Veroehdotus

Vaimo sai kolmisen tonnia mätkyjä - kaikki vain siksi, että meni naimisiin ulkomaalaisen kanssa (minä). Täällä on keissi EU:n tuomioistuimeen kytemässä kansallisen syrjinnän vuoksi.

Itse muistelen, kuinka yhteiskuntatiedon opettaja aina selitti, että on parempi saada mätkyjä kuin rahaa takaisin. Oikein sijoittamalla, niille olisi voinut saada tuottoa ja korot olisi voinut pitää itse vaikka maksaa pääoman valtiolle. Valtio taas on saanut sinulta rahaa lainaksi, eikä maksa sinulle mitään korkoja koko tuolta laina-ajalta. Näin olen yrittänyt itseäni motivoida aina mätkyjen yllättäessä. Mutta siitäkin huolimatta joka kerta on kirpaissut pirusti.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaimo sai kolmisen tonnia mätkyjä - kaikki vain siksi, että meni naimisiin ulkomaalaisen kanssa (minä). Täällä on keissi EU:n tuomioistuimeen kytemässä kansallisen syrjinnän vuoksi.
Voisitko hieman valaista miten tuo naimisiinmeno vaikutti veron määrään? Kuulostaa aika ihmeelliseltä toiminnalta verottajalta jos näin tosiaan on.
 
Tämä ei ole tapahtunut Suomessa, vaan täällä Kreikassa. Vaimo on juristi ja sen vuoksi pakosti itsenäinen ammatinharjoittaja (täällä kukaan juristi ei voi olla tavallinen palkollinen). Menemällä minun kanssani naimisiin, hän menetti osan vähennysoikeuksistaan - ihmeellistä kyllä - kun me joudumme tekemään yhteisen veroilmoituksen koko taloudesta, emmekä voi tehdä niitä tällä hetkellä erikseen. Tähän on tulossa muutos, mutta se vie aikaa.
 
~1500 euroa takaisin...kyllä tuolla jo kinkun ostaa :kuola:
 
Tämä ei ole tapahtunut Suomessa, vaan täällä Kreikassa. Vaimo on juristi ja sen vuoksi pakosti itsenäinen ammatinharjoittaja (täällä kukaan juristi ei voi olla tavallinen palkollinen). Menemällä minun kanssani naimisiin, hän menetti osan vähennysoikeuksistaan - ihmeellistä kyllä - kun me joudumme tekemään yhteisen veroilmoituksen koko taloudesta, emmekä voi tehdä niitä tällä hetkellä erikseen. Tähän on tulossa muutos, mutta se vie aikaa.

Ok, no nyt asia selvisi. Oliko tuossa ratkaisevana tekijänä naimisiinmeno yleensä vai se, että puoliso on ulkomaalainen. Noita asioita on periaatetasolla muutaman kerran ratkottu EUtuomioistuimessa, ja siellä kansalaisuuteen perustuvat vähennykset eivät oikein menestyneet.
 
Mun n. 50 euron mätkyt vaihtui 30 euron palautuksiin kun pistin nuo netit, lehdet yms. sälät vähennyksiin. Että pääsi tossa taas ihan tuntipalkoille kun meni siihen ainakin 20 minuuttia kun nuo veroehdotkuseen lisäsi. ;)
 
Nyt on muuten palkansaajalle hyvä ajankohta vaikuttaa itse mätkyihin/palautuksiin vuodelta 2008.

Veroprosenttilaskurilla voi katsella miltä tilanne näyttää niin ei tarvitse yllättyä ensi vuonna niin paljoa. Vielä ehtii hyvin myös tilata uuden verokortin loppuvuodelle jos ei halua vuotta odotella palautuksia tai ilmoittaa korkeamman ennakonpidätysprosentin palkanlaskijalle jos on maksanut liian vähän veroja.
 
Useamman satasen mätkyt vaihtui muutaman kympin palautukseksi. Kiva kiva.
 
Millos nuo mätkyt tulevat maksuun tästä vuodesta? Uusi tilanne näin päin, odotettavissa 4 miinustonttua :kippis1:
 
No niin...tonni palautuksia..aika paha :(

Ajattele sitä toiselta kantilta. Eli mustaakseni harrastat velkavivuttamisella asuntosijoittamista? Nyt olet ottanut pankilta 1000€ lainaa jotta voisit lainata sen ilmaiseksi valtiolle n. 1.5 vuodeksi.;) Tämä siksi, että olisit voinut lyhentää lainaasi sillä tonnilla vuonna 07 tai vaihtoehtoisesti sijoittaa sen tuottavammin kuin lainanlyhennys.
 
Jahas pitäs alkaa pikkuhiljaa keräilee taas kuitteja ja muistelee mitä vähentää... Alla jotain listaa missä mennään. Tuleeko mieleen mitään mikä yleensä vähennetään jos vaikka duunailee kotona jotain pientä mainosmatskua?
-------------
-Työhuonevähennys (mitäs se nyt sitten onkaan)
-Työtarvikkeet 100%
-Tietsikat + muut sälät 100%
-Matkustelut asiakasbriiffeihin muutama (kuuluukos nämä nyt noihin automaattisiin vähennyksiin jos ei ylity tuo minimi? Tämä jäänee sitten pois)
-Televisio?
-Pleikkari?
-Kännyt 3kpl (50-100%?)
-Puhelukulut
-Siivouskulut (kuuluko tämä työhuonevähennykseen?)
-Ammattikirjallisuus? (paljos on maksimit? Kuitteja nyt ei tietenkään ole mistään)
-Domain + weppitilat

Mitäs muuta? Onko YELli puolella mitään vähennyskelpoista?

Paikallinen verotäti ruksaili viime ehdotukseen prosentteina jos vähänkin tuotteella oli siviilikäyttöäkin, en nyt sitten tiedä harrastaako kukaan tuollaista missään.
 
Back
Ylös Bottom