Veden juonti...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turmelo
  • Aloitettu Aloitettu
Eli oon törmännyt muutamassa topicissa veden juonnin vaikutuksiin, tässä olisi pari kysymystä?

- Kuinka paljon vettä olisi hyvä juoda päivässä?
- Mitä vaikutuksia tolla vedellä on, jos sitä juo entistä enemmän(nyt juon kyllä aika vähän)?

Käytin searchia, mutta kun hakee eri sanoilla, niin tulee n. miljoona eri topickia, ja kaikki tieto mitä sain tähän mennessä on eri topiceissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jano on hyvä mittari siinä veden määrässä, juo niin paljon ettei janota :)
Normaalisti menee sellanen pari-kolme litraa vettä päivässä + pari litraa maitoa.
Kesällä menee treenatessa jopa tuplaten kun on NIIN kuuma.

Jaa. Minä olin siinä käsityksessä, että jano ei aina ole hyvä mittari. Parempi on varmaan kusen väri. Juot liian vähän, jos kusi on keltaista.

Ei hemmetti! Nyt mä keksin missä ollu vika kun ollu paikat niin jäykkänä! Nesteen puutetta! voisko olla? oon juonut viimeaikoina ehkä liian vähän.

Mut joo... jano ei ole hyvä mittari. Kun jano tulee niin sillon on jo "myöhäistä". Virtsan väri kertoo aika hyvin. Pitäisi olla kirkasta. Keltaista virtsaa-> liian vähän nestettä.

Voiko vettä juoda liikaa? Jari Mentula sanoi kerran Bodaus -lehdessä juovan dieetillä jopa 20l päivässä! Kuitenkin olen useissa paikoissa törmännyt tietoon, että liika vedenjuonti huuhtoo kropasta kivennäisaineita, mineraaleja tms? Vellu Niskanen esimerkiksi sanoi Bodaus -lehdessä, että jos juo yli 10l päivä niin alkaa tapahtua tätä liikaa huuhtoutumista.

Vettä kannattaa juoda runsaasti ennen ja jälkeen treeniä. Ja "dietillä"(lue kuurilla) tulee juotua toi 10l helposti kun yölläkin herättyy juomaan 3-4 0,5l lasillista. Kuurilla on parempikin juoda paljon kun on myrkkyjä kropassa sen verran. ja on vähän pakkokin kun janottaa niin paljon kun kroppa kerää nestettä.(meni vähän roinapuolelle)

Jotenkin dietillä tulee melkeen aina keltasta ja vähän ihmeen hajusta virtsaa :rolleyes:

Originally posted by MrMikey

Mut joo... jano ei ole hyvä mittari. Kun jano tulee niin sillon on jo "myöhäistä". Virtsan väri kertoo aika hyvin. Pitäisi olla kirkasta. Keltaista virtsaa-> liian vähän nestettä.

Muistelisin että tuo on urbaani legenda, se miten tiheää kusi on ei vastaa koko kehon neste tilaa, jano on ihan ok merkki. Aiheesta on joku tutkimuskin olemassa jossa kumottiin tuollaiset legendat.

Ja vielä vedenmäärään, aina niitä legendoja pomppaa esiin, esim. juo 20 litraa vettä niin laihdut varmasti, tai sitten lihakset kasvaa tai jotain... eikö ihmisillä ole yhtään tervettä järkeä käytössä !?!

Nimimerkillä "minulla on nälkä, mitä teen???" :hmmm:

Kohtuus kaikessa, mutta yleisohjeena kuitenkin ehkä niin, että juo vähän enemmän kuin janottaa, niin ei ainakaan ole siitä kiinni.

Itse nyt 175/97 - mittaisena menee päivässä n. 5-7 litraa pelkkää vettä + muut juomat päälle.

Kun ensi kerran aloitin kreatiinin, muistan juoneeni parhaimmillaan 11 l päivässä kun aloin laskemaan.

Originally posted by smeagol
Jotenkin dietillä tulee melkeen aina keltasta ja vähän ihmeen hajusta virtsaa :rolleyes:

Jos oot yhtään ketoon viittaavalla dieetillä niin syy on siinä :)

kuulin tämmöistä että jos lihakset on hapoilla niin runsas veden juonti nopeuttaa maitohappojen poistumista lihaksista.

Niin sen takia treenin jälkeen pitäis huolehtia, että saa hyvin nestettä kun muutenkin treeni aiheuttaa nestehukkaa. Ja voi sitä vettä "frontloadatakin".

Originally posted by smeagol
Niin sen takia treenin jälkeen pitäis huolehtia, että saa hyvin nestettä kun muutenkin treeni aiheuttaa nestehukkaa. Ja voi sitä vettä "frontloadatakin".

Damn! "Osta uutta tuotetta jonka nimeen kaikki kehonrakentajat vannovat! Uusi H2O-loader räjäyttää suorituskykysi taivaisiin. Yksi pullollinen ennen ja jälkeen treenin estää kataboliaa tehokkaasti, ja mahdollistaa lihasmassasi rajattoman kasvun! Nyt vain 20 euroa litra!"

JSmith: repesin! :lol1:

Saanko vaihtaa tuon H2O loaderin mainoslauseen sigukseni? Mua nyppii niin usein lisäravinteiden mainostus (jopa suomalaisten, nimiä mainitsematta), että tuo sopisi hienosti.

Originally posted by Fatso
Muistelisin että tuo on urbaani legenda, se miten tiheää kusi on ei vastaa koko kehon neste tilaa, jano on ihan ok merkki. Aiheesta on joku tutkimuskin olemassa jossa kumottiin tuollaiset legendat.

Olis ihan mielenkiintosta nähä tollanen tutkimus jonkun uskottavan tahon tekemänä jos pystyt kaivamaan. Kaikki varmaan nauraa jos kerron et intissä lämi-kurssin kouluttaja kerto ton olevan vähintäänki suuntaa-antavasti totta mut kyllä mun omat kokemukset viittaa ihan samaan suuntaan. Tosin siinä vaiheessa ku kusi on paksun keltasta nii alkaa jo ainaki mulla olla aika ikävä nestevaje.

Originally posted by Iivili
Saanko vaihtaa tuon H2O loaderin mainoslauseen sigukseni?

Feel free. Mutta kun alat markkinoimaan tuotetta niin rojalteja mulle 15% per pullo.

Originally posted by Lohhari
Olis ihan mielenkiintosta nähä tollanen tutkimus jonkun uskottavan tahon tekemänä jos pystyt kaivamaan. Kaikki varmaan nauraa jos kerron et intissä lämi-kurssin kouluttaja kerto ton olevan vähintäänki suuntaa-antavasti totta mut kyllä mun omat kokemukset viittaa ihan samaan suuntaan. Tosin siinä vaiheessa ku kusi on paksun keltasta nii alkaa jo ainaki mulla olla aika ikävä nestevaje.

Se on jossain lehtipinon alla kadoksissa, :( mutta viilataan tuota MUTUani selkeämmäksi. Eli en tarkoittanut sitä että jos kusta tulee vähän ja se on tummaa että ei kannataisi juoda, sillä onhan kehossa silloin selkeästi vesitilanne heikkenemässä koska virtsaan ei riitä vettä hyvin. Mutta kehon tila ei VIELÄ ole välttämättä paha, menossa huonoon suuntaan tosin.

Ja sitten aiempi tarina siitä että jos on jano niin ollaan jo myöhässä (MrMikey), se ei pitä yleisesti paikaansa, tietysti on tilanteita jolloin kehon normaali signalointi on heikkoa ja janon tunnetta ei kenties tule tai se tulee viiveellä, mutta noin yleisesti, jano on parhaita ohjeita nesteen säätelyyn. Seuraavassa jotain siitä.

http://diabeteshealing.com/newsletter/11-02/news_scientist-disputes-water-requirement-myths.asp

En tiedä mikä on mutta minusta on ihme jos ei tuntemuksiensa mukaan osaa terve ihminen juoda oikeaa määrää... kärpäsestä härkänen tehty taas. (Huom, kaikki extreme tilanteet poislukien :) )

Juodaan silloin kun janottaa, kustaan silloin kun kusettaa :lol2:

Originally posted by Fatso
En tiedä mikä on mutta minusta on ihme jos ei tuntemuksiensa mukaan osaa terve ihminen juoda oikeaa määrää... kärpäsestä härkänen tehty taas. (Huom, kaikki extreme tilanteet poislukien :) )

Juodaan silloin kun janottaa, kustaan silloin kun kusettaa :lol2:

Niinhän sitä luulis, mut tän threadin ansiosta tajusin että juon liian vähän. Ilmeisesti pitemmällä aikavälillä jos vähentää juomista niin janon tunnetta ei enää erota niin helposti.

Itse olen tällä hetkellä aikas vakuuttunut siitä että viimeaikainen kankeuteni harkoissa & peleissä johtuu juuri nestehukasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom