Venäläinen venyttely + kova treeni = hermosärky

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tällaisen kokemuksen sain juuri äsken kokea. Eilen pidin lepopäivän salilta ja venyttelin alakropan ja rinnan ja ojentajat venäläiseen tyyliin isometrisellä venyttelyllä. Se on mainio metodi liikkuvuuden ja venyvyyden lisäämiseen, mutta lihaksille lähestulkoon yhtä rasittava kuin punttitreeni. Tänään menin sitten treenaamaan rinnan ja ojentajat ja kylläpä meni vituiksi. Rauta kulki todella huonosti ja jo treenin aikana käsiin tuli pirullinen hermosärky, joka on nyt kahden tunnin jälkeen vielä päällä.

Opin tästä sen, että ei siis kannata vetää kovaa isometristä venyttelyä niille lihaksille mitä aikoo seuraavana päivänä treenata. Pitääköhän tämä paikkansa myös toisinpäin, eli ei kannata tehdä kovaa isometristä venyttelyä niille lihaksille mitä on edellisenä päivänä treenannut?

Originally posted by PattiPete

Opin tästä sen, että ei siis kannata vetää kovaa isometristä venyttelyä niille lihaksille mitä aikoo seuraavana päivänä treenata. Pitääköhän tämä paikkansa myös toisinpäin, eli ei kannata tehdä kovaa isometristä venyttelyä niille lihaksille mitä on edellisenä päivänä treenannut?

Ei ehkä kannata kumminkaan päin. Itselläni ainakin syvävenyttely ja etenkin isometrinen venyttely on senverran kovaa, että peräkkäisinä päivinä ei kannata samoja lihaksia jumpata. Kevyempi venyttely on sitten asia erikseen..

En ole ihan varma tuosta isometrisestä mutta mä olen nyt ruvennut tekemään "maksimaalisia" venytyksiä heti sarjan jälkeen treenatulle lihakselle, esim. rinta: "pec-dec"-asentoon salin nurkkaan ja työnnän kroppaa nurkkaa kohti venyttäen tissejä niin maan perkeeleesti (saan juuri ja juuri happea). Hauikset: vinopenkkiin ja mahd. painavat käsipainot käsiin, kädet suoraksi ja johan v-e-n-y-y... Takareidet: istumaan penkille, jalka penkillä vaakatasossa, ja siitä venytän ja yritän painaa jalkaa penkin "läpi"... jne jne.

Mitä mä oon tuossa huomannu on että palautuminen on ihme ja kumma, nopeutunut ja kasvua tapahtuu hyvin. En tiedä liittyikö tää kauheasti sun kysymykseen mutta kuitenkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom