Vectra A 2.5 v6

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tanu
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
21.3.2003
Viestejä
1 654
Ikä
38
Elikkäs tollane auto olis kiikarissa vm -95. Onko kellään kokemuksia tuosta? Tekis mieli vaihtaa tollaseen, mutta arveluttaa että kestääkö se, ottaa vaa päähä jos se leviää heti. Jakohihnakin on vaihdettu

Auto on siis saksasta tuotu, alusta massattu heti, elikkäs täysin ruosteeton. Todella siisti ulkoa ja sisältä. Kaiken näkösiä sähköhäpäkkeitä koko auto täynnä, nahkasisusta jne..

Jos jollain on kyseiseen autoon jotai sanottavaa, ni antaa tulla. Vikojahan noissa kuulemma on, mutta, mutta.. eihän ne kaikki voi sattua samaan autoon!!
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Viisaammat korjatkoot, mutta eikös A vectran valmistus loppunu jo 94, eli 95nen on B vectra?
Vanhoilla 8v 2.0l koneilla ajavat tuon tuostaan 500tkm, ja eikös tuo vanhempi V6nen ole myös vanhaa varmatoimista sarjaa? (siis ei teknisesti sama, mutta ei vielä ecotec härpätin jossa tuplamäärä antureita ja ovat vähintään kerran vuodessa rikki)

Jälleenmyyntiarvona kannattaa muistaa se, että jos tuo on A vectra, niin saman vuotisesta B vectrasta saa huomattavasti paremmin rahaa. A vectra tosin yksinkertainen, kevyempi => räyhäkämpi, ja viimeistä vuottaan A sarjassa, joten lastentaudit korjattu. Samaa ei välttämättä voi sanoa vanhimmista B vectroista, vaikka niiden kyseenalainen maine taitaa osua pääosin ecotec moottoreihin.

Joka tapauksessa A vectran ajettavuudesta tykkään, tais pikkukoneisena voittaa TMn testin vuonna 90. Pääasiallinen ongelma ruoste, ja jos tuo yksilö on ruosteeton niin mikä ettei jos hinta on kohdallaan.
 
Zone-sarja -42%
Hinta on tuossa 10ke paikkeilla, on kyllä aikastapaljon, pitää yrittää saada sitä alemmas vielä..
 
-95 vielä on A2-mallia tehty. Mallisarja vaihtui loppuvuodesta.
A-vectran pahin vihollinen on ruoste, jos kori on kunnossa ni sitten kannattaa vasta tutkia sitä tekniikan kuntoa. Hyvä pelihän tuo on, ja mallisarjansa loppupäästä olevana siitä on turhat lastentaudit kitketty. Noita anturivikoja tuli sitten enemmän tuossa ensimmäisessä b-vecussa.
Mutta 10-tonni on mielestäni aivan liikaa noin vanhasta (normi)autosta, enkä ostaisi vaikka tällainen Vectramaanikko muuten olenkin.... :rolleyes:
Tuohon kun ei paljon tarvii lisätä, ni löytää jo Turbo A-Vectroja, joka jo harvinaisuutensa puolesta olis todella mellevä kesäauto....
 
On aika posketon hinta (minun mielestä). Tuossa ei minun silmään ollut muuta erikoista varustusta kuin nahkat ja tuo sähköinen tasurinlukko. Muuten noi kaikki varusteet löytyy ihan yleisesti viimeisistä A-vecuista. Suurinosa jopa mun -93:sta.
Lisäksi saksantuonti->kenelläkään ei ole takeita(oikeasti) kilometreistä.
 
Nooh...en tiiä tuosta sitten, mutta mulla on vectra -95- 2.0 16v cdx ajettu jotaan 190tkm...ja voi perkele, että on paljo vikoja ollu. Aina jostain jotain...ja just noi vitun anturit..taitaa olla taas joku semmonen paskana. Tämä on siis juuri toi ecotec. En sekaantuis toista kertaa... Haluisko muuten joku ostaa multa ton? :D
 
Aivan täyttä paskaa on tuo... jos meinaat ostaa tohon hintaan tai ollenkaan nii tinkaa ainakin reilu nippu työhanskoja kaupanpäälle.
 
Mulla on ollut 2 vectraa vm.90 ja vm. 98 tosin 1.6 ja 1.8 litraisilla koneilla. Kun mittarissa oli 170tkm alkoi tapahtua kummassakin samoja vikoja: kytkin hajoo, iskari ja jouset tosi löllöt, vesipumppu, antureita meni, käsijarruvaijerikin oli ruostunut poikki. Tosin uudemmassa ei ollut ruostevikaa (vielä). Kahdesta kerrasta opin ei enää ”saksan ladaa” minulle.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
noi 1.8:t ainakin lakoaa tahdilla. naapurilta useemmasta (kolmesta ainakin) jakopää paskaksi ja uutta konetta pellin alle. muoviset kiristäjän rullat ei sovi autoihin.
 
Joo, oon kyllä unohtanu tuon jo.. Jotai vähä tehokkaampaa/tyylikkäämpää/kalliimpaa joskus tulevaisuudessa..?
 
treenaisko sanoi:
Mulla on ollut 2 vectraa vm.90 ja vm. 98 tosin 1.6 ja 1.8 litraisilla koneilla. Kun mittarissa oli 170tkm alkoi tapahtua kummassakin samoja vikoja: kytkin hajoo, iskari ja jouset tosi löllöt, vesipumppu, antureita meni, käsijarruvaijerikin oli ruostunut poikki. Tosin uudemmassa ei ollut ruostevikaa (vielä). Kahdesta kerrasta opin ei enää ?saksan ladaa? minulle.

:offtopic:

Ei sellaista autoa olekaan, missä alkuperäiset iskarit ja vesipumppu kestäisi 200tkm....
 
azzyyr sanoi:
Ei sellaista autoa olekaan, missä alkuperäiset iskarit ja vesipumppu kestäisi 200tkm....
Niin... Opelin mallistossa... Oikeissa autoissa apulaitteet (ei siis iskarit) kyllä kestää 200tkm.

Omia kokemuksia -95 A Vectrasta: kävin ensin omalla autolla antamassa virtaa tälle kaverin ajoneuvolle, oli jäänyt kaupan pihaan. Ajoneuvo käynnistyi ja jäätiin juttelemaan vielä pihalle, kun yhtäkkiä kuuluu loksahdus ja kaveri kiroaa epäuskoisena. Lukot meni itsestään kiinni, ikkunat kiinni, avain virtalukossa, ajoneuvo käynnissä keskellä parkkista. Kauneuden kruunasi -15 asteen pakkasilma.

Ja uudemmasta B Vectrasta: kaverin ajoneuvo oli juuri ollut 1400 euron "normaali"huollossa, kun yhdessä liikenneympyrässä perä "tipahti" ja takarenkaat alkoivat laahaamaan sisälokasuojiin. No hinausauto paikalle ja ajoneuvo huoltoon. Huollossa ei löydetty vikaa? Ajoneuvo kulki taas normaalisti, ilmeisesti joku korjaamokeiju oli käynyt yöllä nostamassa perää 20cm. Ei vieläkään tietoa mitä tapahtui. Iskarit oli kunnossa, pohja ei ollut puhki ym.

Edit. Varmaan ihan kelpo ajoneuvoja, kavereille on vaan osunut luvattoman paljon maanantaiaamun yksilöitä.
 
tähän threadiin sopisi hyvin tämmöinen wanha huumoripläjäys:
http://www.student.oulu.fi/~jleivisk/images/opelbingo.png

e. Markku, tuo että huollossa ei löytynyt vikaa.. oliko auto samassa huoltamolla kuin aiemmin? voi olla että itse ovat turanneet jotain ja vähin äänin korjanneet huollossa tulleet virheet.. tosin toi perän "putoaminen" vois olla vaikka skäkkärin jumittamisesta, tallissa ois sulanut sitten taas. hyvin yleistä opelikseissa. noissa lähtee muuten takajarrut kokonaan mukaan pyörimään kun jumittavat, eivät ole mitään kestävintä mallia. sitten maksaa taas sopivasti. :D
 
miksi et ostaisi mielummin sillä 10000 eurolla 325/525 tai 535 bmw:tä,
tehoa tuollaisessa 325/525:ssa on 192hv ja vääntöä taisi olla 260nm, ja 535 on jo yli 210 hv ja 300nm. jää tuollainen vectra sekä suorityskyvyssä, ajettavuudessa, ulkonäössä,varusteissa ja kestävyydessä ihan 100-0. ooppelit on järjestäen täysiä paskoja jos suoraan saa sanoa. ja nuo tehot ja etenkin suorituskyvyn bmw ilmoittaa aina alakanttiin.

et saa 95 vuoden mallia mutta so what. 91-92 vuoden saat jo kun et millään ihan ökyvarusteilla vaadi.

ihan vaan pieni vaihtoehdon poikanen,mut jos opelin olet jo valinnut tieksesi niin..............

niin ja vielä lopuksi lisätäkseni vielä että bmw:t ainakin vetää oikeasta päästä (eli takaa). jos jumala olisi halunnut autot etuvetoisiksi niin ihmisetkin kävelisi käsillään :hyper:
 
:anssi:
Naapurin pojjaalla muuten hajosi BMW:stä moottori :eek:
Ei enää toiminut... Ihan paskoja kaikki Bemarit! En varmana moista hanki! Ladoista olen kuullut vain hyvää. Ja Mersuista :hyper:
Mä muuten näin -84 316 BMW:n mistä oli laturi rikki... Ei jumalauta eikö ne edes kestä paria vuosikymmentä ja puolta miljoonaa kilometriä? :lol2:
:anssi:
 
lassi-s sanoi:
miksi et ostaisi mielummin sillä 10000 eurolla 325/525 tai 535 bmw:tä,
tehoa tuollaisessa 325/525:ssa on 192hv ja vääntöä taisi olla 260nm, ja 535 on jo yli 210 hv ja 300nm. jää tuollainen vectra sekä suorityskyvyssä, ajettavuudessa, ulkonäössä,varusteissa ja kestävyydessä ihan 100-0. ooppelit on järjestäen täysiä paskoja jos suoraan saa sanoa. ja nuo tehot ja etenkin suorituskyvyn bmw ilmoittaa aina alakanttiin.

525 BMW kiihtyy lahjakkaat 10s 0-100km/h kun tuo vanha opelin rutjake taivuttaa sen 7.8 sekunttiin, joten ei tuolla 525sella ainakaan "nöyryytetä" saksan "ladoja". 525 sentään painaa melkein 500kg enemmän kuin tuo oopeli.
535selle sentään luvataan 7.7s, millä just vois pärjätäkkin tuolle opelille.
Pistätkö faktaa tuosta bmw:n alakanttiin ilmoituksesta? Itse juuri ~90 vuoden seutuvilta olevista TMistä katsoin BMW 525sen ja 735sen testit, ja niissä jäätiin 2 kymmenystä luvatusta, ei tosiaan alitettu.
325sesta en tiedä, mutta 320nen jäi testeissä yleensä sinne sijoille 5-10, joten ei ole tullut isoveljiinsä, kun esim. 735 sentään voitti lincolnin, roverin ja lexuksen omassa luksusautojen vertailussaan.

Miksikö olen lukenut edes noita BMW testejä? No sattuvat kiinnostamaan, ja jos vajaa kymppitonni pitäisi autoon pistää rahaa, ja ajelisin useammin yli 1 hengen miehityksellä, niin ehdottomasti 535 BMW. Tehoa sopivasti, miehekkään näköinen auto ja yleensä hyvät varustelut. Varaosiakin alkaa saamaan kohtuullisesti. Jos taas rahat riittäisivät vaivoin 300 sarjalaiseen bemariin, niin rinnalla tulisi tasaisesti kyllä tuo opel vaihtoehtolistassani. Vanha 300 sarjalainen ei edusta samaa laatua kuin 500 ja 700 sarjalaiset.

Ja Markku: Kerrotko minkä valmistajan vesipumput ja laturi kestävät +200tkm, niin ostan sellaisen seuraavaksi autooni? Vaikka kuinka olisi Phersonit, niin kyllä ne 200tkm/10v kohdalla alkaa olemaan sellaiset, että järkevä ihminen vaihtaa ne uusiin jo ajo-ominaisuuksien parantamiseksi, vaikka katsastuksesta vielä läpi menisivätkin.

Sanoisin että jos ostaa auton jossa selvästi on hihnan vaihto edessä, laturi, iskarit yms. lopussa, kun huoltokirjasta ei niitä löydy vaihdetuksi, ja kilometrejä alkaa olemaan, niin itseään voi syyttää jos ne joutuu vaihtamaan.
 
Sumppari sanoi:
Ja Markku: Kerrotko minkä valmistajan vesipumput ja laturi kestävät +200tkm, niin ostan sellaisen seuraavaksi autooni? Vaikka kuinka olisi Phersonit, niin kyllä ne 200tkm/10v kohdalla alkaa olemaan sellaiset, että järkevä ihminen vaihtaa ne uusiin jo ajo-ominaisuuksien parantamiseksi, vaikka katsastuksesta vielä läpi menisivätkin.
Kerrotko mihin autoon pitää vesipumppu ja laturi vaihtaa noin vähillä kilsoilla, että tiedän pysytellä kaukana. Tähän nykyiseen 15-vuotiaaseen japsiin on joutunut takaiskarit vaihtamaan, kun pirut jäätyivät särki yhtenä talvena.
 
Nissan, Honda, Toyota, Mazda. Vieläkö tarvii muita, vai rupeatko syyttämään siitä, että on vaan olleet poikkeuksellisen huonoja yksilöitä, ja koska sulla toimii, toimii se pakosti muillakin?
Ettei rajoittuisi tuttavan tuttaviin, vaan ihmisten omilla nimillä kirjoittamiin tekstiin, muutama lainaus sfnetiltä:

> Osta Carina ja heti. Viaton, vaivaton ja halpa käyttää...
> Vm- 94, 1.6 Xli, eipä suurempia vikoja, 200 tkm tuli ajettua. Iskarit
> vaihdettiin + vesipumppu ja muutamia polttimoita.

Siinä vesipumppu ja iskarit finaalissa, omistaja silti tyytyväinen.

>Mulla on -88 XL, ajettu n.295tkm. Autoon ei ole normaalien huoltojen
>lisäksi tarvinu uusia kuin vesipumppu, startin kuparikäpälät, tuulilasin
>pyyhkimien vivusto, lämppärin esivastus ja iskarit(+"koiran luut"
>takavakaimeen). Muita usein näkemiäni vikoja ovat mm. sedan mallin
>takaluukun nostomekanismin kuluminen, tuulilasin halkeaminen
>alareunasta, helman muovipäällystäisen listan kupruilu

Tässä myös aikalailla samat osat + paljon muuta vaihdettu ennen 300tkm tienoilla. Tuskin kaikki pimentynyt 295 kohdalla, vaan siinä 150-250tkm välillä. Nyt mittarissa jo 295tkm, ja ei ilmeisesti ongelmia kun kulutusosat vaihdettu. Omistaja tyytyväinen ja kokee tilanteen normaaliksi.

Hondasta
>Kytkinlevy kestää
>ainakin tuonne parinsadantuhannen kilometrin paikkeille. Samalla kun levy
>vaihdetaan kannattaa sinne laittaa muutakin uutta osaa.

Kytkin siis kestää japanilaisittain "jopa" 200tkm.

Vesipumpusta samainen honda
"Vesipumppu kannattaa vaihtaa varmuuden vuoksi ennen 200.000 km -
paukahtaa kuitenkin jossain vaiheessa ja jättää tielle."


Että edelleen olen sitä mieltä, ettei vika ole valmistajassa, jos vesipumppu tai iskarit leviää 200tkm kohdalla. Se on yleistä, kyseiset osat ovat kovassa käytössä suomen olosuhteissa, joten ihan turha odottaa puolen miljoonan kilometrejä kyseisiltä osilta, vaikka kuinka olisi merkkifani. Aina löytyy joku taksi tai kesäauto, jolla on ajettu tasaista tietä tsiljoona kilometriä ilman ongelmia, mutta keskimäärin ei näin ole.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom