Veden juonti...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turmelo
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by JSmith
Damn! "Osta uutta tuotetta jonka nimeen kaikki kehonrakentajat vannovat! Uusi H2O-loader räjäyttää suorituskykysi taivaisiin. Yksi pullollinen ennen ja jälkeen treenin estää kataboliaa tehokkaasti, ja mahdollistaa lihasmassasi rajattoman kasvun! Nyt vain 20 euroa litra!"

LOOOL!!:lol1: :lol1:

vitun hyvä!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hauska toi excercise profile-testi. En rastinut yhtäkään kohtaa mutta kuitenkin se latoi kauhean määrän analyysiä siitä millasesta urheilusta mä pidän :)

Salilla oon pannut merkille pari kovaa treenaavaa kundia, jotka ei koskaan juo mitään tunnin treenin aikana. Miten ihmeessä? Mä pyörtyisin jo alkumetreillä, jos ei olisi vesipulloa mukana.

Originally posted by naiskovis
Salilla oon pannut merkille pari kovaa treenaavaa kundia, jotka ei koskaan juo mitään tunnin treenin aikana. Miten ihmeessä? Mä pyörtyisin jo alkumetreillä, jos ei olisi vesipulloa mukana.

En nyt itse kutsuisi itseäni miksikään kovaksi ammattilaistreenaajaksi (ainakaan vielä :D ), mutta haluaisin silti tuoda esille oman kokemukseni asiasta.

Eli vettä en kyllä ainakaan itse nauti hirveästi treenin aikana, ehkä salin hanasta suullisen tai kaksi jos menee niin tiukaksi että alkaa suuta kuivata häiritsevästi. Suurimääräinen veden litkiminen treenin aikana tuntuu ikävältä vatsassa. Etenkin jos vatsalihaksia treenaa :eek:
En yleensä hikoile mitenkään suuressa määrin salitreenin aikana. Lämmittelyssä tietysti tulee hiki pintaan, mutta vaikka kuinka lyhyitä lepotaukoja pitäisi sarjojen välillä, en saa suurta hikoilua aikaan. Lieneekö syynä sitten geenit vai tehoton treeni, tiedä häntä. Tottakai jano tulee mutta voihan sitä jano tulla helposti vaikkapa leffassakin, eikä siitä jaksa heti lähteä pomppimaan juotavaa etsimään. Ei se niin minuutin päälle ole.

Juon palautuslitkut treenin jälkeen ja vasta kotona vettä päälle.

Jostain olin lukevinani(tai sitten mielikuvituksen tuotetta?), että runsas veden juonti parantaisi ihoa(Vähentäisi finnejä yms.). Onko totta? Entä onko käytännössä hyöty suuri?

Kerro kerro kusi mun, miksi aivan kellastun...

Originally posted by Fatso
Muistelisin että tuo on urbaani legenda, se miten tiheää kusi on ei vastaa koko kehon neste tilaa, jano on ihan ok merkki. Aiheesta on joku tutkimuskin olemassa jossa kumottiin tuollaiset legendat.

Ja vielä vedenmäärään, aina niitä legendoja pomppaa esiin, esim. juo 20 litraa vettä niin laihdut varmasti, tai sitten lihakset kasvaa tai jotain... eikö ihmisillä ole yhtään tervettä järkeä käytössä !?!

Ikävä kyllä urbaanilegenda pitää paikkansa. Jos et hyvä Fatso usko urbaania legendaa niin voit testata sitä itse hyvin yksinkertaisesti. Et juo ollenkaan ja kaiken virtsan mitä kehosi luonnollisesti erittää otat talteen. Muutaman kupillisen jälkeen alkaa virtsan väri tummua huomattavasti - väkevöitymisen voit havaita myös nenäsensorillasi.

Jos et ole vakuuttunut, niin marssi testiaineistosi kanssa paikalliseen kemianlabraan mittaamaan virtsasi absorbanssi spektrometrillä. Takaan, että löytyy eroa ns. nollavirtsan ja "En ole juonut kahteen päivään" -virstan väliltä.

Virtsan väristä voi päätellä paljon. Terveellä ja hyvin ravintoa ja nestettä nauttivalla ihmisellä virtsa on helmeilevän kirkasta ja suhteellisen haalean väristä. Lisäksi terveen ihmisen tuore virtsa ei haise mitenkään pahalle. Lisäksi virtsasta voidaan diagnosoida munuaisten toimintaa melko tarkkaan, mittaamalla erittyvä proteiini ja sokeri.

Re: Kerro kerro kusi mun, miksi aivan kellastun...

Originally posted by Dragon
Ikävä kyllä urbaanilegenda pitää paikkansa. Jos et hyvä Fatso usko urbaania legendaa niin voit testata sitä itse hyvin yksinkertaisesti. Et juo ollenkaan ja kaiken virtsan mitä kehosi luonnollisesti erittää otat talteen. Muutaman kupillisen jälkeen alkaa virtsan väri tummua huomattavasti - väkevöitymisen voit havaita myös nenäsensorillasi.

Jos et ole vakuuttunut, niin marssi testiaineistosi kanssa paikalliseen kemianlabraan mittaamaan virtsasi absorbanssi spektrometrillä. Takaan, että löytyy eroa ns. nollavirtsan ja "En ole juonut kahteen päivään" -virstan väliltä.

Virtsan väristä voi päätellä paljon. Terveellä ja hyvin ravintoa ja nestettä nauttivalla ihmisellä virtsa on helmeilevän kirkasta ja suhteellisen haalean väristä. Lisäksi terveen ihmisen tuore virtsa ei haise mitenkään pahalle. Lisäksi virtsasta voidaan diagnosoida munuaisten toimintaa melko tarkkaan, mittaamalla erittyvä proteiini ja sokeri.

Eli väität siis että ihmisellä on jo dehydraatio tila jos kusi alkaa olla sakeampaa kuin "perustilassa"???
ja quotaan itseäni:
"mutta viilataan tuota MUTUani selkeämmäksi. Eli en tarkoittanut sitä että jos kusta tulee vähän ja se on tummaa että ei kannataisi juoda, sillä onhan kehossa silloin selkeästi vesitilanne heikkenemässä koska virtsaan ei riitä vettä hyvin. Mutta kehon tila ei VIELÄ ole välttämättä paha, menossa huonoon suuntaan tosin."

Jos ei vieläkään mennyt MUTUni perille niin tarkennetaan edelleen, puhun normaali tilanteesta (eli en "En ole juonut kahteen päivään"), otetaan esimerkki: Olet aamulla nauttinut vettä, kuseksit normaali virtsat vaikkapa klo 12.00, ja sitä tulee litra... aamun jälkeen et ole juonut mitään joten tuon 1. pisun jälkeen on aika selkeää että pisun eritys alkaa vähetä mutta se ei tarkoita IMO sitä että olet silloin jo haitallisesti dehydraatio tilassa.

Minusta ihmisen ei ole tarvinnut historiansa aikana ihmetellä virtsansa väriä tai määrää taatakseen hydraatio, jano on sen kertonut.

Pahoittelen näinkin pitkää sepustusta mitättömän asian puimiseen :rolleyes:

Originally posted by Turmelioitsia
Jostain olin lukevinani(tai sitten mielikuvituksen tuotetta?), että runsas veden juonti parantaisi ihoa(Vähentäisi finnejä yms.). Onko totta? Entä onko käytännössä hyöty suuri?

Onhan se totta. Jos finnejä on tullakseen niin niitä tulee vaikka joisi miten, mutta kyllä runsas vedenjuominen aivan selvästi vähentää finnejä.

Yleensä kusen ihan väritöntä, veden väristä virtsaa. Jos olen juonot huonosti niin kusi muuttuu keltaiseksi ja haisee kuselle. Eli kyllä luotan tuohon, että virtsan tummuminen on merkki liian vähästä juomisesta.

Mitenkäs teillä tuo vessassa ravaaminen? Itse aloitin nyt dieetin myötä runsaan veden juomisen, ja tuntuu että saa olla vähintään tunnin välein tyhjentämässä. Tuottaa hieman ongelmia koulussa.

Missä ihmeen välissä te veden suurkuluttajat ehditte juomaan sen 5 litraa päivässä? Itse juon varmaankin liian vähän. Aamuaerobisen jälkeen menee 0,5 litraaa (joka toinen aamu), lounaalla juon korkeintaan lasillisen vettä, koska jos ruuan kanssa juo runsaasti niin neste laimentaa mahanesteitä ja ruoka sulaa huonommin, seuraavan kerran juon treenatessa puoli litraa ja palautumisjuomassa pari desiä. Päivällisellä ei tule taas juotua kuin lasillinen ja iltaa kohti ei voi juoda paljoa ettei yöllä tartteis ravata veskissä.
Lasketteko juomaanne veden määrään myös ruuasta tulevan nesteen (esim. pasta, puuro) vai kerkiättekö todellakin päivän aikana juomaan litratolkulla raakaa vettä?

Originally posted by Panda
Missä ihmeen välissä te veden suurkuluttajat ehditte juomaan sen 5 litraa päivässä?

Vesipullo työpöydän vieressä. Kun tyhjenee -> täytetään. Kotona aterioiden yhteydessä pari ylimäärälasillista.

Originally posted by Panda
Missä ihmeen välissä te veden suurkuluttajat ehditte juomaan sen 5 litraa päivässä?
Lasketteko juomaanne veden määrään myös ruuasta tulevan nesteen (esim. pasta, puuro) vai kerkiättekö todellakin päivän aikana juomaan litratolkulla raakaa vettä?

Veden juontiinkin tosiaan tottuu. Mulla vettä menee noin 4-6 l päivässä ja lasken vain puhtaan veden. Olen ollut aikaisemmin todellinen veden vihaaja, en oikeesti meinannut saada sitä millään koppaskonsteillakaan alas. Tässä sitä ollaan, nyt joudun jo rajoittamaan, koska välillä sitä menisi enemmänkin. Dietin lopussa sitä kuitenkin sitten lisätään.
Vesipullo on aina mukana, minne menenkin. Olen saanut ihan uuden kaverin, sen nimi on evian:D

Olen havainnut kyllä huomattavaa eroa ainakin aineenvaihdunnan puolella. näppyjä kun muutenkaan ole koskaan. yöunet välillä kärsii, välillä ei. juon silti iltaan saakka ihan samalla tavalla, en kummemmin vähentele..

juu eli siis ei nyt välttämättä ihan tollasia määriä tarvi juua, mutta kokeilepa..musta tuli ainakin "janoinen":)

Määrästä... Itse juon työpäivinä light limua 1-1.5litraa ja vettä lisäksi n.2-3litraa. Lisäksi 1-2litraa vettä aamu ja iilta aikana yhteensä. Tämä on vain tapa, mitään hyötyä en ole asiasta huomannut. Viikonloppuna tai lomalla ei tule yleensä limua ollenkaan eikä paljon vettäkään, olisko 1-2L, enkä ole tästä haittaa huomannut. Ruuasta ja protskudrinkeistä tulee tietysti helposti 1-2L päivässä vettä lisää...

Pakko herättää tämäkin threadi eloon, itsellänikin menee jotain 5 litraa vettä päivässä.
Veteen jää koukkuun juot muutaman päivän monta litraa ja joudut olemaan päivänkin ilman niin iskee uskomaton jano :)
Eikö runsas veden juonti auta puhdistamaan maksaa ja munuaisia?
Ainakin itsestäni tuntuu että on virkeempi ja iho on puhtaampi ei niin kuiva enää.

Olen saanut ihan uuden kaverin, sen nimi on evian
Mun kaveri on Fiji:worship:

Tuossa muutamat kirjoitteli, että vessassa ravaaminen on lisääntynyt veden juonnin lisääntyessä. Alussa tuota kyllä tapahtuu, mutta eikös kroppa totu siihen veden saantiin pikku hiljaa ja sitten ei enään tarvitse niin paljoa vessassa ravata.
Tosta oli joskus juttua jossain terveys lehdessä.

Originally posted by Juha1

Mun kaveri on Fiji:worship:

Maa friieend ist Turun Wesi.. siitä saat kaikki tarvitsemasi raskasmetallit, ja mukavana bonuksena, varpaankyntesi hohtavat pimeässä. :D

Originally posted by Pate83
Tuossa muutamat kirjoitteli, että vessassa ravaaminen on lisääntynyt veden juonnin lisääntyessä. Alussa tuota kyllä tapahtuu, mutta eikös kroppa totu siihen veden saantiin pikku hiljaa ja sitten ei enään tarvitse niin paljoa vessassa ravata.

Kai rakko jossain määrin venyy kun tarkoituksella pidättelee, mutta silti jos litran juot niin litran kuset. Yhdessä välissä totutin itseni veden litkimiseen ja siitä tulikin sitten todellinen riesa! Pari litraa piti vetää treenin aikana, muuten janotti eikä muka kulkenut. Ja se kusella juoksu... siitä on oikeasti riesaa esim. matkoilla, palavereissa, elokuvissa, jne.

Kohtuus kaikessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom