Veroehdotus

Matkakuluihin on mennyt vuonna 2007: 580e. Paljonko tää mahtaa tekee palautusessa? Ken tietää?

Matkakulujen omavastuu vuonna 2007 on 500 €, eli ei tuosta kauheasti lisää veronpalautusta tule. Omavastuun ylittävä 80 € vähennetään siis verotettavasta ansiotulosta, palautuksen määrä riippuu progressiivisen verotuksen takia tuloistasi.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
reilu 800e palautusta + matkakuluista vähän lisää. Matkakuluja on n. 1000e ja omavastuu mulla 410e, eli ehkä parisataa tulee lisää palautusta :rock:
 
Kyseessä voi olla huijaus, inhimillinen erehdys, tietoliikennekatkos tms. Jotkut vain "unohtavat" jättää ilmoituksen ajoissa.
QUOTE]

Sen verran tässä on selville saatu että huijaus on kyseessä. Useimpia konkurssin tehneitä firmoja hänellä on ollut.
Olen tuolta lakiosioltakin hänen toimistaan kysellyt.
Tasan vuosi rupeaa olemaan kun hänen kanssaan on viimeksi asioitu ja vieläkin hän kummittelee elämässäni.

Eniten vituttaa oma sinisilmäisyyteni kun olen kaiken paskan uskonut mitä on syötetty.

Sääliksi käy hänen perhettään ja omaisiaan jos näin valehtelee ja kohtelee heitäkin.

(Anteeksi tilitykseni. Olisi melkein kuulunut tuonne "vituttaa"-osioon)
 
Mitenkä noi liiton jäsenmaksujen vähennykset oikein menevät? Oon nyt itse ensimmäistä kertaa maksanut liiton maksun 29€/kk ja siitä saa ilmeisesti jälkikäteen jotain takaisin verotuksessa?
 
Mitenkä noi liiton jäsenmaksujen vähennykset oikein menevät? Oon nyt itse ensimmäistä kertaa maksanut liiton maksun 29€/kk ja siitä saa ilmeisesti jälkikäteen jotain takaisin verotuksessa?

Liiton pitäisi olla ilmoittanut nuo verottajalle, tarkista että näkyvät esitäytetyllä veroilmoituksellasi. Jos eivät näy niin tee korjaus. Maksamasi jäsenmaksut pienentävät verotettavaa ansiotuloa ja siten myös ansiotuloveroa, mutta kaikkea et saa takaisin.
 
Mitä kaikkea muuten voi verotuksessa vähentää ammattiinliiittyvinä kuluina? Itse maksetut kurssimaksut? Kirjallisuus? Kyseessä että kurssin käyminen vaikuttaa työnsaantiin/työn kuvaan ja ammattitaitoon, kirjallisuus alan perusteoksia.
 
~100€ tuli maksettavaa. Odottelin 200-300€ maksettavaa joten tämä oli ihan positiivinen yllätys.
 
~100€ tuli maksettavaa. Odottelin 200-300€ maksettavaa joten tämä oli ihan positiivinen yllätys.

Vähän samansuuntaset ajatusket oli minullakin. Odotin muutaman satasen mätkyjä ja tulikin vain reilut 30 euroa, joita niitäkään tuskin joudun maksamaan.

Tasotti kummasti kun loppuvuodesta oli kotihoidontuki mun nimissä ja huomasin vasta myöhemmin, että KELA pidätti reilut 30% veroja siitä.
 
Viddu 300 mätkyjä, en kyllä käsitä mistä ne tuli, mielestäni kaikki oli kunnossa.
 
Miten on sijoitusten laita näiden rahojen osalta? Onneksi en itse lähtenyt isommin kikkailemaan verojen kanssa, tähän asti oltas pakkasella.

AAA:ssa. Alussa laitoin kolmasosan Phobeukseen ja Suomi rahastoon, mutta kikkailin ne sieltä pois kesällä (kuten suurimman osan muistakin sijoituksistani) ja laitoin kaikki munat AAA:han. Vajaa 10% tuotto tällä hetkellä verovelalle. :)
 
Mitähän vammasia tuolla verotoimistossa on töissä? Mikä helvetti siinä on että pitää pompotella joka saamarin vuosi samoilla asioilla, esim vuokratulot pitää merkata joka vuosi uudelleen samoin matkakorvaukset. Eikö ne nyt voi käyttää järkeä ja pistää ne defaulttina sinne jos ne on edellisenäkin vuonna olleet...
:jahas:
 
Tulee vajaa 900€ palautusta. Tiesin, että palautusta tulee, mutta toi on vähän liikaa, siis mun puolelta tyhmää järkätä niin korkeat verot, että palautusta tulee noin paljon. Halpaa lainaahan valtiolle noi palautukset käytännössä ovat. Joku 100-200€ olisi järkevä palautusmäärä, tai saman verran mätkyä. Silloin olisi ollut sopiva vero, siis suht tarkka.
 
1274 egee mätkyjä., Ehanaa...
Nyt täytyy kusettaa vähennyksissä kaikenmaailman vippaskonsteilla sitten perkele.
 
Back
Ylös Bottom