Venyttely, Pakaran jumiutumisen vaikutus spagaattiin.

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
En tiiä kuuluuko oikein nyt itse treeni palstalle, mutta en oikein muutakaan paikkaa tiennyt, mutta siis seuraavanlainen juttu: Voiko pakaran jumissa olo vaikuttaa siihen, ettei oikein spagaatti onnistu. Nimittäin itselläni on ollut pitkän aikaa sellainen ongelma, että pakarat ovat todella jumissa ja niitä on yritetty saada auki fysioterapia käyneillä jne..., mut siis ite ku haluaisin sivuspagaattia jotenkin harjoitella, mutta en saa oikein kohdistumaan venytystä sisäreisiin, ku kiristää niin saatanasti ulkoreisiin ja kohdistaa sit ihan sen kipuna pakaralle ja ulkoreiteen. Itelläni on sellanen venytyslaite, jolla levitetään haarat, ja sillä avulla sitä spagaattia sit koitetaan saada, mut jos harjottelen laitteella spagaattia, niin koskee ihan saatanasti ulkoreisiin enkä saa tuntumaa oikein sisäreisiin eikä nuo jalatkaan oikein leveelle asennolle mene, ku ulkoreidet jumittaa vastaan ja sit ku jos vaikka esim, sen minuutin verran siinä asennossa oon pitäny, ja sit siitä löysäät niin saa sellaset 20 sekuntia yritellä palauttaa niitä siihen normaaliin tilaan, ku ulkoreisiin koskee aivan helvetisti. Voiko tosin pakaran jumissa olo tila vaikuttaa tähän? Jos jollakin olisi tietoa ja vaikka samanlaista vikaakin jaloissa ja tietää asiasta, niin olisin todella kiitollinen, jos saisin vähän tietoa et mikä oikein mättää.

Mulla on nyt ainakin pakarat jumissa eikä spagaatin yrittäminen tunnu siellä yhtään, vaan tossa polven sivulla ja sisäreiden kohdalla ja lonkissa. Mulla on se eniten kiinni just ehkä lonkkanivelestä ja oonkin venytelly polvillaan ettei liike kävis niin paljon polviin/sisäreisiin vaan vaikuttaisi enemmin suoraan sinne mistä ottaa eniten vastaan. Mulla on just sama tavoite kuitenkin joka ei oikeen helposti oo onnistumassa juuri lonkkien takia :D Pitää ainakin 5-10minuuttia venyttää ennenkun saan maksimit venytettyä. Pakaroita venytän taas istuen toinen jalka suorana edessä, venytettävä jalka koukussa toisen jalan yli nostettuna ja vedän polvea rintaa kohti. Ainoa asia missä etureiteen ottaa on kun yrittää kyykätä niin lantio/lonkkaluu painaa etureittä vasten koska se tulee siihen päälle :rolleyes:

Ite oon kyllä venytelly nyt paljon etureittä, ja sitä tulee venytettyä aina samalla etuspagaattiharjotuksissa, nimittäin etureitenikin ovat melko jäykät. Sellanen on vielä itellä siis se tunne kun venytän sitä spagaattia, niin se kipu tulee suoraan tuonne ulkoreiteen ja siitä kimpoo sit polveen. Jos yritän tehä vaikka seinää vasten spagaattia, niin sisäreisissä ei edes kerkee tulla kummonen venytys, ku nuo ulkoreidet alkaa jumittaa vastaan ja sit alkaa se kipu. Oon kokeillu myös sit ihan istualleen sisäreisien venytystä, eli kantapäät vastakkain, sit vedät jalat ihteespäin ja kaveri on tullu vielä seisomaan siihen jalkojen päälle, mut tämäki koskee ulkoreiteen ja sinne ulkosyrjän kautta polveen. Hankala homma se on tosin ku ei tiedä missä mättää, ei minun tarvihe ku istua ihan normaalisti tuolilla ja jos vähän jalkoja levitän haara-asentoon niin koskee ulkoreisiin ihan saatanasti.

minullakin on samanlaisia kipuja sivu spagaatia tehdessä. Sisäreidet antais kyllä enemmän venyä, mutta kipu tulee jo aikaisemmin ulkoreisiin ja lonkkiin. Olisi kiva saada kanssa jotain selvyyttä asiaan. Fysioterapeutin kanssa on ollut vähän puhetta, mutta ei vielä ole selvinnyt sen tarkemmin.

Suositut

Back
Ylös Bottom