Veroehdotukset vuonna 2012/13, tuliko mätkyjä vai palautuksia, mitä saat vähentää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehdotuksen mukaan ois palautuksia tulossa reilu 12 tonnia, mutta todellisuudessa jäänee 4-5 tonnia mätkyjen puolelle. Aina yhtä järkevän näköinen tuo veroehdotus, kun eivät siihen tuloja kerenneet laittaa ollenkaan :rolleyes:

1650€ palautuksia ja työmatkavähennykset laitoin jo vetämään eli about 2000-2500€ tulee, joka on opiskelijalle kuin lottovoitto.

Nyt saisit kyllä opiskelijana ottaa iteäsi niskasta kiinni ja perehtyä vähän asioihin. Et sä nimittäin tuossa mitään voita mistään. Olet vian maksanut liikaa veroja ja olisit voinut vuoden ajan tuon kerätä vaikka säästötilille jemmaan ja sulla ois joulukuussa ihan samat rahat käytössäsi + mahdollinen tuotto jos sellaista jostain tililtä saa. Järkevä tietysti pistää vaikka lyhyen koron rahastoon jos rahat vaan odottaa jotai tulevaa käyttöä.

Ihmiset pettää itseään aika lujaa näillä palautuksilla. Jos siitä tilistä ei ota HETI sitä säästöosuutta jemmaan, niin ei siitä ole mitä ottaa. Kaikki se johonkin hupenee ennen seuraavaa palkkapäivää. Ei tämä siis eroa oikeasti siitä mitenkään jos ottaisit sen 200 euroa joka kk jemmaan tai että maksat liikaa veroja tileistäsi.

Opetelkaa oikeasti säästämään, se on tärkeä taito vaikkei sitä omaisuutta muuten haluaisikaan keräillä.

Mä en säästä vanhuuden varalle, enkä hautaan!
Luultavastin elän vain kerran ihmisenä, niin olen sillä liikenteessä, että ostan sen mitä haluan, enkä ylimääräisiä sijoittele;)
Sijoittamisesta ei saa mitään muuta kuin, harmaitahiuksia aikaiseksi, varsinkaan jos kurssit ei ole otollisia.
Toki mennään omalla tulotasolla tuossa osto "huumassa".
Niin ja edelleenkin maksaahan tuo verottaja parempaa korko, kuin yksikään pankki perustilille;)
Lisätään vielä tuohon ihmisenä olemiseen sen verran, että luultavastin toisessa elämässä olen jänis joka loikki ensimmäisenä elinvuotenaan tien poikki auton alle:D
Itse lainasin verottajalle 1573,81€ ja sille näköjään tuli 6,53€ korkoakin.
Tuosta puuttuu vielä matkakorvaukset, eli yli 2000€ mennää.
Kaikki tuhlaan jouluun mennessä;)

Työmatkavähennyksetkään ei mene välttämättä läpi, joten itse en ainakaan ota kaikkia ennakkoon huomioon veroprosentissa.

Ripee:

Jokainen toimii oman valintansa mukaan. En mä jaksa enää paasata mitään "sijoittamisen ilosanomaa". Työtä tuo on, eikä se sovi kaikille todellakaan. Ja saahan sitä tuhlata, kunhan pyrkii tuhlaamaan vasta kun on tienannut noin pääsääntöisesti. Tietysti sitä lähes jokainen joutuu ostamaan asunnon velalla, mutta siihen päälle jos ostaa lelutkin velalla niin on kohta noissa ylielkaantuneiden listalla. Oma pointti oli se ettei se veronpalautus ole mikään lottovoitto vaan ihan sun omia rahojasi jota olet valtiolle vipannut vuoden aikana.

Teri:

Hyvä pointti, en minäkään noita tule ennakkopidätysprosentissa huomioimaan vaikka tulenkin niitä todennäköisesti tänävuonna saamaan.

Kuutisen sataa tulee takaisin. En tajua millä tuon edes voi saada menemään tasan, paitsi hakemalla korjausverokortti joulukuulle.
Ja pelkästään hyvä näin, jos olisin saman rahan sijoittanut esim osakkeisiin, siitä olisi enää korkeintaan puolet jäljellä meikäläisen sijoitushistorialla...

1300€ tulossa takaisin. Matkakorvauksia tuli ainakin viime vuonna 600-700 vielä lisäksi. Vähän pienemmällä prosentilla vois tehdä, mukava joulubonus toisaalta tulossa.

Aika hyvin osui tänä vuonna, vajaa 200 euroa tulossa takaisin. Vähennyksiä ei ole kuin työmatkat (pääkaupunkiseudun seutulippu).

Mitenkähän hanakasti verottaja on kiinnostunut kuiteista tällaisessa tapauksessa? Osa on hukassa ja osa oli arkistoitu niin hyvin, että pitää kutsua CSI paikalle, mikäli haluaa saada haalentuneesta musteesta jotain selvää. :rolleyes:

Aika hyvin osui tänä vuonna, vajaa 200 euroa tulossa takaisin. Vähennyksiä ei ole kuin työmatkat (pääkaupunkiseudun seutulippu).

Mitenkähän hanakasti verottaja on kiinnostunut kuiteista tällaisessa tapauksessa? Osa on hukassa ja osa oli arkistoitu niin hyvin, että pitää kutsua CSI paikalle, mikäli haluaa saada haalentuneesta musteesta jotain selvää. :rolleyes:

No eikai se verottaja vaadi mitään seutulippujen kuitteja. Vaan että sulla nyt reitit kotoa duuniin kulkee niin että sen reitin ja seutulipun käyttö on tarpeen. Tuollainen vähennys pitäisi mennä sukkana läpi vertaa oman auton käyttöön. Ei oman auton käytöstäkään kuitteja ole, sen vain verottaja hyväksyyt tietyin kriteerein eli ei hyväksy jos se bussimatka on mahdollinen VEROTTAJAN kriteereiden mukaan. Eli silloinkin saat vähentää sen seutulipun hinnan vaikka ajat oikeasti omalla autolla. Näin olen itse ymmärtänyt, ei mulla todellakaan ole oman auton käytöstä mitään kuitteja, enkä ole ikinä kuullut että siitä pitäisi jotain ajopäiväkirjaa pitää?

Omavastuuosuus on sitten 600€;)
Vai paljon tuollaiset kk liput maksaa vuodessa:jahas:

Omavastuuosuus on sitten 600€;)
Vai paljon tuollaiset kk liput maksaa vuodessa:jahas:

Eikös tuo seutulippu ole aika kallis? En jaksa tarkistaa kun ei nyt itseä koske, mutta veikkaus että ainakin satkun kustantaa per kk.

Rapiat 760 palautuksia. Vähemmän kuin parina aiempana vuotena joten oikeaan suuntaan mennään. Muuten olisin laskenu veroprosenttia mutta tulot paranee tän kuun alusta lähtien että joudunkohan ihan nostamaan loppuvuodesta..?

870 takaisin ja tosta puuttuu vielä kotitalousvähennys 3k...en tiedä sit paljonko tuo lisää palautuksia...
Oiskos 1700€ mitään:jahas:
Vuonna 2011 tehty työ 3000€ x 60% vähennys-100€omavastuu=1700€
Toki totuus voi olla jotain muuta, mutta noin äkkiä laskettuna 2570€ olis tulossa takaisin:jahas:

Suositut

Back
Ylös Bottom