Hekin maksavat veronsa, eihän sitä suurempaa määrää keltään vaaditakkaan.
He vaativat MUITA maksamaan enemmän veroja mutta eivät vapaaehtoisesti paranna maailmaa vaan se parantaminen tehdään muiden rahoilla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hekin maksavat veronsa, eihän sitä suurempaa määrää keltään vaaditakkaan.
Hesarin verokoneen mukaan kaikki eniten ansiotuloja tienaavat.
He vaativat MUITA maksamaan enemmän veroja mutta eivät vapaaehtoisesti paranna maailmaa vaan se parantaminen tehdään muiden rahoilla.
Sitäpaitsi täällä verotus nimenomaan suosii suurituloisia.
Hah! :D Ja hekin (siis häviävän pieni osa suomalaisia) nipin napin. Ei Ollilakaan maksanut tuota täällä mainostettua 50 prosenttia, vaikka ansiotuloja on 7,8 miljoonaa euroa.
Mikä tuosta verokoneesta hyökkää silmille on kyllä tuo kestämätön epäsuhta ansiotuloveron ja pääomatuloveron välillä. Ansiotulovero prosenttia voisi alentaa ja pääomatuloveroa nostaa.
Tuo vapaaehtoisuushan liittyy siihen sun edustamaan ideologiaan! Tässä kauhiassa kommariversiossa keneltäkään ei vaadita enempää kuin että maksaa veronsa.
Verot vituttaa, mutta silti on ihan kiva ajaa hyväkuntoisella tiellä esim.
Itse olen antanut pois omaisuuttani ja en erityisemmin halua "etuisuuksia ja ilmaisuuksia". Olen ilmeisesti vasemmistolaisia jalompi henkilö. Se tosin ei ole suuri yllätys.Kyllä se nyt vaan niin on, että kukaan ei halua antaa itseltään mitään pois ja kaikki haluaa saada kaikenmaailman etuisuuksia ja ilmaisuuksia.
Onneksi verorahat ei lopu koskaan. En näe mitään ongelmaa siinä, että kansalta ryöst.., siis otetaan rahaa ja tuhlataan se.
Sitähän ihmiset on aikoinaan heimoissa eläneenä muunmuassa työntäneet kalliolta vahhuksia tai heittäneet vauvoja pois kun populaatio uhkasi kasvaa liian suureksi. Järkevää varmasti olisi nykyäänkin. Noissa vasemmistolaisissa yhteiskunnissahan tätä on tehty.
Itse olen antanut pois omaisuuttani ja en erityisemmin halua "etuisuuksia ja ilmaisuuksia". Olen ilmeisesti vasemmistolaisia jalompi henkilö. Se tosin ei ole suuri yllätys.
Hah! :D Ja hekin (siis häviävän pieni osa suomalaisia) nipin napin. Ei Ollilakaan maksanut tuota täällä mainostettua 50 prosenttia, vaikka ansiotuloja on 7,8 miljoonaa euroa.
Mikä tuosta verokoneesta hyökkää silmille on kyllä tuo kestämätön epäsuhta ansiotuloveron ja pääomatuloveron välillä. Ansiotulovero prosenttia voisi alentaa ja pääomatuloveroa nostaa.
Itse olen antanut pois omaisuuttani ja en erityisemmin halua "etuisuuksia ja ilmaisuuksia". Olen ilmeisesti vasemmistolaisia jalompi henkilö. Se tosin ei ole suuri yllätys.
Niin ei Ollila maksanutkaan kuin vajaat 4 miljoonaa euroa veroja veroprosentilla 48. Lähes 50% on kaikilla top50:ssä.
Pääomatuloja ei voida verottaa yhtä rankalla kädellä koska pääomat karkaavat silloin Suomesta. Kuten tässä on käynyt http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/11/27448 Jos veroiksi pistetään vaikka 50% niin luuletko että esim. Hartwallin suku ei ala tekemään verosuunnittelua ja siirtämään omistuksiaan ulkomaille?
Muistat varmaan NHL:n työsulkukaudella olleet verokikkailut joita pelaajat tekivät että säästivät rahaa? Sama tapahtuisi suuremmassa mittakaavassa.
Tuskinpa kukaan noista huippupalkkoja takovista valittaa palkastaan. Mielestäni progressiivista verotusta (rankkaakin sellaista) voidaan varsin hyvin perustella rahan laskevalla marginaaliutiliteetilla.Olen samaa mieltä että ansiotulo ja pääomatuloverot on epäsuhdassa. Mutta minusta ansiotuloveron tulisi olla matalampi. Minusta tuo 50% veroprosentti on aivan sairas ja uskomattoman epäoikeudenmukainen. Mietippä että tekisit ruokatuntiin asti töitä ilmaiseksi!
Siis kommarit tahtovat nostella veroja sillä varjolla että autetaan huonompionnisia mutta eivät tee niin yksityiselämässään. Muistan että täällä palstalla joku joskus tahtoi nostaa verot ylös, mutta kun kysyin että jos vero% olisi 0% niin käyttäisitkö omaa rahaa samoihin asioihin mitä veroja niin vastaus oli ei.
Eikö oikeasti olisi paras ja oikeudenmukaisin tapa että esim. kehitysapua ei kustannettaisi valtion budjetista vaan jokainen voisi antaa palkastaan oikeaksi katsomansa summan, jos haluaa. Mitä luulet, laittaisiko vasemmistolaiset sen 50% tuloistaan tälläisiin tarpeisiin vai alettaisiinko itkemään suurituloisten perään että maksakaa te.
Unohdin että tuosta pääomatulostahan on yritys maksanut vielä verot. Eli oikea veroprosentti on 40,5%. Tämähän aina kätevästi unohdetaan tässä keskustelussa. Jos tuota pääomaveroa tosiaankin aletaan korottelemaan niin aletaan olla jo tilanteessa jossa omistajat maksaa veroa 60-80%. Tässä ei liene edes sinusta mitään järkeä.
Unohdin että tuosta pääomatulostahan on yritys maksanut vielä verot. Eli oikea veroprosentti on 40,5%. Tämähän aina kätevästi unohdetaan tässä keskustelussa. Jos tuota pääomaveroa tosiaankin aletaan korottelemaan niin aletaan olla jo tilanteessa jossa omistajat maksaa veroa 60-80%. Tässä ei liene edes sinusta mitään järkeä.
Tällähän ihmisiä pelotellaan jatkuvasti. Pistää ihmettelemään miksi verotasoja ei siis harmonisoida EU:n sisällä, jotta täysin turhalta verokikkailulta vältyttäisiin. Ehkä siksi, että mm. Irlanti hyötyy helvetisti siitä, että firmat näyttävät siellä positiivista tulosta (esim. Microsoft maksaa kaikista rojaltituloista verot Irlantiin), kuten myös UK.
Yksi syy voi myös olla siinä, että verokilpailua ei saa suitsia siksi, että sanaparissa on mukana sana "kilpailu", joka aiheuttaa suurimmalla osalla KTM:iä ja ekonomisteja rajun ja hallitsemattoman orgasmin. Pelottavaa.
Tuskinpa kukaan noista huippupalkkoja takovista valittaa palkastaan. Mielestäni progressiivista verotusta (rankkaakin sellaista) voidaan varsin hyvin perustella rahan laskevalla marginaaliutiliteetilla.
Tämähän tarkoittaa vaan sitä, että kaikkia yhteiskunnan funktioita ei voitaisi rahoittaa markkinoimallanne libertaristi-mallilla. Sosiaaliturvan sijaan ihmiset joutuisivat kerjuulle.
Jaa-a, en ole kehitysmaatutkija, joten en lähde tuohon mitään kommentoimaan. Eihän Suomen kehitysapu muutenkaan ole kovin kummoista muihin OECD-maihin verrattuna (0,44 % BKT:sta, useilla muilla, esim. Ruotsi ja Norja, se on 0,7 % BKT:sta).
Hmm, mistä vedit tuon prosentin? Puhutaanko nyt pörssilistatuista yhtiöistä vai listaamattomista? Tuossa pääomatulojen verokohtelussahan on reipasta hajontaa. Lisäksi veroasteet vaihtelevat pörssiyhtiöiden välilläkin.
http://www.talouselama.fi/uutiset/article164167.ece
Jos verotus harmonisoitaisiin niin sitten suuryritykset kotouttaisivat voitot vain EU:n ulkopuolella. Tosin kannatan sitä että olisi universaali pääomaveroprosentti. Vähentäisi tätä älytöntä kikkailua.