STRONGMAN Vertti Harjuniemi

Ei se kiinni mistään tyylistä ole. Kyykky ku kyykky, mä otan sen bodauksen kannalta enemmän, mutta koitan silti noita älyttömiä ideoita toteuttaa. Lopetan sitten kun ei tolla tekniikalla pysty nostaan, koska muuten saan selän ihan jumiin jos alan sillä vielä päälle repimään ja se taas sitten kusee mun selkätreenit.

Onhan tuo nyt lowbar kyykyksi vähintään 9/10 tyyli? Miten voi edes vertailla Miken ja Vertin kyykkytekniikan kauneutta kun toinen vetää highbarina toinen lowbar?

En tosiaan hirveästi tiedä lowbar -kyykystä enkä mitään asiantuntijaa yritäkään esittää, mutta omaan silmään vaan ei näyttänyt hirveän hyvältä kun näytti ettei laskussa ole juuri kontrollia vaan aika vauhdilla mennään alas. Voi olla toki, että lowbarilla kun kyykätään sarjaa sen kuuluukin näyttää tuolta. Mistäs minä tiedän. Onhan nuo toki tyyleinä täysin erilaiset.

On siinä varamaan sekin et vertti tekee sen mitä hullua suunniteltu ja tyyli vapaa. Mike tekee mitä tyylillään pystyy ja suunnitelma jää kesken. Toinen haastaa pään ja koko ropan toinen lihaksen.

On siinä varamaan sekin et vertti tekee sen mitä hullua suunniteltu ja tyyli vapaa. Mike tekee mitä tyylillään pystyy ja suunnitelma jää kesken. Toinen haastaa pään ja koko ropan toinen lihaksen.

Tyyli on vapaa niin kauan, kun nivelet antavat periksi.

Eiköhän nekin jotka valittaa tyylistä mahdu Vertin ja Miken kanssa riviin tekemään, samoilla painoilla?

Johan täällä yksi jo postasi videon, mutta en kyllä ymmärrä miksi tuo on edes relevanttia. Tähän ketjuun tai mihinkään videoon kommenttia kohdistamatta: Jos joku tekee paskalla tekniikalla jotain liikettä, ei sen toteaminen vaadi kommentoijan pystyvän parempaan. Aika harvoin parhaat valmentajatkaan ovat itse kovin menestyneitä olleet.

Mä muutama vuosi sitten kokeilin kun en muutakaan keksinyt 10*10 140 kilolla. Kympin sarjatkin alkoi jossain vaiheessa tuntumaan aika vitun pitkille, saatika sitten tuommoiset 15-30 setit. Ei voi muuta sanoo ku hattua nostaa, itsellä pettäisi varmaan pää tai jalat jossain vaiheessa. Kova setti.

Hyi vittu, miten yrjöttävä toi nevöögen. En saatana pystyis samaan, tulis failure noilla prosenteilla.

Onpa hauska muuten toi välityksien ero Vertillä ja Mikellä, tulee hienosti eroon biomekaniikka tälläisilla videoilla. Ei ihme, et lyö vähän painetta alaselkään Vertillä, mut eipä tuolle paljoa taida mahtaa. Ehkä liikkuvuutta lisää?

Tuossa on hyvää kuvaa kyykyn biomekaniikasta, kun on kaksi hyvin erilaista välitystä. Miken kyykyt ovat kyllä esimerkillisiä. Sairas setti. Tuli jalat kipeiksi katsoessa.

Tollanen setti kasvattaa henkistä sietokykyä ja tuo tietysti vaihtelua normitreeneihin. Bodauksen tai voimanoston kannalta tuossa ei paljon järkeä ole, ehkä crossfitin? Vertin kyykyistä osa meni jo hyvää huomenta-liikkeen puolelle. Ilman kunnon treenitaustaa tuota ei kannata kenenkään edes kokeilla ettei tule sairaalareissua.

Back
Ylös Bottom