Veden juonti...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turmelo
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla kans on litranen juomatörppö tietokoneen vieressä töissä. Päivän aikana tulee huitastua semmonen 6-9 litraa + ruokajuomat, eli vettähän se sekin on.

Eikä kuseta sen kummemmin. :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mistä muuten johtuu että jos juot vaikka 1,5L nyt heti vettä niin kyllä se tulee kohta kusena (siis osa), mutta jos juot saman määrän treenatessa niin tuntuu että ei tule mitään? :david:
käyttääkö kroppa sen paremmin hyödykseen eli vedelle olisi enemmän (lisempi:david: ) tarvetta? :kippis1:

Minä juon silloin kun on jano, eiköhän se ole ihan riittävästi. Olen joskus koittanut juoda jonkun tietyn määrän vettä päivässä sillä seurauksella, että vessassa ravaaminen vain lisääntyi. Mitään muuta konkreettista en huomannut.

Originally posted by Nightrider
mistä muuten johtuu että jos juot vaikka 1,5L nyt heti vettä niin kyllä se tulee kohta kusena (siis osa), mutta jos juot saman määrän treenatessa niin tuntuu että ei tule mitään? :david:
käyttääkö kroppa sen paremmin hyödykseen eli vedelle olisi enemmän (lisempi:david: ) tarvetta? :kippis1:

Mites jos aletaan ihan perusteista. Hikoilu, jne...........

:D

Originally posted by Tahvo Tohveli
Minä juon silloin kun on jano, eiköhän se ole ihan riittävästi. Olen joskus koittanut juoda jonkun tietyn määrän vettä päivässä sillä seurauksella, että vessassa ravaaminen vain lisääntyi. Mitään muuta konkreettista en huomannut.

Sama juttu täälläkin ja silloinhan tulee väistämättä mieleen, että tulee joutua vaan turhan paljon! Minä juon myös kun janottaa ja ennen reeniä silleen sopivasti ja reenin aikana menee se n. litra ja sitten vielä palautusjuomassa jokunen desi...

Originally posted by Panda
jos ruuan kanssa juo runsaasti niin neste laimentaa mahanesteitä ja ruoka sulaa huonommin

Ruuansulatus tapahtuu muuntenkin nesteessä. Jos et juo, kroppa hoitaa nesteytyksen itse. Jos juot liikaa, kroppaa hankkiutuu eroon liiasta vedestä. Eli muutaman lasillisen kärsii kyllä juoda ja pitääkin.

Originally posted by astro
Ruuansulatus tapahtuu muuntenkin nesteessä. Jos et juo, kroppa hoitaa nesteytyksen itse. Jos juot liikaa, kroppaa hankkiutuu eroon liiasta vedestä. Eli muutaman lasillisen kärsii kyllä juoda ja pitääkin.

Muistan myös lukeneeni jostain, että vatsa tasaa juomisen takia laimentuneen mahanesteen hyvin nopeasti, eli kohtuullisella juomisella syödessä ei olisi mitään merkitystä.

No mitenkäs on, kun tässä heitetään, että "juodaan silloin kun janottaa". Mutta eihän kehonrakentajalla kuulemma toimi myöskään "syödään silloin, kun on nälkä". Monen on pakko ahtaa ahdistukseen asti, että menisi pluskaloreille. Vähemmälläkin tietysti selviää ja pysyy terveenä, mutta se ei ole optimaalista. Eikö sama ajatus toimi nesteenkin kanssa?

Jano ja nälkä ovat subjektiivisia tunteita. Moni nuori kehonrakentaja tankkaa koko ajan ruokaa ja silti valittaa, että on koko ajan "nälkä". Jos ajattelee tarpeeksi juomista, on koko ajan jano. Ei muuta kuin joka ilta oluelle :)

Jano ja nälkä ovat siis vain suuntaa-antavia ja voivat heittää kumpaankin suuntaan.

Paljonko vettä kannattaisi juoda päivässä tai mikä määrä olis terveellistä?

Oon nyt vetäny 3 litraa päivä kun normaalisti juon sen 100-900dl päivässä, kauheita kramppeja tullut pohkeisiin ja kestää muuten pitkään, eli voiko noi jäätävät krampit johtua tuosta vesimäärästä vai jostain muusta?

Ilmeisesti huuhtoo suoloja pois mutta ei tuo 3 litraa nyt kauhee määrä ole 90 kiloselle?

Paljonko vettä kannattaisi juoda päivässä tai mikä määrä olis terveellistä?

Oon nyt vetäny 3 litraa päivä kun normaalisti juon sen 100-900dl päivässä, kauheita kramppeja tullut pohkeisiin ja kestää muuten pitkään, eli voiko noi jäätävät krampit johtua tuosta vesimäärästä vai jostain muusta?

Ilmeisesti huuhtoo suoloja pois mutta ei tuo 3 litraa nyt kauhee määrä ole 90 kiloselle?
No yhdeksän vesilitran juomisessa ei ole ainakaan mitään tolkkua. Ihan hullun touhua ja riskaabeliakin.

Liika veden litkiminen huuhtoo kehosta vesilikoisia vitamiineja,hivenaineita ja kivennäisaineita. 10 litraa(siis puhdasta vettä,kaiken muun mahdollisen lisäksi,kahvi jne.)kuse ja juo vessassa,sitähän se on,mahtavaa ja hieno keksintö juoda 10l vettä, alkaa olemaan jo hengenvaaran rajalla jos elopaino ei ole 180-250kg kympin rasvoissa eli kenelläkään ei ole tarve sellaiseen määrään jos ei aio itsemurhaa tehdä, hukuttautuminen jännittää,niin voihan sitä juoda ittensä hengiltä.Vedellä.Viinasta tulee krapula,vedellä lähtee vaan henki.
Kuka kisagimma se "pätevän"peeteen opissa veti 10+ litraa vettä ja sai jonku aivopöhön.Suomessa siis ja menolipun teholle. Vesimyrkytyksen.
Tämä oli ihan tunnettu peetee ja myi valmennuksia netissä tyyliin fitfarm..Fitmfarmi se on ainoa palvelu joka on saanu naisilta hiukset pois ja kynnet vittuun kun googlaa kokemuksia,kilo maitotuotteita,rahkaa ja raejuustoa ja 8l vettä,tyttö painaa 60kg..Eli ei ole minun keksimiä juttuja "taas" vaan ihan googlesta poimittua tietoa mitä liika vesi aiheuttaa.Hengenmenoa.

Viimeksi muokattu:
Voi pyhä matematiikka! 100dl=10l, eli tuskin on 90 litraa vettä juonut.
3 litraa on ok, vähemmän on normiolosuhteissa ok, enempään ei ole tarvetta. Syy kramppeihin on muualla, paha sanoa (kalium-natrium epätasapaino tms.) Eniten veikkaan kuitenkin, että olet vain kramppialtis. Osalle kramppeja tulee, jos treenaa kovaa, vaikka mitä tekisi.

Kokeile syödä vähän enemmän suolaa ja 3l vettä on ihan hyvä määrä. Voit myös lisäksi ottaa magnesium sitraattia kapselin päivässä.. itsellä tulee vaan kramppeja jos suolaa syö liian vähän.

Voi pyhä matematiikka! 100dl=10l, eli tuskin on 90 litraa vettä juonut.
3 litraa on ok, vähemmän on normiolosuhteissa ok, enempään ei ole tarvetta. Syy kramppeihin on muualla, paha sanoa (kalium-natrium epätasapaino tms.) Eniten veikkaan kuitenkin, että olet vain kramppialtis. Osalle kramppeja tulee, jos treenaa kovaa, vaikka mitä tekisi.
Elämäni aikana mulla on ollut joku 2 kramppia pohkeissa mutta ei ne ole ennen 2 minuuttia pidempää kestänyt.

Yks vaihtoehto on se että oon alkanu käymään 2 minuutin kylmissä suihkuissa treenin jälkeen joka aiheuttais noi krampit.

Kramppihan tulee kun lihasta ylikuormittaa. Ei sillä välttämättä ole veden tai suolojen kanssa mitään tekemistä. Liikaa kuormitusta vain.

Mikään eksakti lukema, litra kaksi kolme tai viisi ei toimi ihmisellä ellet elä laboratoriossa koekaniinina. Juot sen verran kuin janottaa, mieluimmin pienemmissä erissä 1-2dl kerralla kuin +5dl. Kun käyt pissalla niin katso minkä väristä pissa on, pitäisi olla ihan vaalean keltaista, aamupissa voi olla tummempikin. Näin olet aina lähellä "optimia", ei tarvis murehtia mineraalien huuhtoutumisesta eikä siitä että juo liian vähän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom