Verorahojen tuhlaus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Viitisen vuotta sitten satuin olemaan samalla Frankfurt-Hki -lennolla Ilkka Kanervan ja parin Jyväskyläläisen kokoomusnuoren kanssa. Lento oli myöhässä ja kaiffarit missasivat jatkolennon Jykylään. Koneen laskeuduttua rupesivat siinä sitten arpomaan, että milloin seuraava juna Jyväskylään lähtee, johon Ike vaan totesi, notta ottakaa pojat vaan taksi alle ja sillä Jyväskylään; valtio maksaa tjsp. ja taksijonoonhan ne siitä sitten menivätkin.

Ei rahallisesti tietenkään mikään maata mullistava juttu mutta vahvistaa vain sitä, että toisten rahoja on todellakin helppo tuhlata.

En mä ymmärrä, miten Ike saa valtion maksamaan niiden kokoomusnuorten lentomatkoja tai taksimatkoja. En tiedä, oisko tullut paljon halvemmaksi lentää kuin mennä taksilla.

Mitä sä sitten luulit Iken olevan siellä politiikassa tekemässä? Hoitamassa yhteisiä asioita? Omaan pussiinsa se tietenkin pelaa ja repii irti kaiken rahan minkä veronmaksajilta saa. Niin minäkin tekisin jos mulla olis mahdollisuus maksattaa omia kulujani valtiolla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En mä ymmärrä, miten Ike saa valtion maksamaan niiden kokoomusnuorten lentomatkoja tai taksimatkoja. En tiedä, oisko tullut paljon halvemmaksi lentää kuin mennä taksilla.

Mitä sä sitten luulit Iken olevan siellä politiikassa tekemässä? Hoitamassa yhteisiä asioita? Omaan pussiinsa se tietenkin pelaa ja repii irti kaiken rahan minkä veronmaksajilta saa. Niin minäkin tekisin jos mulla olis mahdollisuus maksattaa omia kulujani valtiolla.

En ymmärrä minäkään eikä kyllä ihan helvetisti kiinnostakaan. Muistuipa vaan mieleen ko. tapaus.

Ja jos itse olisin sellaisessa asemassa, että pystyisin maksattamaan omia kulujani valtiolla kohtuu pienellä kiinnijäämisen riskillä niin ihan varmasti sen tekisin.
 
Eikös kansanedustajilla ole kulukorvaukset joita vastaan ei tarvitse kuitteja. Eli ei Ile oikeastaan valtion rahoja antanut vaan omiaan jotka olisi voinut valtiolta myös omaan taskuun laittaa :D
 
Tänään tentissä valvoja luki jotakin lehteä. Veronmaksajat maksaa tollaisille valvojille palkkaa eikä ne tee sitä työtä mistä niille maksetaan. Muistuipa vaan mieleen.
 
Tänään tentissä valvoja luki jotakin lehteä. Veronmaksajat maksaa tollaisille valvojille palkkaa eikä ne tee sitä työtä mistä niille maksetaan. Muistuipa vaan mieleen.
Ai onko teillä tenteissä ihan palkattuja valvojia?
Meillä ne oli kyllä ihan opettajia valvomassa tenttejä, jotka siis saivat palkkansa opettamisesta, ei suinkaan vain kokeen valvomisesta;)
 
Tulee mieleen aina näin syksyisin kun autolla ajelee valtateitä pitkin että mihin niitä verorahoja oikein käytetään. Kummallista on se että joka ikinen syksy ilmestyy noita sillanlevennystyömaita kaduille. Eli siltoja levennetään vaikkapa puoli metriä ja parin vuoden päästä uudelleen sama homma. Tässähän on takana se että kun tielaitokselle on budjetoitu tietty määräraha vuodelle niin ne pitää käyttää, muutoin seuraavana vuonna käyttämättömät rahat vähennetään budjetista. Siltatyömaat ovat täysin turhia, varsinkin kun puhutaan jostain levennyksestä. Hyvin ne sillat ovat vieneet autot yli entisilläkin mitoilla. Miksi toimivaa pitäisi muuttaa?

Käsittämätöntä scheissea koko yllä oleva teksti.
 
No nyt elvytetään eli valtio ottaa velkaa ja sillä rahalla betonoidaan Leppävaara. Sitten kun on olan takaa elvytetty, niin pitää alkaa maksella takaisin näitä bileitä: €tana.
 
No nyt elvytetään eli valtio ottaa velkaa ja sillä rahalla betonoidaan Leppävaara. Sitten kun on olan takaa elvytetty, niin pitää alkaa maksella takaisin näitä bileitä: €tana.

Valtio elvyttää useammalla toimialalla aikaistamalla hankkeita tai hankintoja, jotka muuten olisivat vääjäämättä edessä lähitulevaisuudessa.
Kun nämä hankkeet tai hankinnat on aikaistettu esim vuodelle 2010 vuodelta 2012, mitähän nämä teollisuuden edustajat meinaavat duunailla vuonna 2012, jos niiden pääasiakas on Suomen valtio? Luulen, että protektionismi saattaa vielä vuonna 2012 olla tietyillä aloilla päällimmäinen aate siinä mielessä ettei muilta mailta tule tilauksia entiseen malliin. No, onneksi ei ole asiani päättää.
 
Oli miten oli, valtion menot suhteissa tuloihin ovat revenneet ihan käsistä tänä vuonna veropohjan kaventuessa ja valtion elvyttäessä velkarahalla. Saas nähdä, löytyykö rotia ja jos löytyy niin keneltä tällä kertaa alkaa kiristää menohanaa heti kun yksityinen puoli alkaa elpyä.

Oy Suomi Ab on nimittäin ihan kuralla taloudellisesti eikä tulevaisuuden näkymät ole kummoiset.
 
Jossain oli kaavio siitä miten paljon valtion budjetti on 2000-luvulla kasvanut. Se oli jotain 30% mikä on ihan älytöntä.
 
Tommoset määrätyllä vuosibudjetilla toimivat laitokset yms keskukset ovat mun alalla suuri asiakas. Klassisesti tähän aikaan vuodesta tulee helkkaristi tilauksia, jotka vaan tilataan siksi että pakko nyt käyttää määrärahat loppuun tältä vuodelta, että ensi vuonnakin saadaan. Monesti tilanne on se että joku tilaa laitteiston ja sen jälkeen alkaa funtsia että mihis tätä käytetäänkään tai olisiko tästä apua johonkin. :voi_helvetti.jpg:

...

Nämä vuosibudjettien laatijat/tarkkailijat ovat varmaan sieltä kauppiksesta ja äo sekä katse tulevaisuuteen on minimissään.
 
Jossain oli kaavio siitä miten paljon valtion budjetti on 2000-luvulla kasvanut. Se oli jotain 30% mikä on ihan älytöntä.
Ylläri, että budjetti kasvaa, kun verotulotkin kasvaa :jahas:
 
Olen kuullut jostain villistä taika arkusta josta valtio saa rahaa ja mistään ei koidu kansalaisille mitään kustannuksia.
Onko jollain parempaa tietoa?
 
Ilmeisesti elvytys-sana on täällä hieman eri merkityksessä poliittisella kentällä kuin muualla. Yksi professoreistamme (joka ei jaksa aina viileän akateemista retoriikkaa) haastateltuna:
http://aikalainen.uta.fi/2009/10/21/elvytys-muuttui-miinusmerkkiseksi/

Empä antaisi Tuomalan höpinöille juuri mitään painoarvoa. Kyseinen kommari haetaan aina ilkkumaan rikkaita ja itkemään siitä, että miksi meillä ei ole progressiivisempaa verotusta.

90-luvulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kun alkaa leikkaamaan, oli erittäin lähellä ettei Suomi joutunut IMF:n velkasaaneeraukseen, sitten sitä vasta olisikin saksittu. Aivan täyttä paskaa koko artikkeli imo.
 
Back
Ylös Bottom