Verenpaineesta

Liittynyt
20.8.2002
Viestejä
4
Voikohan verenpaine olla hetkellisesti vähän kohollaan, kun mittauttaa sen kymmenisen minuuttia punttisalitreenin, saunan ja suihkun jälkeen? Mittautin lääkäriasemalla 132/84 sillä virallisella kapistuksella, kun joskus vuosi sitten alapaine taisi olla luokkaa 70 (tosin digitaalisella Instrun kotimittausvehkeellä).
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Jizzlobber
Voikohan verenpaine olla hetkellisesti vähän kohollaan, kun mittauttaa sen kymmenisen minuuttia punttisalitreenin, saunan ja suihkun jälkeen? Mittautin lääkäriasemalla 132/84 sillä virallisella kapistuksella, kun joskus vuosi sitten alapaine taisi olla luokkaa 70 (tosin digitaalisella Instrun kotimittausvehkeellä).

Tietysti se on kohollaan treenin jälkeen. Mutta eihän tuo sinun arvosi edes ole korkea, vaan aivan normaali tulos. Verenpaine heittelehtii koko ajan puolelta toiselle päivän mittaan.
 
Jos tarkan tuloksen tahdot niin pari kertaa kuukauden aikana mittautat 30 min levon jälkeen. Itsellä heittelee jo kahden mittauksen välillä vaikka eroa ei olisi kuin 5 min :lol2:
 
Mulla systolinen paine on jatkuvasti 140 hujakoilla, mutta vielä kuulemma normaalin rajoissa.

EDIT: ok, voi olla että se lääkäri sanoi että vielä ei ole syytä huoleen. Mutta sehän on melkein sama asia :D
 
Viimeksi muokattu:
Minulla 138/79 ja ihan riittävän hyvät kuulemma ovat siihen nähden että geeneistä tulee vähän bonuksia tuohon. Mittasin 10 min ruokailun jälkeen puolelta päivin ja tulos oli 152/96 joten on sillä mittaus ajankohdalla "pieni" merkitys :D
 
Originally posted by naiskovis
Mulla on korkein mitattu arvo ollut 130/80 (jota lekuri sanoi ehdottomasti liian korkeaksi) ja matalin 80/40.

Diabeetikoille verenpaineen tavoitetaso on alempi kuin terveillä henkilöllä. Diabetes on merkittävä sydän- ja verisuonitautien riskitekijä ja myös diabeetikoiden sokeutumisen riski kasvaa jos verenpaine on korkea. Sen takia verenpaine tulee pitää alhaalla.
 
tollanen 130+ yläpaine ei juuri ole niinkään vaarallinen kuin esim. 90+ alapaine. se ratkasee enemmän.

mittausta ei kontrollimielessä ole kovinkaan hyvä tehdä treenin jälkeen. se 30 minuutin lepo on ok. mieluiten heti aamulla vaikka sykkeen ja ylikuntotestin kanssa.
 
paineita vai?

eihän täällä näytä kellään olevan mitään hätää paineitten kanssa,ketutus/stressi nostaa helposti jo lukemat ihanne arvojen ++yläpuolelle,ja jos perinnöllisiä taipumuksia ,ni only way is up,varsinkin jos kuurittelee arvot on mulla helposti tossa 170/110 ku on kunnon testo pöhnässä,mulla auttas kyllä aerobinen mut ku..........
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom