Veronpalautukset / jäännösvero vuodelta 2006

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeHo
  • Aloitettu Aloitettu
Siis saitko netin verotuksessa vähentää pääomatulojen tulonhankinta välineenä? Paljonko KK-volyymilla teet kauppaa ja onko kyseessä osake vai rahastokauppa. Miten perustelit tuon verottajalle?

Jep. Mä kirjoitin siihen, että tarvitsen internettiä kaupantekoon, laiton nettiliittymän kk maksut yms. näkyviin. Jotain tonneja vuodessa on mun kaupat, oiskohan ehkä 500 euroa per kk maksimissaan. Eli en tee aktiivista kuappaa. Hyväksyivät osan niistä, mutta suurimman osan kuitenkin. Tosin mulla on meganen liittymä, ei ne mitään 10 megasia hyväksy varmaan keneltäkään.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitäs ton läpimeneminen sit oikein vaatii ?

Täältä poimittua:

Jos verovuonna Suomessa asuneen henkilön veronmaksukyky hänen ja hänen perheensä käytettävissä olevat tulot ja varallisuus huomioon ottaen on erityisistä syistä, kuten elatusvelvollisuuden, työttömyyden tai sairauden johdosta olennaisesti alentunut, vähennetään hänen puhtaasta ansiotulostaan kohtuullinen mää-rä, ei kuitenkaan enempää kuin 1400,00 euroa. (TVL 98 §).

Vähennyksen määräämisessä on aina otettava huomioon verovelvollisen ja hänen perheensä kokonaistilanne. Ensin on tutkittava, onko veronmaksukyky lain tarkoittamasta erityisestä syystä olennaisesti alentunut. Sen jälkeen tutkitaan, onko vähennys myönnettävissä ottaen huomioon verovelvollisen ja hänen perheensä veronalaiset ja verovapaat tulot ja varallisuus.

Veronmaksukyvyn alentumisvähennystä ei yleensä voida myöntää täysimääräisenä, jos yksinäisen verovelvollisen vuositulon määrä ylittää 13 500 euroa tai puolisoiden yhteenlaskettu vuositulon määrä ylittää 23 500 euroa. Vähennystä ei myönnetä osittaisenakaan, jos yksinäisen verovelvollisen vuositulon määrä ylittää 22000 euroa tai puolisoiden yhteenlaskettu vuositulon määrä ylittää 35 000 euroa. Edellä mainittuja tulorajoja korotetaan 2 500 eurolla jokaista verovelvollisen huollettavana olevaa lasta kohti.


Oliko sulla perusteena muutakin ku naapurin tädin vihje?
 
Oliko sulla perusteena muutakin ku naapurin tädin vihje?


No eipä ollu :nolo:

Tulorajat ylittyy kaikilta osin sen verran reippaasti, ettei tosiaan tarvinnu moista näköjään odottaa - naapurin ukko vaan tienaa raksalta ainakin 2x meitsin vuositulot ja äiteet on molemmat kotona, niillä on KUULEMMA menny aiemmin ainakin osittain läpi...

Eipä toi mitenkään harmita, mutta taas on piirun verran fiksumpi...kai... :)
 
1121 €, olisin ottanu enemmänki...
 
~995€ palautuksia! Aivan loistavaa! :)
 
En ilmottanu tilinumeroo, joten voinko hakee veronpalautukset jo tänään omasta pankista ihan ajokorttia vastaan omalle tilille?

edit: mistä (ts. netistä?) saisin tietää paljonko sitä massia tuli ku oon hukannu kaikki lappuset :D
 
En ilmottanu tilinumeroo, joten voinko hakee veronpalautukset jo tänään omasta pankista ihan ajokorttia vastaan omalle tilille?

edit: mistä (ts. netistä?) saisin tietää paljonko sitä massia tuli ku oon hukannu kaikki lappuset :D

Ellei pankkitili ole verohallinnon tiedossa, palautus maksetaan 12.12.2007 alkaen maksuosoituksena.
 
Ellei pankkitili ole verohallinnon tiedossa, palautus maksetaan 12.12.2007 alkaen maksuosoituksena.
Maksuosoitus? :david: Riittääkö siis et meen ajokortin kanssa konttoriin vaatiin masseja 12.12.?
 
2t tuli tänä vuonna. Ensi vuonna veroja kierrellään yrityksen kautta, joten mielenkiintoinen vuosi tulossa.

Onko kukaan saanut kuntosalimaksuja tulonhankkimisvähennyksiin esim poke hommissa? Niin erikoiselle kuin kuulostaakin, niin huhuja olen kuullut että nuokin olisi läpi mennyt.
 
2t tuli tänä vuonna. Ensi vuonna veroja kierrellään yrityksen kautta, joten mielenkiintoinen vuosi tulossa.

Onko kukaan saanut kuntosalimaksuja tulonhankkimisvähennyksiin esim poke hommissa? Niin erikoiselle kuin kuulostaakin, niin huhuja olen kuullut että nuokin olisi läpi mennyt.

Ei pitäisi kyllä todellakaan mennä läpi, toisaalta kun tietää millaisia tanttoja siellä on töissä niin en yhtään ihmettelisi vaikka tuurilla menisikin...

Äläkä kierrä veroja vaan harrasta verosuunnittelua, veronkierto kuulostaa niin ikävältä ;)

Niin joo, ja 450€ tuli takaisin. Ihme että meni vähennykset läpi
 
no miekälle pamahti 250e vuoden intissä olo ajalta..tämähän johtuu siitä et päivärahoissa on se veroprosentti kohtuu korkea, vai miten v...ssa se oli :(
 
Back
Ylös Bottom