Velanperintä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Merkutio
  • Aloitettu Aloitettu
Muuan pariskunta vuokrasi minulta kämpän. Sitten he lopettivat maksamasta vuokria, ja jäivät minulle n. 3000€ velkaa häädön jälkeen. :itku: Ja häädön hoiti ulosottomies.

Mutta rahoja en ole saanut. Ulosottomies on voimaton. Ei voi kuulema persaukiselta periä. Mutta ajattelin ottaa harraqstyukseksi härnäämään kyseistä pariskuntaa. Mitäs keinoja suosittelisitte? Itse suosin paljon Sopraanosia katsoneena mafia konsteja.

On tässä tietenkin omaakin vikaa, kun en vaatinut tarpeeksi takuuvuokraa. Mutta minun mielestä velka on velka, ja velka pitää maksaa vaikka verellä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muuan pariskunta vuokrasi minulta kämpän. Sitten he lopettivat maksamasta vuokria, ja jäivät minulle n. 3000€ velkaa häädön jälkeen. :itku: Ja häädön hoiti ulosottomies.

Mutta rahoja en ole saanut. Ulosottomies on voimaton. Ei voi kuulema persaukiselta periä. Mutta ajattelin ottaa harraqstyukseksi härnäämään kyseistä pariskuntaa. Mitäs keinoja suosittelisitte? Itse suosin paljon Sopraanosia katsoneena mafia konsteja.

On tässä tietenkin omaakin vikaa, kun en vaatinut tarpeeksi takuuvuokraa. Mutta minun mielestä velka on velka, ja velka pitää maksaa vaikka verellä.

kannattaa olla varovainen ettei joku nosta syytettä sun kirjottelusta, voi tulla huomattavasti isommat tappiot kuin nykyiset 3000€..

kai se pitäis itsekin lähteä piinaamaan entistä alivuokralaista, tilanne bout sama perimisen osalta (kaverilla tuhansia perintärekisterissä joita ei ole peritty koska jätkä on pa)

Juu, ei muuta kuin betonikengät jalkaan ja jokeen :jahas:

Eipä se varmaan kovin suositeltavaa ole mitään oman käden oikeutta alkaa jakamaan tuossakaan tilanteessa vaikka vittumaista onkin.

Tilanne taitaa olla se, että asia jää lojumaan tähän mitä se on nyt, virkamiehet eivät pysty auttamaan. Vaihtoehdoksi jää sitten koputella vasaralla pariskunnan polvia.

Ei kai se auta ootella kuin josko ne joskus jotain kunnon tuloja sais ja sitten ulosottomies korjaa sulle satoa. Saattaa siellä jonossa usein olla muitakin velkojia. Et vissiin tsekannu luottotietoja ennen vuokrausta?

Juu, ei muuta kuin betonikengät jalkaan ja jokeen :jahas:

Eipä se varmaan kovin suositeltavaa ole mitään oman käden oikeutta alkaa jakamaan tuossakaan tilanteessa vaikka vittumaista onkin.

Eikä varsinkaan keskustella siitä täällä. Ymmärrän kyllä kuinka paljon tuollainen vituttaa, mutta eiköhän se ole parempi ottaa se 3000€ takkiin kuin hankkia itselleen jotain typeriä syytteitä. Joudut vielä itse maksamaan niille sioille. Onhan niitä velanperintä ja painostus metodeja olemassa, mutta tuo yllä mainittu on mun virallinen kanta.

Edit. Jos tästä oikein hakemalla hakee jotain positiivista niin sait kai kämppäs ehjänä takaisin?

Viimeksi muokattu:

Mä tekisin näin.. Käytäis normisti poikien kanssa strippi baaris eka vähän stiikaa stigut ja vetämäs känniä. Otettas Tonyn Musta Navigaattori 22":lla kromeilla ja kurvattas näiden pihaan.

Takaata 2 pesaria, nyrkkirauta, jeesusteippiä ja kannu bensaa.
Kaveri vetäis tietysti Pizzalähetin kuteet päällensä ja muut ois sivuilla piilossa.. PIMPOM.. Pelle tulee ja avaa, jätkät sanoo et pizzaa ois. Kaveri ihan hämillään mut avaa kuitenkin oven.

Samontein nyrkkiraudalla naamaan ja jätkät rynnii sisään. Vaimolta lyödään tietysti polvilumpiot paskaks pesarilla, teipataan koko naama jeesusteipillä! (Joo, ei siitä mitää pommia oikeesti saa rakennettua.)
Sidotaan molemmat tuoliin ja esitetään se tärkeä kysymys.. Missä on mun 3000e vitun köyhät?
Tää ei oo enää mitään leikkiä. Hakataan ilmat pihalle siitä äijästä ku muija on jo tajuttomana..

Ei irtoo rahoja, otetaan kaikki mitä käteen lähtee ja tuikataan talo poistuessa palaan.

LOL :D

Et vissiin tsekannu luottotietoja ennen vuokrausta?

Siihen aikaan kun vuokrasin asuntoa, niin en tiennyt että yksityinen ihminen voi katsoa luottotietoja.. Mutta se ei tosiaan pidäkkään paikkaansa. Oikeusministeriöstä saa kahdeksalla eurolla kolmen ihmisen luottotiedot tarkistettua. Olen käyttänyt sitä nyt kun vuokrasin asunnon uudestaan.

Laki on valitettavasti voimaton näissä tapauksissa..

Missäköhän vaiheessa uhkailu on rikos..? Ajattelin käyttää sellaista nyt ensialkuun.

Mä tekisin näin.. Käytäis normisti poikien kanssa strippi baaris eka vähän stiikaa stigut ja vetämäs känniä. Otettas Tonyn Musta Navigaattori 22":lla kromeilla ja kurvattas näiden pihaan.

Aamulla Tony soittaa kusi sukassa että poliisi käväs just hakemassa ja navikaattoristaki katos rimssit yöllä. Samanaikaisesti kämppäsi ovi kaatuu sisään ja bad cop vick mackey jakaa vähän oikeutta. Sellissä sitten mietit hampaattomana että ne kolme tonttuu on vieläkin saamatta.

:thumbs:

Takaata 2 pesaria, nyrkkirauta, jeesusteippiä ja kannu bensaa.
Kaveri vetäis tietysti Pizzalähetin kuteet päällensä ja muut ois sivuilla piilossa.. PIMPOM.. Pelle tulee ja avaa, jätkät sanoo et pizzaa ois. Kaveri ihan hämillään mut avaa kuitenkin oven.

Samontein nyrkkiraudalla naamaan ja jätkät rynnii sisään. Vaimolta lyödään tietysti polvilumpiot paskaks pesarilla, teipataan koko naama jeesusteipillä! (Joo, ei siitä mitää pommia oikeesti saa rakennettua.)
Sidotaan molemmat tuoliin ja esitetään se tärkeä kysymys.. Missä on mun 3000e vitun köyhät?
Tää ei oo enää mitään leikkiä. Hakataan ilmat pihalle siitä äijästä ku muija on jo tajuttomana..

Ei irtoo rahoja, otetaan kaikki mitä käteen lähtee ja tuikataan talo poistuessa palaan.

LOL :D

ASIAA :evil:

Saamatta jää veikkaan. Velat vanhenee ennenkuin saa perus sossutapauksista puristettua saatavansa.

Se on oma taiteenlajinsa tuo luotettavan vuokralaisen valinta.

MC Intrum Justitia voisi olla kanssa pätevä perintätoimisto tohon ongelmaan. Pojat hakee jokaisen euron vaikka ruumiinosa/sisäelin kerrallaan.

Saamatta jää veikkaan. Velat vanhenee ennenkuin saa perus sossutapauksista puristettua saatavansa.

Se on oma taiteenlajinsa tuo luotettavan vuokralaisen valinta.

eikös velkojen vanhenemisaika muuttunut juuri 15 vuodeksi?

"Nykylain mukaan ulosotto loppuu määräajan kuluttua mutta velka ei silti vanhene, vaan sitä voidaan alkaa periä uudestaan vaikkapa vasta velallisen kuolinpesästä. Uuden lain mukaan velka vanhenisi kun ulosottokin loppuu, normaalitapauksissa velasta riippuen 15–20 vuoden kuluttua ulosoton perusteena olevan tuomion antamisesta."

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...misesta+sai+lopullisen+muotonsa/1135224518683

edit. Linkissä siis puhutaan ulosottoveloista.

eikös velkojen vanhenemisaika muuttunut juuri 15 vuodeksi?

Vuoden 2008 alusta tulee voimaan uusi ulosottokaari, jossa säädetään velkojen lopulliseksi vanhenemisajaksi 15 vuotta. Pääsäännön mukaan maaliskuun alusta 2008 vanhenevat sellaiset velat, joihin on haettu maksutuomio ennen 1.3.1993. Sama sääntö koskee sekä päävelallista että takaajaa. Velkojat ja ulosottoviranomaiset huomioivat velan lopullisen vanhentumisen automaattisesti.

http://www.rahoitustarkastus.fi/Fin/Tiedotus/Rata_tiedottaa/6_2007/6.htm

E: hidas, mutta uudempi linkki =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom