Vertical diet punainen liha

Olen päättänyt vertical dietiin tutustuttuani kokeilla sen toimivuutta sekä tehokkuutta. Ongelmana on se että ruokavaliossa liha on korkealaatuista punaista lihaa ("eat quality cuts of beef, bison and wild game") ja opiskelijabudjetilla ei ole varaa laittaa pöytään päivittäin Stockmannin lihatiskiltä naudan sisäfileetä. Onko tavallinen naudan jauheliha tarpeeksi hyvä korvike, ja jos ei onko mitään suosituksia mistä ja millaista punaista lihaa dieettiä varten ostaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lidl nauta 10% toimii tohon tarkoitukseen hyvin
Lidlin lihoihin ei kannata oikeasti koskea. Ne myi 5% nautaa jauhelihana ja se on niin varmaa, ettei se 5% ollut. Lähti nestettä kuin 10% sikanaudasta, ei ollut edes kunnolla punaista ja joku salmonellakeissi siitä vielä tuli.
Mä sitä vitosta mussutin pari pakettia ja sen verran on lihaa tullut syötyä, ettei se ollut 5% nähnytkään, ei sitten niin millään.

Pysykää helvetin kaukana Lidlin kaikista lihatuotteista.

Lidlin lihoihin ei kannata oikeasti koskea. Ne myi 5% nautaa jauhelihana ja se on niin varmaa, ettei se 5% ollut. Lähti nestettä kuin 10% sikanaudasta, ei ollut edes kunnolla punaista ja joku salmonellakeissi siitä vielä tuli.
Mä sitä vitosta mussutin pari pakettia ja sen verran on lihaa tullut syötyä, ettei se ollut 5% nähnytkään, ei sitten niin millään.

Nuo oli jotain saksalaisia vai tanskalaisia lihoja. En niihin muutenkaan koskisi. Mutta suomalaiset lihat lidlistä ihan yhtä hyvää tavaraa kuin muistakin ruokakaupoista.

Ainakin meidän sittarissa jauhavat lihaa itse.
Ilmeisesti jauhavat vanhaksi meneviä lihoja halvalla pois, koska liha pitää käyttää käytännössä samana päivänä.

Maussa ja paistaessa huomaa kyllä eron. Vettä eikä rasvaa lähde paistaessa ollenkaan, joutuu jopa lisätä rasvaa, jotta kalorit.

Näitä kannattaa suosia laadun ja hävikin välttämiseksi.

Tarkoitin kotimasta Reilu naudan jauheliha 10% Kilohinta n. 8€
Joo lidl saksalaisella lihalla ei tee mitää kerran ostin 5% joka oli ihan paskaa jauhettu varmaa jänteistä ja kalvoista

Eikä taida iso synti olla vaikka söisi sika-nautaa, sian fileetä, kanaa ja kalaa osan ajasta. Pointti on kuitenkin lähinnä syödä ravinnerikasta ruokaa joka on helppo sulattaa, joka on yksilökohtaistakin. Lidlin jauhelihoja ja kanoja otin alkuvuodesta yhden ja viimeisen kerran kokeeksi, laatu tippuu enemmän kuin hinta.

Aina ilahduttavaa, että ihmiset tervehtyy mutta tarvis tietää se lähtökohta, josta muutos on tehty.
Eli jos kyse on perus mäkki ruokaa ja karkkia naposteleva kaveri niin eihän tuo nyt ihme ole, että arvot paranee, kun jätetään se "paskaruoka" pois ja laihdutaan.

Oon pitäny tuota Stan Efferdiniä aika hokkupokkusmiehenä, kun joskus lueskelin noita Vertical Dietin perusteluja. Kirjoittaa kuitenkin tuossa postauksessan ihan täyspäisesti:

✅ It’s not Magic
✅ He did all the work
✅ There are many paths to the same destination
✅ All diets work when they’re strictly adhered to
✅ Weight loss is simple, but it’s not easy
✅ The best diet is the one you’ll follow
✅ The best exercise is the one you’ll do
✅ “A” plan is better than NO plan
✅ “Compliance is the Science”

Oon kuitenkin edelleen sitä mieltä, että Vertical Diet on perusteluiltaan aika heikkoa tasoa, ja todennäköisesti ainakin jossain määrin "rahat pois kuleksimasta" -dieetti. Voisi toki valita huonomminkin.

Stanin tracrecord valmennettavissa urheilijoissa ja heidän menestyksessään on sitä luokkaa, että ei kyllä voida puhua mistään hokkupokkusmiehestä. Ja jos vähänkään on kuunnelut sen juttuja treenistä tai ruokavaliosta, niin tietää, että kaveri ei ole liikenteessä millään rahat pois asenteella. Onhan tuo tehnyt miljoonat jo aikoja sitten muilla bisneksillä, mm. perustanut 3 multimiljoona-yritystä.
Kaikki Stanin ohjeet on hänen omasta tahdostaan ilmaiseksi kuuneltavissa vaikka tästä seminaarista:

View: https://www.youtube.com/watch?v=BeOc7TRo9Os

Ńykyisin valmennuksessa on myös tämän hetken(jos ei all time) kovin vapaaottelija Jon Jones.

View: https://www.youtube.com/watch?v=go-yBP1S3k4&t=1s

En ole Vertical diettiä ikinä kokeillut ja tuskin tulen kokeilemaan, mutta mikä siitä sitten tekee hokkuspokkusdietin?

Tuossa nimenomaan ei ole mitään hokkuspokkusta, vaan juurikin sitä perus tekemistä, missä on kaikki Stanin vuosikymmenien lajin parissa oppimat asiat laitettu yhteen pakettiin. Eikä Stan väitä, että olisi itse keksinyt näitä asioita, vaan antaa jatkuvasti kunniaa heille, joilta on ammentanut asioita, mm. Flex Wheelerille, joka aikanaan esitteli Stanille vastaavan ruokavalion.

Tuossa nimenomaan ei ole mitään hokkuspokkusta, vaan juurikin sitä perus tekemistä, missä on kaikki Stanin vuosikymmenien lajin parissa oppimat asiat laitettu yhteen pakettiin. Eikä Stan väitä, että olisi itse keksinyt näitä asioita, vaan antaa jatkuvasti kunniaa heille, joilta on ammentanut asioita, mm. Flex Wheelerille, joka aikanaan esitteli Stanille vastaavan ruokavalion.
Muistanko ihan väärin, vai olikos tuossa nyt ideana, että syödään kutakuinkin samoja ruoka-aineita aina (riisiä, lihaa ja joitain muita), jolloin ruoansulatus "optimoituu" käsittelemään juuri näitä jatkuvassa kierrossa olevia ruoka-aineita? Ja tämä oli sitten jotain kautta hyväksi suoliston terveydelle. Kyllä tuo minusta puoskaroinnin puolelle viuhahtaa, mutta jos muistan väärin tai jos periaatteet ovat tuosta aiemmasta muuttuneet ni voi olla ihan ok ruokavalio, joskin turhaan rajoitettu suurimmalle osalle ihmisistä. Nuo Stanin IG:ssä luettelemat asiat ovat kylläkin ihan yleispäteviä, eli jos tätä on ruokavaliota on jonkun helppo noudattaa, ja sillä saa tuloksia, en näe sinänsä suuria esteitä ainakaan dieetin aikaiselle käytölle.

Muistanko ihan väärin, vai olikos tuossa nyt ideana, että syödään kutakuinkin samoja ruoka-aineita aina (riisiä, lihaa ja joitain muita), jolloin ruoansulatus "optimoituu" käsittelemään juuri näitä jatkuvassa kierrossa olevia ruoka-aineita? Ja tämä oli sitten jotain kautta hyväksi suoliston terveydelle. Kyllä tuo minusta puoskaroinnin puolelle viuhahtaa, mutta jos muistan väärin tai jos periaatteet ovat tuosta aiemmasta muuttuneet ni voi olla ihan ok ruokavalio, joskin turhaan rajoitettu suurimmalle osalle ihmisistä. Nuo Stanin IG:ssä luettelemat asiat ovat kylläkin ihan yleispäteviä, eli jos tätä on ruokavaliota on jonkun helppo noudattaa, ja sillä saa tuloksia, en näe sinänsä suuria esteitä ainakaan dieetin aikaiselle käytölle.
Taisi olla niin, että punainen liha mikroravinteiden ja tietty proteiinin takia, valkoinen riisi helposti sulavana ja muutama muu juttu joidenkin valikoitujen ominaisuuksien takia, esim. porkkana ja appelsiinimehu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom