Veto polvien yläpuolelta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Battle
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
51
Kuinka moni teistä tekee tätä loistavaa liikettä ja minkälaisia toistoja/sarjoja/painoja?
Yritin löytää tästä aikaisempia otsikoita, mutta en löytänyt...linkkiä kehiin jos löytyy.

Tulee tehtyä välillä maastanoston apuna, joskaan ei kauhean usein. Sarjat ovat yleensä lyhyitä, eli n. 6 toistoa. Painoahan niissä on tiety liian vähän.

n. 1 - 2 kk:den välein tulee vetästyä polven yläpuolelta.
"sarjat" on 2 - 3 * 1
Tämä vetäsy liittyy jalkapäivän. Kun mv:ssa on aika lisätä reenipainoa, niin tällöin tulee tehtyä noita korotettuja vetoja, ja vieläpä maksimipainoilla.
Vetokorkeutta tulee vaihdeltua väliltä; hiukan polven alapuolelta, polven korkeudelta, sekä polven yläpuolelta. (yhtä korkeutta kerralla / reeni)

Nämä vedot vetäsen normaalin mv:n jälkeen.

Joskus tulee tehtyä maven tilalla. Sarjoja joku kolme ja toistot vaihtelee 4-8.

Mä olen tehny selkäreenin viimeseksi liikkeeksi.Yhen kovan sarjan ja toistot 4-8.Lähinnä koitan saada paksuutta selkään ja epäikkäisiin kokoa.Painoa on parhaassa sarjassa ollu 230 kiloa.

Tulee aika usein kiskottua mavea pukeilta. Normaali mave tuntuu mulla vaan lähinnä perseessä. Korokkeilta vedettäessä pysyy tekniikka paremmin kasassa, pystyn käyttämään suurehkoja painoja, sekä saan paljon paremman tuntuman kuin norm. mavessa. Loistava liike :evil:

Toistot pysyy yleensä alueella 5-8, joskus vähemmänkin..

Originally posted by Jusander
Mä olen tehny selkäreenin viimeseksi liikkeeksi.Yhen kovan sarjan ja toistot 4-8.Lähinnä koitan saada paksuutta selkään ja epäikkäisiin kokoa.Painoa on parhaassa sarjassa ollu 230 kiloa.

Mä teen myös selkäreenin jälkeen ja viimeksi tein ykkösiä 330kg:lla viisi kertaa ja kerran 350kg, eikä tuntunut silloin missään..nyt on selkä huomattavan kipeä, mutta lisää painoa tankoon vaan ja vaivat häviää..or not.

Olen alkanut taas tekemään liikettä suosikkiliikettäni. Vedän painot rackistä noin kymmenisen senttiä polven alapuolelta tai hieman vieläkin korkemmalta. Minun mielestä kyseinen liike on ehkä paras selän paksuuden kehittämiseen. Kun lopetin kesäksi kyseisen vedon selästä lähti paksuutta..mitä nyt siitä vähästä voi ylipäätään lähteä. Teen liikkeen myötäotteella ja hihnoilla. Liikettähän voi tietenkin tehdä monilla eri sarjapituuksilla, vaikka 12-1. Venyttely on tärkeää kun ottaa kys. liikkeen harjoitteluun. Takareidet ja perse ovat luonnostaan minulla kireät ja tämä lyhyt liike ei edesauta asiaa yhtään. kaikille tämä liike ei varmasti sovi, mutta ainakin heille, jotka tietävät alaselkänsä rajat hyvin ja kaipaavat tehokasta massaliikettä niin kannattaa harkita. Teen liikkeen viimeisenä selkäliikkeenä, esim. kulmasoudun, vipuvarsivedon ylhäältä ja jonkun soudun tai ylhäältävedettävän jälkeen. Selänojennusta mahdollisesti otan selälle tämän vedon jälkeen. Ketä haluaa panostaa epäkkäisiin kannattanee treenijaosta riippuen tehdä kohaukset tämän jälkeeen. Omasta mielestä liike kannattaa tehdä viimeisenä soutujen ja ylhäältävedettävien jälkeen. Olen kokeillut myös joskus liikettä supersarjana alataljan kanssa, en suosittele. :)

Mullakin tää on yks suosikkiliikkeistä. Teen tätä liikettä koska en osaa mavea :( !!! Vedot lähtee n. 10-20 cm polven alapuolelta. Toistot on yleensä jossain kuuden pinnassa. Yleensä otan tämän liikkeen ensimmäisenä sen takia että saan liikuteltua isompia romuja :D .

Teettekö te tosiaan tätä liikettä polvien yläpuolelta?! Eikös liike jää tosi lyhyeksi tällä tyylillä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Raven
Vai panoja siellä salilla vain harrastetaan. on teillä aikamoisia mimmejä, jos parhaimmillaan olet saanut 350kiloselta. :D

:lol2: :lol2: :lol2: En viitsi edes editoida, saa muutkin nauraa.

Originally posted by Battle
mutta en vaan malta tehdä kauaa pienemmillä panoilla...

Vai panoja siellä salilla vain harrastetaan. on teillä aikamoisia mimmejä, jos parhaimmillaan olet saanut 350kiloselta. :D

Teen sekä ylä- että alapuolelta. Juuri tällä hetkellä teen yläpuolelta isompien romujen vuoksi ja myöhemmin saatan tehdä polvien alapuolelta saadakseni liikkeeseen pituutta, mutta en vaan malta tehdä kauaa pienemmillä panoilla...varsinkin jos on tyttösiä samalla salilla;)

Tulee tehtyä ehkä n.3krt vuoteen yks neljän viikon jakso pääliikkeenä ja apuliikkeenä välistä ja ulkoa veto. Tämäkin nostetusti ekassa reenissä n. 2x3 230kg toinen reeni 2x3 250kg kolmas reeni2x3 270kg neljäs reeni 1x300kg ja jakso vaihtuu.(5-6pv palautuksella)

Teen kyllä aina sen polvien alapuolelta koska itselläni kuollut kulma on siinä jos otetaan ykkönen niin ei jätetä sen varaan ,että rauta olisi niin suuri ettei sitä saisikaan. Ikinä ei lopeteta epäonnistuneeseen toistoon. En pidä itse kyllä kovinkaan loistavana liikkeenä ellei veto ole jäljessä tätä liikettä. Saa kyllä itsensä helvetin jumiin suurilla painoilla jos usein tekee. itsellä raudat kulkee käsikädessä välistävedon kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom