MUTTA maailmasta poistuisi 50% pahaa jos kaikki uskonnot unohdettaisiin ja ajateltaisiin oman moraalin ja harkintakyvyn mukaan niin kuin me vapaa-ajattelijat teemme. Minä en tarvitse mitään kirjaa sanomaan miten tämän lyhyen pyrähdyksen täällä vietän, siihen minulla on omat aivot ja niihin varastoitu tieto, ja nimenomaan tieto, ei mitään epämääräisestä 2000 vuotta vanhasta rättipäiden tekemästä bookista poimittuja "totuuksia" En edes ymmärrä miten länsimaissa voidaan opettaa tuolla "tapahtuneita" "fakta" juttuja. Mooseskin varmaan veti hulluruohoa aavikolla ja näki näkyjä. Ajatelkaa järjellä, miten pensas voi puhua! Onko se terveen ihmisen merkki jos hän sanoo että tuo pensas puhui minulle? Olenko minä hullu vai profeetta jos kerron tuollaista? Paskaa sanon minä koko kirja!
Aika tarkan osuuden olet laskenut, pointsit siitä sulle:thumbs:
Ja jos sinun vapaa-ajattelijan aivosi kertovat, mikä on hyvää ja mikä ei, niin mieti myös, mistä se hyvän käsitys on peräisin. Veikkaisin, että esim. Uudessa Testamentissa on paljon samankaltaisia arvoja. Ja kyseinen kirja sattuu olemaan suht iso osa tätä länsimaista rauhaa rakastavaa kulttuuriperimää.