Veronpalautukset / jäännösvero vuodelta 2006

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeHo
  • Aloitettu Aloitettu
Itse maksoin koko alkuvuoden 0% ja uuteen verokorttiin laitoin perusprosentiksi 12,5% 15000€ asti ja lisäprosentti 31%. Oikea prosentti olisi jotain 28% kieppeillä, mutta lasken varman päälle ja laitan säästöön 30% mukaan. Lasken erotuksen (yht jotain hieman yli 3000€) ja laitan lyhyen koron, suomi-indeksin ja phebuksen sisään 1/3 suhteessa jokaiseen. Helppoa kuin heinän teko, tosin mulla on hieman riskiäkin kun on Phoebus ja Suomi-indeksi mukana. Tämä kaikki siis valtion antamalla 1% korolla olevalla bulletlainalla jonka maksu tapahtuu vasta 1.12.2008.:)

Miten sait veroprosentin verokorttiin nollaksi?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Verokorttia tilatessa pitää "arvioida" koko vuoden tulot niin pieniksi, ettei vähennysten jälkeen jää verotettavaa tuloa.

Jos arvioi tulonsa todella pieniksi (noin 1000 eur) niin silloin veroprosentiksi tulee 0% ja lisäprosentiksi 29,5%. Laskeskelin hetken aikaa ja en kyllä onnistunut löytämään sellaista verokortti/palkkatulo-kombinaatiota alle 40 000 eur vuosituloilla, jossa mätkyjä saisi kasvatettu yli ~1500 euron. Tietysti jos tulot kasvavat niin suuriksi, että 29,5% on huomattavasti alhaisempi pidätysprosentti kuin mitä pitäisi olla niin sitten voi mätkyjä kerätä enemmän.

Vain enkö vain osaa?
 
Miten sait veroprosentin verokorttiin nollaksi?

Tein muutosverokortin kesällä 2006. Ilmoitin verotoimistoon, että lähden sapattivapaalle loppuvuodeksi ja näin ollen vero% tipahti 0%, koska olin maksanut "liikaa" veroja siihen astisiin tuloihin nähden. Todellisuudessa jatkoin töitä normaalisti. Lisäprosentti oli jotain 40%, mutta silti jäin voitolle. Paras homma oli kumminkin se, että sama verokortti toimii vuoden alussa siihen asti, kunnes uusi verokortti saapuu.
 
Tasaan korttini kesäkuussa ja joulukuulla. Verot meni taas +-50e, mutta kilometreistä saan yleensä sen tonnin verran takaisin... Lopullista nauhaa odotellessa.
 
Ei oo tullu tännekään, eikä kukaan ole puhunut töissäkään aiheesta mitään. Menee varmaan kuun vaihteeseen?
 
Tää ketju on ollut ihan kullanarvoinen tälläselle kiireelliselle työnarkomaanille...(laiskalle, väsyneelle nettiriippuvaiselle), että thänks.
 
Verotuksen vuosikalenterin mukaan postitus aloitetaan elokuussa ja jatkuu aina lokakuun loppuun asti.

1.11. tiedot tulevat julkisiksi jolloin päästään taas stalkkaamaan muiden tuloja.

Noin siellä todellakin luki, siksi tämän nostinkin.

Joko näkynyt?
 
Ei, kysymys heti perään.
Mulla meinaa toi vuoden tuloraja ylittyä kohta. Sitten menee 34% verolla. Täytyy vissiin tehdä uus verokortti, nykynen on 14%, se ei varmaan nouse jos nostan vähän tulorajaa.

Kiitos vastauksista, olen saamaton vätys ja kaikkee pitäs olla tekemässä koko ajan...
 
Ei, kysymys heti perään.
Mulla meinaa toi vuoden tuloraja ylittyä kohta. Sitten menee 34% verolla. Täytyy vissiin tehdä uus verokortti, nykynen on 14%, se ei varmaan nouse jos nostan vähän tulorajaa.

Kiitos vastauksista, olen saamaton vätys ja kaikkee pitäs olla tekemässä koko ajan...

Verokortin taitaa saada peräti tilattua verkkopankkitunnuksilla vero.fi:stä.

http://portal.vero.fi/public/default.aspx?nodeid=7788&culture=fi-FI&contentlan=1

Kirjaudut sisään ja naputtelet sinne oikeat tiedot, niin se laskee sulle uuden verokortin.
 
Back
Ylös Bottom