Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei varmaankaan kun se säännöllisesti käy luovuttamassaOriginally posted by Mubarak
Ite tunnen yhden säännöllisen verenluovuttajan, eikä sen tulokset oo pahemmin heilahdellu.
Mä luovutin verta 3 viikkoa sitten, koska Hb oli 180 ja kävin viikon päästä luovutuksen jälkeen mittautaan uudestaan Hb:n, niin se oli jo 173. Mulla olo keveni huomattavasti ja aerobinen treeni sujui huomattavasti kevyemmin. Olin puntti salilla jo luovutus päivänä ja tein silti ennätyksen selkätreenissä leuanvedossa ja maastavedossa. Leuanveto sattui hieman pistoskohtaan. Mun koululla oli luovutus viime viikolla, mut ne ei suostunu ottaan multa verta, koska lain mukaan pitää olla 2kk:n tauko edellisestä luovutuksesta. Tää oli mun toinen kerta tänä vuonna, ku luovutin verta. Pitää vissiin itse valuttaa verta maaahan!?Originally posted by Tonza
No nii, kävin nyt sitten vihdoin luovuttamassa sitä verta, tarkoituksena lähinnä katsoa, että vaikuttaako muutos hemoglobiinissa mitenkään mihinkään.
En vain tiedä huomaanko kummempaa eroa, kun pääsen seuraavan kerran treenaamaan vasta joskus su-iltana, tai maanantaina, mökille kun menen käymään... Ellen sitten rupea metsuroimaan ja kantele tyhmänä jotain valtion mettästä kaatamiani pöllejä edestakaisin...
Hemoglobiini oli 177 ennen luovutusta, olis mukava, kun pääsis mittauttamaan sen uudelleen alkuviikosta, että hiukan tietäisi missä mennään...
Originally posted by tommy77
Pitää vissiin itse valuttaa verta maaahan!?
Kyllä se mun käsityksen mukaan just tekee hyvää itelle. vanhaa verta veke, uutta tilalle. Kuten joku jo mainitsikin että vaikuttaa korkeaan verenpaineeseen laskemalla sitä, niin eikös se sillon tee just hyvää luovuttajalle?Ei se hyvää tee itelle, mut voi olla korvaamaton jollekkin muulle!