Vetoremmeistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hoube
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Moni täällä on suositellut joihinkin likkeisiin käytettäväksi vetoremmejä apuna. Mitä ne on ja miten niitä käytetään?

semmosset remmin tulee ranteittten ympärille ja sit jos vaikka mave teet ni ne pitkät päät laitetaa kämmenen ja tangon väliin, sit pyöritetään ne remmit siihen tangon ympärile... korjatkaa jos olen väärässä...

Itse ostin juuri sellaiset vetokoukut ja ainakin IMO parempi esim leuanvedossa kun remmit, puristusvoima ei todellakaan lopu kesken. :)

Älkää aloittako liian ajoissa käyttämään remmejä. Puristusvoima ei kasva rautojen kasvaessa kun alusta asti aloittaa käyttämään remmejä.

Ite oon käyttäny remmejä, kun näppivoimat ei maveissa riitä myötäotteella ja ristiotteella vedosta tulee itselläni toispuoleinen.

Lisäksi kulmasoudussa ehdottoman hyvä mun mielestä. Pystyy paremmin kohdistaa liikkeen selkään. Ilman remmejä joutuu isoilla painoilla keskittyy siihen otteen pitämiseen aivan liikaa ja liike menee auttamatta forkuille ja hauiksille.

Suosittelen käyttämään, varsinkin niissä kovemmissa sarjoissa jos on liikkeen kohdistuksen ja näppivoimien kanssa ongelmia. Forkut kannattaa treenata erikseen mieluummin, kuin että tekee selkäliikkeet forkkujen ehdoilla.

Ja käytöstä: Kiristät silmukan ranteen ympärille, ihan kämmenen lähelle. Kiepsautat remmin vapaaksi jääneen pään alakautta pari kertaa tangon ympäri ja kiristät "moponkaasutusliikkeellä". Tuossakin on silti varmasti monenlaisia tyylejä.

Ite oon käyttäny remmejä, kun näppivoimat ei maveissa riitä myötäotteella ja ristiotteella vedosta tulee itselläni toispuoleinen.

Näppivoimat eivät myöskään kehity koska käyttää remmejä. Puristusvoima kehittyy parhaiten sitä käyttämällä ja liiallisella remmien käytöllä menettää hyödyn raskaista maveista ja souduista pursitusvoiman suhteen.

Forkut kannattaa treenata erikseen mieluummin, kuin että tekee selkäliikkeet forkkujen ehdoilla.

Forkkujen treenaaminen ei välttämättä juurikaan lisää puristusvoimaa, ainakaan yhtä paljon kuin niiden mavejen ja soutujen tekeminen ilman remmejä tai grippereiden käyttö.

Larzan puhuu kyllä asiaa.

Riippuu omista tavoitteista. Jos harjoittaa voimaa, niin remmit helvettiin ehdottomasti. Jos treenailee lihaskasvun toivossa, niin kannattaa IMO käyttää remmejä, mikäli se edesauttaa tietyn lihasryhmän (esim. selkä) kunnollista treenaamista.

Ja totta, rannekäännöt ja hauiskäännöt myötäotteella eivät merkittävästi lisää puristusvoimaa, mutta antavat forkuille kokoa ja näköä.

Lisäksi kulmasoudussa ehdottoman hyvä mun mielestä. Pystyy paremmin kohdistaa liikkeen selkään. Ilman remmejä joutuu isoilla painoilla keskittyy siihen otteen pitämiseen aivan liikaa ja liike menee auttamatta forkuille ja hauiksille.

juuri näin...
no alunperin itse hommasin remmit kuitenkin kun kämmenissä alko nahka kärsimään, en tiiä. . oon jotenkin ihmenahkainen kaveri. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Käytän remmejä kaikissa liikkeissä, joissa niiden käyttö on luontevaa eli mv:ssa, sjmv:ssa, leuanvedoissa, kulmasoudussa, yhdekädenkulmasouduissa, kapeassa penkissä (jos on paska eli luistava tanko), taljoissa, etukyykyssä jne. Liikkeen puhtauden ja kohdistumisen kannalta paras tarjolla oleva apuväline. Forkkutkin kasvaneet aivan normaalisti. Kun on kynähommissa eikä kilpaile vedoissa, en tee ylitsevuotavalla puristusvoimalla yhtään mitään.

jos nahka kärsii ni ei sitä varten remmejä tarvii ostaa.. itelläni on "salihanskat" eli pyöräilyhanskat iha jotku tavalliset näppylähanskatki käy, sormet poikki vaa.... (hanskoista) :D

Älkää aloittako liian ajoissa käyttämään remmejä. Puristusvoima ei kasva rautojen kasvaessa kun alusta asti aloittaa käyttämään remmejä.

väärin, alkakaa heti opettelemaan liikkeiden eristystä. Voitte treenata forkut erikseen. Yläselän liikkeet saa esim paljon paremmin osumaan remmien kanssa.

jos siis haluutte massaa =))

jos siis haluutte massaa =))

Jep, massatreenissähän puristusvoima ja yleensäkin voima on toissijaista. Tosin massaakin treenaava saattaa "hairahtua" voimailijaksi ja myöhemmin se puristusvoiman kasvattaminen on vittumaista kun mavetulos on vaikka 250 ja 100 kg:n tanko ei meinaa pysyä näpeissä vuosien remmien käytön jälkeen.

been there, done that! ;)

liikkeissä joissa ei juuri loukkaantumis riskiä ole niin remmit kehiin vaan. maastaveto ilman remmejä niin ei voi ainakaan "ylirautoja" joka taas alentaa loukkaantumis riskiä merkittävästi. kaikissa muissa selkä liikkeissä kannattaakin sitten käyttää remmejä. menee paljon paremmin oikeaan osoitteeseen taljat ja soudut remmeillä.

En ole ikinä käyttänyt. Puristusvoima on ihan hyvin kehittynyt sitä mukaa.

Muutenkin olen sitä mieltä, että maksimit pitää liikkeessä kuin liikkeessä pystyä ottamaan "munasillaan".

Treenatessa hikoiluttaa ja kädet lipsuu. Remmeillä saa hyvän pidon eikä tarvitse keskittyä muuhun kuin kyykkäämiseen ja kyynärpäiden ylhäälläpitämiseen. Elleivät kädet taivu painonnostajan etukyykkyyn, yksi tapa yläkropan notkistamiseen on tangon roikottaminen remmeillä oikeassa paikassa tuossa edessä. En tiedä miten toimii, kun menee muutenkin.

Jep, massatreenissähän puristusvoima ja yleensäkin voima on toissijaista. Tosin massaakin treenaava saattaa "hairahtua" voimailijaksi ja myöhemmin se puristusvoiman kasvattaminen on vittumaista kun mavetulos on vaikka 250 ja 100 kg:n tanko ei meinaa pysyä näpeissä vuosien remmien käytön jälkeen.

been there, done that! ;)

Tämähän on ongelma vain kisailijoille. Voimapainotteisesti minäkin treenaan. Remmit auttavat keskittymistä olennaiseen. Kun ote ei lipsu, asiaa ei tarvitse sen kummemmin ajatella.

Treenatessa hikoiluttaa ja kädet lipsuu. Remmeillä saa hyvän pidon eikä tarvitse keskittyä muuhun kuin kyykkäämiseen ja kyynärpäiden ylhäälläpitämiseen. Elleivät kädet taivu painonnostajan etukyykkyyn, yksi tapa yläkropan notkistamiseen on tangon roikottaminen remmeillä oikeassa paikassa tuossa edessä. En tiedä miten toimii, kun menee muutenkin.

en tajua miten etukyykyssä voi kädet lipsua :D ite ainakin olen aina tehnyt kuten painonnostajat ja siinähän se tanko lepää hartioitten päällä eikä käsillä ole juurikaan merkitystä sen siinä pysymisen kanssa. ( toki jos kädet sahais irti niin tulos vois olla negatiivinen. )

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom