkin. Korvaammehan jo nykyään kropan osia ja toimintaa keinotekoisesti (tekonivel/-luu, dialyysikone, lääkkeet, jne.), joten miksemme myös ennen pitkää ottaisi sen viimeisen (ja vaikeimman) askeleen ja korvaisi itse aivoja tehokkaammilla? Mielestäni biologisessa elämässä ei ole itsessään mitään sen arvokkaampaa kuin em. superälykkäiden koneidenkaan "elämässä", suuressa mittakaavassa (tuntemamme universumi) on aivan sama onko ihmisiä edes koskaan ollut olemassa.

Aivoissa voisi olla vastaanotin, ei sitä millään säteilyllä tms. tarvitsisi tehdä jos sitä tarkoitat. Nanoteknologiaa voisi tässä hyödyntää tms, jote eläpäs tyrmää tätä ajatusta vielä!

Tuo tarjoisi aika hienoja mahdollisuuksia. Ajatuksilla voisi ohjata tuontoa yms. ei tarvitsisi edes puhetunnistimia, riittää kun ajattelis vaikka "valot päälle" ja valot syttyisi. Tohon olis hyvä saada joku systeemi millä sen toiminnon saa pois päältä varsinkin nukkuessa, sopivan villien unien jälkeen ei välttämättä edes halua tietää mitä tuli unissaan taas säädettyä.

Miinuksena tietty että kaappaa sun aivojen käyttämän taajuuden. Tai kesken jonkun projektin tulee ajatuskatkos.

Mielestäni biologisen kehon hylkääminen ja siirtyminen kokonaan keinotekoiseen "ihmiseen" olisi vain evoluutiomme seuraava askel. En usko mihinkään sieluihin tms. höpsöön, vaan näen aivot vain orgaanisena koneena siinä missä epäorgaaniset koneetkin. Korvaammehan jo nykyään kropan osia ja toimintaa keinotekoisesti (tekonivel/-luu, dialyysikone, lääkkeet, jne.), joten miksemme myös ennen pitkää ottaisi sen viimeisen (ja vaikeimman) askeleen ja korvaisi itse aivoja tehokkaammilla? Mielestäni biologisessa elämässä ei ole itsessään mitään sen arvokkaampaa kuin em. superälykkäiden koneidenkaan "elämässä", suuressa mittakaavassa (tuntemamme universumi) on aivan sama onko ihmisiä edes koskaan ollut olemassa.

Juu-u, juu-u, suunta on looginen toki, kun laitetta tetsuon malliin kroppaan tungetaan kiukulla jo tänäkin päivänä, mutta: kumoapa tuo edellisen postini väite.

Mun mielestä, kuten monessa yhteydessä moni sanonutkin, on yksi elämän päätarkoituksista "murheen karkoitus", eli iloitseminen niinsanotusti. Mikäpäs siellä pään sisällä sitten endorfiinien jne välittäjäaineiden tuomista tuntemuksista enää nauttii, jos siellä ei ole mitään orgaanista, 'sielua', tms? Mikä ajaisi tällöin "ihminen"-nimisen laitteen tekemään suuria keksintöjä ja teorioita? kaikkivoipa tekoälyalgoritmi toki, mutta tällöin mikään ei enää vastaanota sitä iloa kuriositeetin täyttymyksestä, intellektuellia nautintoa.

Ikioma kuntosalirobotti olisi hyvä. Voisi itse odotella ilman paitaa läheisellä terassilla kun robotti kävisi tekemässä koko viikon treenit puolessa tunnissa. Sitten vaan ruiskulla perseeseen treeneistä saatu kasvubuusti. Tai sitten olisi hienoa kun voisi kloonata itsensä ja laittaa kloonin hoitamaan asioita kun ei itse jaksa tai kykene. Toimisi esim. krapulasijaisena duunissa yms..

Tuo automatisoituminenhan on vain hyvä asia. Yksinkertaisesti ajateltuna automaation johdosta tuottavuus nousee, mikä taas nostaa elintasoa kansantaloudellisessa mielessä.

Kun tekniikka ja elintaso kehittyy tiettyyn rajaan, ei sen kehitys lisää elämän onnellisuuttaa pätkääkään

Juu-u, juu-u, suunta on looginen toki, kun laitetta tetsuon malliin kroppaan tungetaan kiukulla jo tänäkin päivänä, mutta: kumoapa tuo edellisen postini väite.

Mun mielestä, kuten monessa yhteydessä moni sanonutkin, on yksi elämän päätarkoituksista "murheen karkoitus", eli iloitseminen niinsanotusti. Mikäpäs siellä pään sisällä sitten endorfiinien jne välittäjäaineiden tuomista tuntemuksista enää nauttii, jos siellä ei ole mitään orgaanista, 'sielua', tms? Mikä ajaisi tällöin "ihminen"-nimisen laitteen tekemään suuria keksintöjä ja teorioita? kaikkivoipa tekoälyalgoritmi toki, mutta tällöin mikään ei enää vastaanota sitä iloa kuriositeetin täyttymyksestä, intellektuellia nautintoa.

Kylläyhän robootit saattavat vastaanottaa siinävaiheessa jo iloa. Mistässen voi tietää jos siinä vaiheessa sun roboottiaivoissas ja ruumiissas on joku "sielutransplantti" tjt, joka sit olisit niiku se `sinä`siinä vehkeessä... saako tosta pointin..?.
Ja sitäpaitsi siinä vaiheessa ku ihmiset ei tarvitse konetta vaan kone ihmistä, niin koneille tulee "aritmeettinen" tarve päästä riippuvuudestaan, silloin tulee rize of teh masines. . . . ja sit ei oo kivaa :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom